Eveniment-Social

Veste trăsnet pentru șoferi. Se schimbă toată circulația pe drumul european. Deciziile vor fi aplicate pe zeci de kilometri, până la intrarea în municipiu

Publicat: 29 oct. 2019
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Veste trăsnet pentru șoferi. Se schimbă toată circulația pe drumul european. Deciziile vor fi aplicate pe zeci de kilometri până la intrarea în municipiu

Mii de șoferi ar urma să fie afectați de o serie de decizii care țin de traficul rutier de-a lungul drumului european 583. Autoritățile au luat măsuri pentru reducerea numărului accidentelor rutiere în cele mai negre puncte din județ. În plus, s-au cerut și detalii pentru a se evita ambuteiajele din zona Podu Iloaiei. Toate aceste detalii vor intra în vigoare în cel mai scurt timp

Autoritățile ieșene au pregătit o serie de decizii care țin de traficul rutier în cel mai aglomerat punct din județ. O zonă care a ajuns să fie tot mai des prezentă pe harta accidentelor rutiere a intrat în vizorul autorităților. Porțiunea din drumul european de la Bălțați a ajuns un adevărat chin și din cauza numeroaselor accidente rutiere. În aceste condiții, drumarii ieșeni, șefii administrației județene și ai Poliției Rutiere au decis să ia o serie de măsuri în acest sens.

„O astfel de soluție aplicabilă imediat a fost identificată cu privire la curba de la Bălțați, unde vor fi instalate benzi rezonatoare, axul va fi dublat, iar presemnalizarea curbei va fi suplimentată. Deși curba respectivă este și acum semnalizată conform prevederilor legale, s-a constatat că au loc numeroase accidente în care sunt implicați șoferi care nu cunosc zona și care sunt înșelați de caracteristicile traseului”, a spus prefectul Marian Șerbescu.

Decizia a fost luată în cadrul unei ședințe a Comitetului Consultativ pentru Siguranța Rutieră de la Prefectura Iași. Întâlnirea a vizat mai multe probleme apărute în traficul pe DN 28, ca și situația trecerilor la nivel cu calea ferată din județ. La întâlnire au participat reprezentanți ai Poliției Rutiere, Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, CFR Infrastructura Iași, Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, Primăriei municipiului Iași, Primăriei Valea Lupului.

Dispar trecerile de la Podu Iloaiei

Sute de șoferi se confruntă frecvent cu ambuteiaje pe drumul european din zona orașului Podu Iloaiei. Pe lângă accidentele rutiere care au loc frecvent pe drumul european, șoferii au parte și de aglomerație din cauză că șoseaua se îngustează într-un punct. În plus, parcarea autoturismelor în oraș ar urma să fie limitată, iar târgul de animale ar urma să fie mutat. Au fost cerute și alte soluții.

„Pentru a îmbunătăți situația traficului din Podu Iloaiei, s-a solicitat primăriei locale să ia măsurile necesare pentru a împiedica parcarea mașinilor la marginea drumului național. S-a cerut și identificarea soluțiilor pentru a muta târgul de animale. Pentru fluidizarea traficului, o soluție imediată ar fi ca trecerile de pietoni din centrul localității să fie înlocuite cu una singură, dotată cu semafor acționat la cerere. Totodată, virajul la stânga spre Popești din apropierea podului peste Bahlui va fi interzis. Urmează să avem o întâlnire la Podu Iloaiei cu autoritățile locale, pentru discuții detaliate referitoare la aceste măsuri”, a mai spus oficialul județean.

Pas pe loc la Valea Lupului

O situație aparte este și la Valea Lupului. Aici se întârzie cu lucrările la trecerile de pietoni peste drumul european, spre nemulțumirea localnicilor.

„Cu privire la trecerile de pietoni ce urmează să fie realizate în zona Valea Lupului, am constatat existența unei întârzieri importante în demararea lucrărilor de către municipalitatea ieșeană, în condițiile în care proiectul a fost finalizat încă din luna august. Motivul invocat de reprezentanții Primăriei a fost litigiul teritorial existent între unitățile administrativ-teritoriale Miroslava și Iași, care afectează și zona în care ar urma să fie realizate trecerile. Întârzieri se înregistrează și în cazul proiectului de modernizare a 11 treceri la nivel cu calea ferată, din cauza lipsei proiectanților autorizați și a lipsei ofertelor de la procedurile de achiziție, urmând ca, acolo unde este posibil, lucrările să fie realizate prin forțe proprii de către CFR Infrastructură”, a mai spus prefectul Iașului.

Adauga un comentariu