Diete si regimuri

4 motive bune pentru a mânca praz

Publicat: 16 mart. 2021
praz
vitamina K contribuie la o densitate osoasă mai bună, rezultând un risc redus de fracturi.

Rege al supelor, delicios și aburit, sotat sau gratinat, prazul este aliatul siluetei noastre.

Diuretic

Foarte bogat în apă, cu doar 3% carbohidrați, prazul conține fructani care asigură un drenaj natural, precum și un raport bun potasiu/sodiu, care este benefic în caz de retenție de apă.

Bun pentru oase

În plus față de calciu, oferă un trio de șoc (potasiu, magneziu, fier), esențial pentru sănătatea oaselor. În plus, vitamina K contribuie la o densitate osoasă mai bună, rezultând un risc redus de fracturi.

Tranzit usor

Și asta, datorită celor 3g de fibre la 100g. Unele (mucilagii, pectina) se „cuibăresc” în partea alba, altele, facilitând tranzitul (celuloză, hemiceluloză) în cea verde. Dezavantaj: pot irita intestinele sensibile.

Cum se gateste corect

Pentru a conserva cel mai bine vitaminele și mineralele in care este plin, cel mai bine este să il aburiți. Deoarece gătitul în apă clocotită determină scurgerea substanțelor nutritive.

Componentele prazului

24,6 kcal
Apă: 92%
Calciu: 24,6 mg
Potasiu: 151mg
Sodiu: 5,8 mg





Adauga un comentariu