Camerele de supraveghere de la CTP monitorizează constant traficul din cele mai importante puncte nodale. Tramvaiele sunt implicate, de obicei, în majoritatea accidentelor din cauza șoferilor care conduc agresiv
Peste 50 de camere de supraveghere monitorizează, la orice oră, stații și capete de linie pe unde circulă mijloacele de transport ale CTP. Dispecerul central urmărește imaginile în timp real și coordonează activitatea de la sediu. Majoritatea accidentelor se produc din cauza traficului haotic și a șoferilor care conduc agresiv, iar tramvaiele sunt cele afectate de cele mai multe ori.
Tramvaiele sunt implicate în majoritatea accidentelor
Din cauza traficului intens și a faptului că mulți șoferi sunt nevoiți să circule pe linia tramvaielor se produc tot felul de incidente. Totuși, dispecerii de la CTP au observat că din cauza condusului agresiv aceste situații sunt întâlnite mult mai des decât ar trebui.
„Am sesizat, în ultimul timp, foarte multe evenimente pe linia de tramvai, accidente cu victime, din păcate, așa se circulă, e mult mai greu să oprești un tramvai decât o mașină mică. De asemenea, avem foarte multe situații în care călătorii se lovesc atunci când tramvaiul frânează mai brusc din cauza traficului, oamenii nu se țin bine și se întâmplă să cadă. Astfel de cazuri sunt foarte dese, cred că zilnic avem situații de genul acesta, atunci trebuie să oprim tramvaiul, se oprește traficul, vin echipajele de prim ajutor, e mai complicat.
Cele mai multe incidente sunt cu tramvaiele, surprinzător, deoarece șoferii sunt agresivi și se circulă mult pe linia de tramvai, dar asta este circulația și infrastructura din oraș. Oamenii sună des la numărul verde pentru a face anumite sesizări sau pentru a cere informații, de cele mai multe ori sună, deoarece își uită obiectele personale în tramvaie. Mai vin unele persoane care vor să vadă filmările, am înțeles, dar noi le oferim doar poliției, nu le putem da oricui. Lucrez de mult timp în sistem, știu la fiecare cameră unde ar putea apărea probleme sau unde este necesară o atenție mai sporită.
Diferența este enormă, totul este mult mai organizat așa, comunicăm permanent între noi. Plus, mai avem un sistem care ne arată în timp real unde este fiecare mijloc de transport. La început erau doar câteva camere video, doar în zonele cele mai importante, acum reușim să acoperim o suprafață mult mai mare”, declară Cătălin Anastasiu, dispecer central CTP.
Cele mai periculoase zone din oraș
Cele mai periculoase zone pentru mijloacele de transport în comun sunt în Tudor Vladimirescu, deoarece șoferii nu sunt atenți când ies din parcarea de la Kaufland, la intersecția de la Biserica Catolică din Nicolina și pe str. Cuza Vodă. Aici sunt întâlnite cele mai multe incidente, iar șoferii și vatmanii sunt extrem de atenți în aceste zone.
„După cum vedeți, avem 48 de camere de supraveghere pe ecranele noastre. Acestea sunt puse pe capetele de linie cele mai importante sau în punctele nodale cele mai importante, cum ar fi Podul de Piatră, Tudor Vladimirescu, Piața Unirii și multe altele. Totul este în timp real, dar și înregistrează, dar nu mă ocup eu de înregistrări, eu doar observ ce se întâmplă și dau indicații. Zonele unde se întâmplă cele mai multe evenimente sunt în Tudor, la ieșirea din Kaufland, oamenii nu sunt atenți, la Biserica Catolică din Nicolina, de asemenea, aceeași problemă, de asemenea, de multe ori pe str. Cuza Vodă, deoarece spațiul este foarte îngust”, adaugă Cătălin Anastasiu.
Tramvaiele sunt implicate în tot mai multe incidente în traficul din Iași. Acest lucru este cauzat de șoferii care conduc agresiv pe linia de tramvai.
Vatmanii intrat intenționat in tine si dupa iti reproseaza ca le-ai blocat banda
.niste mizerii de oameni
Acest lucru se intampla datorita soferilor de „doi lei” care sunt tot mai numerosi in trafic.De ex la Podul Ros am venit de pe splai Bahlui spre b -dul Socola si venea tramvaiul dinspre Modova spre Cug care are cedeaza trecerea si eu am oprit facandu-i semn cu mana afirmativ pentru trecere libera fara incidente drept care mi-a multumit.Este de bun simt si fair play deoarece in tramvai se aflau 40-50 persoane si eu singur in masina.Daca am incerca toti participantii sa fim putin mai calmi si responsabili (nu bizoni) lucrurile vor merge in directia buna pentru toti.Dar nici sa blochezi un tramvai deoarece tu vrei sa virezi la stanga dar din fata ai un flux mare de masini.
Pentru căruțașul Cătălin: da, pentru că nu au volan! Ia să le aducă de acasă…
La cum se taraie tramvaiele, si un biciclist conduce agresiv fata de ele.
soferii conduc agresiv din cauza ca mirosul jego-boschetar-canal din tramvaie, le ia mintile