Diete si regimuri

Cafeaua are efecte timp de 6 ore! La ce oră ar trebui să o bei pe ultima, ca să dormi bine noaptea

Publicat: 17 sept. 2020
cafea
Cafeaua are efecte timp de 6 ore

Cafeaua este prietenul tău când te trezești și dușmanul tău noaptea. Cafeaua ne stimulează sistemul nervos, ajută la concentrare și are un gust excelent. La ce oră ar trebui să bei o ultimă cafea, ca să dormi bine noaptea?

Cafeaua, băutura noastră preferată are o problemă: băută în cantități mari, poate provoca probleme de stomac, anxietate sau dureri de cap, dar, de asemenea, și mai presus de toate ne împiedică să dormim, de aceea nu trebuie sa o consumam in apropierea noptii.

Dar dacă credeti că ceașca mică pe care o consumați la birou la ora 16 pentru a da randament in ultima parte a zilei nu are niciun impact asupra nopții care urmeaza, din păcate te afli pe o cale greșită!

Cafeaua are efecte timp de 6 ore

În primul rând, să știți că cafeaua actionează rapid. Foarte rapid. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Barcelona în 2008, acesta ar crește vigilența în 10 minute de la consum și ar funcționa la capacitate maximă în sânge după 30 de minute. Ceea ce ar trebui, a priori, să vă împiedice să o beți după-amiaza.

Conform unui studiu american publicat în Journal of Clinical Sleepl Medicine în 2013, cafeaua ar putea acționa asupra corpului timp de 6 ore. Și desi această durată variază, desigur, în funcție de indivizi și de obiceiurile lor, este mai bine să evitați să beti o cafea după ora 16 dacă vreti să dormiti liniștiti. Dar nu este sigur că acest lucru este suficient.

Același studiu afirmă că consumul de cofeină după-amiaza (chiar și respectarea regulii de 6 ore) ar avea consecințe dramatice noaptea, deoarece am pierde în medie o oră de somn. Iar cea mai proastă parte este că nu ne dăm seama:

„Este mai puțin probabil ca oamenii să detecteze efectele perturbatoare ale cofeinei asupra somnului atunci când este consumata după-amiaza”, a explicat Christopher Drake, unul dintre autorii studiului.

Pe scurt, consumând cafea în mod regulat după-amiaza, ne reducem capacitatea de concentrare în timpul zilei pe termen lung (printre alte consecințe ale lipsei de somn), dar continuăm să o bem pentru a o stimula. Un fenomen numit „șarpele care își mușcă coada”.

Decofeinizata nu imseamna complet lipsita de cofeină

Contrar a ceea ce ați putea crede, decofeinizata nu imseamna complet lipsita de cofeină. În urmă cu câțiva ani, autorul unui studiu american pe această temă, profesorul Bruce Goldberger, a estimat că consumul a 5 până la 10 căni de cafea decofeinizata este ca și cum ai consuma o ceașcă sau două de cafea normala.

Deci rețineți că aceasta nu este optiunea ideală și că este cel mai bine să opriți toate formele de consum de cafea după prânz. Atentie, asadar! Cafeaua are efecte timp de 6 ore!





Adauga un comentariu