Titlurile zilei

Un bărbat, pus la plată pentru o excursie rezervată pe booking.com! Ieșeanul Marius Ionuț Udișteanu spune că scandalul a pornit de la un card pe care nu l-a cerut!

Publicat: 27 mai 2020
Un bărbat din Iași afirmă că a primit un card pe care nu l-a cerut și s-a trezit cu o surpriză neplăcută după rezervarea unei excursii pe site-ul booking.com
Un bărbat din Iași afirmă că a primit un card pe care nu l-a cerut și s-a trezit cu o surpriză neplăcută după rezervarea unei excursii pe site-ul booking.com

Un bărbat din Iași a avut parte de o surpriză de proporții, după ce a rămas fără bani în cont, din pricina unei excursii în care nu a mers. Ieșeanul a decis să își caute dreptatea în instanță. El i-a chemat la bară pe reprezentanții unei instituții financiare nebancare, cerându-le judecătorilor să o oblige pe aceasta la returnarea sumei respective

O instituție financiară nebancară a fost dată în judecată de un bărbat din Iași. Marius Ionuț Udișteanu le-a cerut magistraților din cadrul Judecătoriei Iași să oblige ERB Retail Service IFN SA (actual BT Direct IFN) să îi restituie o sumă pe care ar fi achitat-o aiurea. Numai că, recent, judecătorii au respins acțiunea formulată de bărbat, ca fiind neîntemeiată.

Ce a spus bărbatul în fața judecătorilor despre excursia ratată și card

Ieșeanul le solicitase judecătorilor să oblige instituția financiară nebancară la plata sumei de 3.163 de lei, reprezentând contravaloarea unei operațiuni de plată neautorizată și daune morale în cuantum de 1.000 de lei.

„În cursul anului 2013, ERB Retail Service IFN SA mi-a comunicat prin poștă un card de credit bancar, fără a exista din partea mea vreo solicitare în acest sens. Nu am încheiat cu pârâta vreun contract prin care să cer acest card și nici nu l-am activat prin una dintre modalitățile prevăzute de bancă, respectiv la sediul băncii ori prin telefon. Astfel, nu am nici PIN-ul cardului ori token-ul necesare pentru efectuarea plăților”, a precizat bărbatul în fața judecătorilor.

Marius Ionuț Udișteanu a adăugat că, în iunie 2018, a utilizat acel card pentru realizarea unei rezervări pe site-ul booking.com, pentru o excursie la Poseidon Villas, Skiathos, Grecia, urmând a plăti cazarea în numerar, la destinație.

„Din cauza întârzierii ferry-boat-ului și, implicit, a întârzierii la destinație, hotelul a decis anularea rezervării, eu fiind nevoit să-mi găsesc local o altă cazare pentru mine și familia mea. După acest incident, hotelul a încercat debitarea cardului, în ciuda faptului că eu nu am beneficiat de serviciile sale”, a adăugat Marius Ionuț Udișteanu.

Ieșeanul, raportat la Biroul de Credit, conform contractului de emitere a acelui card

Bărbatul a adăugat că, pe data de 15 septembrie 2018, a primit un SMS de la instituția financiară prin care a fost anunțat că a plătit suma de 3.172,58 lei, reprezentând contravaloarea serviciilor de cazare de pe cardul de credit, pe data de 12 septembrie, către Poseidon Villas. Când a revenit în țară, pe 18 septembrie 2018, ieșeanul a făcut refuz la plată, refuz ce i-a fost acceptat de către instituție.

„Pe 1 noiembrie 2018, am primit un alt SMS, prin care eram anunțat că, pe 12 septembrie 2018, am plătit către Poseidon Villas suma de 3.163 de lei. Am făcut din nou refuz la plată, dar, de această dată, pârâta a achitat suma solicitată către Poseidon Villas. Ulterior, am primit și o notificare privind raportarea la Biroul de Credit, „conform contractului de emitere a cardului”. Pe 15 ianuarie 2019, am fost nevoit să achit suma de 3.163 de lei către pârâtă, pentru a stopa acumularea de dobânzi la acea sumă”, a menționat Marius Ionuț Udișteanu în fața judecătorilor.

Conform acestuia, deoarece nu știa de existenta vreunui contract încheiat cu instituția, a cerut în repetate rânduri transmiterea unei copii după acel act, dar i s-au transmis răspunsuri evazive la acele solicitări, fără a i se trasmite vreo copie după presupusul document. Acesta a fost și motivul pentru care ieșeanul a făcut plângere la OPC, dar nici în acest fel nu a obținut o copie a contractului.

„Mai mult, pârâta, cunoscând că este în culpă, mi-a comunicat că mi s-au radiat dobânzile acumulate și nu mai figurez nici la Biroul de Credit. Pârâta nu a avut vreo autorizare pentru efectuarea plății respective. Mai mult, plata fusese deja refuzată de mine la prima tentativă de debitare a cardului de către Poseidon Villas”, a încheiat Marius Ionuț Udișteanu.

Ce au decis judecătorii cu privire la acțiunea depusă de bărbat și ce decizie a fost luată

De cealaltă parte, reprezentanții instituției financiare le-au cerut judecătorilor să respingă acțiunea.

„Reclamantul a dat dovadă de rea-credință când a susținut că nu a încheiat vreun contract cu noi, prin care să solicite cardul de credit. Contrar celor susținute de reclamant, noi nu am acceptat refuzul la plată și nici nu aveam cum, deoarece, pe 24 septembrie 2018, plata era deja efectuată. În plus, reclamantul nu a comunicat în vreun moment o documentație completă prin care să se justifice un eventual refuz la plată”, au menționat aceștia.

De asemenea, judecătorii au constatat că ieșeanul ar fi încheiat cu instituția un contract pentru emiterea cardului de credit pe data de 1 aprilie 2006.
La rândul lor, judecătorii au constatat că ieșeanul a utilizat cardul primit pentru realizarea unei rezervări pe site-ul booking.com, acest lucru echivalând cu acordul său pentru executarea operațiunii de plată. Mai mult, magistrații au afirmat că bărbatul nu a făcut dovada existenței vreunui prejudiciu moral.





Comentarii
Adauga un comentariu