Actualitate

El este „ieseanul” care ti-a distrus masina – GALERIE FOTO

Publicat: 25 ian. 2011
_____ Vizualizări 0 Comentarii

@ Daca soferii s-au intrebat cine este vinovat pentru avariile de la masinile personale si pentru orele petrecute in service-urile din Iasi, reporterii BUNå ZIUA IASI au gasit raspunsul @ Indolenta si incompetenta primarului Gheorghe Nichita fac ca zeci de soferi sa mearga cu masinile in revizie o data la 7 mii kilometri, fata de 15 mii kilometri cum este normal @ Reprezentantii atelierelor din oras au confirmat faptul ca majoritatea soferilor vin cu probleme tehnice cauzate de miile de gropi din municipiu @ Reporterii BUNA ZIUA IASI arata si cam cat ar costa reparatiile unei masini @ „In afara de distrugerile la partea de suspensie, este afectata toata structura masinii, discurile si placutele de frana fiind frecvent folosite pentru a ocoli gropile, dar nu in ultimul rand consumul mai ridicat de combustibil”, a spus un mecanic auto @ Culmea este ca reprezentantii primariei au gasit o explicatie @ „Probabil sunt si cazuri subiective. Unii profita de acest trend fara sa spuna ca au facut off-road prin paduri”, a precizat directorul Mihai Chirica @ Primarul Gheorghe Nichita nu a raspuns la telefon

Primarul Gheorghe Nichita
, prin administrarea deplorabila a strazilor din oras, este principalul vinovat pentru avariile suferite de masinile iesenilor si ale celor aflati in tranzit.
Sute de ieseni sufera din cauza strazilor administrate de primar, pentru incompententa lui Nichita fiind nevoiti sa plateasca bani grei din propriul buzunar. Reporterii BUNA ZIUA IASI au luat pulsul service-urilor din Iasi si au tras o concluzie trista. Majoritatea defectiunilor autovehiculelor sunt cauzate de miile de gropi din oras. Zilnic, soferii il injura pe primar in momentul in care traverseaza rutele principale din municipiu, care, teoretic, ar trebui sa arate ca in palma. Insa primarul Gheorghe Nichita prefera imaginea actuala a Iasului, care ii aduce mai degraba aminte de locurile natale din zona Dorohoiului.
Apelat telefonic, primarul Gheorghe Nichita a refuzat sa raspunda pentru a oferi explicatii cu privire la neajunsurile soferilor. Nici purtatorul de cuvant Sebastian Buraga nu a raspuns, chiar daca este platit pentru a asigura relatia intre primarie si presa. Probabil, isi aranja bretonul.

Declaratie ucigatoare

Pana la urma, explicatia ucigatoare a venit de la directorul tehnic al primariei. Acesta considera ca, de fapt, iesenii fac curse prin padure si declara ca s-au lovit de gropile lui Nichita. „Ce sa zic? Probabil sunt si cazuri subiective. Unii profita de acest trend fara sa spuna ca au facut off-road prin paduri. Au mai fost cazuri. Ori au dat intr-o sapatura nesemnalizata. Cert este ca noi nu putem opri fenomenele naturale, fenomenul de inghet – dezghet”, a declarat Mihai Chirica, director general la Directia Tehnica si Investitii.
Pentru unii soferi cu dare de mana cel mai mare inconvenient este ca nu-si pot folosi cateva zile masinile, situatie in care planurile de afaceri sunt date peste cap.

Soferii dorm la service

Soferii ieseni au mari sanse ca in cel mai scurt timp sa se cazeze la atelierele din oras. Se pare ca principala lor problema e reprezentata de suspensiile distruse in hartoapele citadine. Reprezentantii mai multor service-uri din Iasi spun ca perioada dintre revizii s-a injumatatit, iar costurile s-au dublat. Daca la o masina care ruleaza in conditii normale trebuie facuta revizia macar o data la 15 mii km, multi soferi se prezinta cu masinile la ateliere, pentru reparatii capitale, la un interval de 7.000 – 8.000 km. Victime au cazut nu numai masinile cu garda joasa, ci si cele de teren, care au garda mult mai inalta.

Cat va costa reparatiile

Efectele gropilor din asfalt se resimt cel mai mult asupra angrenajelor rotilor. La masinile cu suspensie multibrat gen Audi, BMW, Mercedes-Benz, nu trece o luna fara sa apara vreo problema la suspensie sau sa se strice un capat de bara, bucsa, bieleta, planetara, rulmenti, pivoti, flanse pentru amortizoare sau chiar la scut. In cazul masinilor fara scut, baia de ulei se sparge imediat, costul reparatiei depasind 260 euro. La marcile Volkswagen, Opel, Skoda sau Logan, care sunt mai convenabile ca exploatare si pret, costurile unui kit de suspensie complet ajung la aproximativ 1.500 lei, fara manopera.
Costurile pentru o bucsa sau un pivot pornesc de la 30 lei si pot ajunge pana la 200 lei, in timp ce un capat de bara se vinde cu un pret cuprins intre 40 lei si 150 lei. Cosmarul continua cu o bieleta, care costa intre 40 lei si 220 lei, si cu arcurile de suspensie, care au un pret cuprins intre 100 si 400 lei. Cea mai ieftina flansa pentru amortizor costa 80 lei, dar pentru masinile mai scumpe poate ajunge si la 350 lei, iar un singur amortizor usureaza buzunarele chiar si de 500 lei. „In afara de distrugerile la partea de suspensie, este afectata toata structura masinii (caroseria – n.r.), discurile si placutele de frana fiind frecvent folosite pentru a ocoli gropile, dar nu in ultimul rand consumul mai ridicat de combustibil. In Iasi trebuie sa fii sofer de off-road,” a declarat Minu Marari, mecanic si proprietarul unui service auto din Iasi. 

Miliardele lui Nichita, in zadar

Trist este ca primarul Gheorghe Nichita chiar a mimat realizarea unor lucrari de asfaltare pe raza municipiului. Anuntul l-a facut chiar in campania electorala din 2008. In baza unui credit de 200 milioane lei, adica 50 milioane euro, luat de la Dexia Kommunal Kredit Bank, Nichita a bagat mai bine de jumatate din suma in sesiuni de asfaltare. Creditul trebuie platit tot de ieseni. Calitatea lucrarilor s-a vazut in nici un an de la receptia lucrarilor. Straturile de uzura au cedat, iar in unele zone carosabilul arata la fel ca inainte de reabilitare. Rand pe rand, edilii au dat vina pe constructori, pe reteta de asfalt folosita. Scuzele nu folosesc nimanui, pentru ca iesenii au inceput sa deschida ochii.

Adauga un comentariu