Diete si regimuri

Cele 5 beneficii ale cartofilor pentru sănătate

Publicat: 22 apr. 2021
cartofi
cartofii furnizează, de asemenea, potasiu și magneziu, care ajută celulele musculare să funcționeze corect.

Leguma preferată a romanilor are mult mai mult de oferit in afara de aroma lor irezistibilă. Cartoful știe să ne servească atât corpul cât și capul.

Cartoful, aliat al tranzitului

Are caracteristicile unui amidon împreună cu avantajele unei legume, începând cu conținutul său bogat in fibre: 300 g de cartofi acoperă aproximativ 15% din nevoile noastre zilnice. Fibrele ajută la reglarea tranzitului, previn constipația și chiar se crede că scad riscul de cancer de colon. În mod ideal, acest prețios tubercul este asociat cu legume.

Creșterea musculară naturală

Amidonul oferă energie de lungă durată organismului. Fibrele își prelungesc eficacitatea în timp și te satură eficient, ceea ce evită, de asemenea, gustarile premature. Aburiti sau fierti (cel puțin 20 de minute), cartofii furnizează, de asemenea, potasiu și magneziu, care ajută celulele musculare să funcționeze corect. Prin urmare, acestia sunt recomandati în special atunci când se practică sport.

Cartoful, un agitator de neuroni

Activeaza funcțiile cerebrale datorită vitaminei B6, necesare pentru reînnoirea celulelor și menținerea sistemului nervos. În plus, conținutul său de vitamina C, mangan, fier și cupru ajută la asigurarea unei mai bune concentrări și la optimizarea memoriei.

Dușman al stresului

Acidul gamma-aminobutiric (GABA) este un hormon relaxant care se găsește în cantități mari în cartofi. Astfel, ajută corpul și, în special, creierul, să se relaxeze, promovând somnul și în același timp evitând oboseala și stresul.

Cartoful, anti-îmbătrânire naturală

Prin lupta împotriva radicalilor liberi, responsabili de îmbătrânire, antioxidanții (carotenoizi, flavonoizi, polifenoli etc.) sunt garanții unei bune sănătăți celulare și dermatologice. Rezistente la pete, antirid, permit epidermei să păstreze supletea și elasticitatea. În plus, au un efect protector împotriva bolilor cardiovasculare, degenerescenței maculare etc. Cu cât cartofii (roșii, albastri etc.) sunt mai colorați, cu atât sunt mai bogați în antioxidanți.





Adauga un comentariu