Diete si regimuri

7 alimente dăunătoare pentru memorie și creier

Publicat: 07 dec. 2020
carne rosie
Consumul unei diete potrivite poate ajuta la stimularea creierului.

Consumul unei diete potrivite poate ajuta la stimularea creierului. Într-adevăr, această mașină de război consumă singură aproximativ 20% din aportul caloric al zilei. Prin urmare, ceea ce puneți pe farfurie este de o importanță deosebită. O serie de alimente pot fi dăunătoare performanței intelectuale, în special memoriei, precum și dispoziției. Mai rău încă, pot crește riscul de a dezvolta demență. Pentru a ajuta la promovarea unei bune funcții a creierului, iata 7 alimente dăunătoare pentru memorie și creier!

Amintiți-vă că nu este necesar să nu mai mâncați niciodată aceste alimente. Cu toate acestea, se recomandă evitarea supra-consumului regulat și prelungit.

Cafeaua și alcoolul, cei mai buni dușmani ai neuronilor

Cine nu a auzit niciodată un prieten să se plângă că a avut pierderi de memorie după ce a băut mult? Foarte diuretic și deshidratant, alcoolul are un efect foarte dăunător asupra sănătății neuronilor. Mai insidios, poate avea și consecințe pe termen mai lung, afectând creierul pe viață. Alcoolul poate provoca într-adevăr persoanelor care îl consumă în mod regulat și prelungit o boală neurodegenerativă cunoscută sub numele de sindromul Wernicke-Korsakoff (SWK). Aceasta se caracterizează printr-o deficiență a vitaminei B1 (tiamină) care este responsabilă de degradarea anumitor zone ale creierului și care duce în special la probleme de memorie.

În ceea ce privește cafeaua, despre care se crede că este benefică pentru creier prin efectul său stimulator, aceasta induce o formă puternică de stres. Cu toate acestea, stresul este un dușman al memoriei. Deci, ferește-te de băuturile care conțin cofeină (băuturi răcoritoare, cafea, băuturi energizante etc.) sau teină (ceai).

Produse de patiserie

În general, alimentele foarte grase sunt foarte rele pentru memorie. Cercetătorii au arătat că o dietă bogată în grăsimi interferează cu producerea și creșterea de noi neuroni. Ca urmare, au observat un risc crescut de tulburări ale creierului. Acesta variază de la depresie la boli neurodegenerative, cum ar fi Alzheimer. Nu toate grăsimile sunt rele și există unele benefice, bogate în omega-3, care sunt bune pentru cunoaștere. Cu toate acestea, alimentele bogate în acizi grași trans care se găsesc în special în junk food și fast-food sunt cele mai dăunătoare pentru memorie și sinapsele creierului. Prin combinarea grăsimilor saturate și a zaharurilor, produsele de patiserie sunt așa-numitele alimente obezogene care perturbă anumite capacități de memorie de la o vârstă fragedă și le expun riscurilor de demență și declin cognitiv legat de vârstă.

Aliment dăunător pentru memorie și creier: carnea

Contrar credinței populare, carnea roșie nu este bună pentru memoria ta, ci dimpotrivă! De fapt, efectuând cercetări asupra memoriei, Universitatea din Boston a demonstrat că persoanele care consumă mai multă carne de vită au funcții cognitive mai scăzute decât persoanele care sunt vegetariene. Prin urmare, este mai bine să vă limitați consumul de carne, în special de carne roșie, la maxim de două ori pe săptămână.

Mezeluri

Mezeluri au doua mari defecte. În primul rând, există multă sare în ele. Consumul în cantități prea mari scade capacitatea de atenție și memorare. În plus, mezelurile sunt alimente bogate în grăsimi saturate, care sunt foarte dăunătoare pentru memorie. În special, acest lucru induce o creștere a colesterolului rău care se acumulează pe pereții arterelor creierului. Mai puțin bine irigat, creierul poate fi apoi afectat de mici goluri de memorie. Și, desigur, există un risc crescut de accident vascular cerebral.

Aliment dăunător pentru memorie și creier: margarină și brânză

Margarina conține o cantitate mare de acizi grași trans care acționează direct asupra membranelor creierului, făcându-le mai rigide. Acest lucru are ca efect complicarea comunicării intercelulare. În plus, ele tind să ia locul omega-3-urilor care ne protejează creierul. De asemenea, bogate în grăsimi trans, brânzeturile pot duce la o memorie mai mică, un declin cognitiv și un volum mai scăzut al creierului.

Alimente prăjite

Dacă prăjelile sunt pe această listă de alimente proaste pentru memorie, nu este doar pentru că au un conținut ridicat de grăsimi proaste. În restaurantele fast-food sau industria alimentară, prăjirea presupune folosirea de aditivi, arome artificiale, culori și alte substanțe chimice. Toate aceste ingrediente dăunează celulelor nervoase din creier și ne influențează comportamentul.

Aliment dăunător pentru memorie și creier: dulciuri

Mai multe studii au stabilit deja că dulciurile și băuturile cu zahăr pot provoca afectarea memoriei și pot promova apariția simptomelor timpurii ale bolii Alzheimer. Și, deși fructoza din fructe nu este atât de rea, siropul de glucoză-fructoză utilizat în mod obișnuit ca aditiv în alimentele noastre zilnice este printre cele mai dăunătoare. Într-adevăr, această fructoză industrială tinde să concureze cu glucoza și să o împiedice să ajungă la neuroni pentru a-i hrăni corespunzător. Motivul pentru care acest lucru nu se întâmplă cu fructele este că sunt bogate în polifenoli, care permit glucozei să pătrundă în neuroni.





Adauga un comentariu