Diete si regimuri

Gutuia, un fruct ideal pentru digestie: iata-i beneficiile in ceai sau cruda

Publicat: 24 mart. 2021
compot de gutui
Gutuia este un fruct foarte bogat în fibre, în principal în pectină.

Fructul vedetă al toamnei, gutuia poate fi consumata gătita în feluri de mâncare dulci sau sărate. Aroma sa dură, acidulată, delicioasă și bogăția sa nutrițională o fac un fruct foarte popular, din care poate fi preparat si ceai. Antiseptic, anti-colesterol, buna pentru digestie. Descoperiți beneficiile gutuilor.

Gutuia este un fruct foarte bogat în fibre, în principal în pectină (adică 2 g la 100 g). Aceasta formează un gel în stomac prin absorbția particulelor de apă, care promovează sațietatea și are o acțiune eficientă împotriva diareei. Siropul de gutui disponibil în farmacii este folosit exact pentru a lupta împotriva diareei.

Pectina conținută în gutui ar avea, de asemenea, virtutea protejării celulelor intestinale împotriva infecțiilor microbiene și ar fi benefică împotriva cancerului de colon. În ceea ce privește polifenolii pe care îi conține, aceștia ajută la încetinirea contracțiilor intestinului și au un efect antiseptic.

Gutuia ajută, de asemenea, prin conținutul său de potasiu (200 miligrame la 100 g) să se echilibreze pH-ul din sânge și să se stimuleze producția de acid clorhidric de către stomac, care favorizează digestia.

Aflați mai multe despre beneficiile gutuilor

Din familia Rosaceae, gutuia este fructul gutuiului, un copac mic originar din Iran care măsoară între 4 și 6 metri înălțime. Are o coaja subțire, verde, care devine galbenă la maturitate și o pulpa foarte parfumată, uscată și fermă. Gutuia are o aromă acidulată și poate fi consumată gătită în feluri de mâncare dulci sau sărate. Sezonul său este din octombrie până în noiembrie.

Cu un conținut scăzut de calorii (57 kcal la 100 g) și cu un conținut scăzut de zahăr (11 g carbohidrați), gutuia este bogata în diverși nutrienți. Există o cantitate bună de fibre, inclusiv pectină, precum și antioxidanți ai vitaminelor E și C. Trebuie menționat, totuși, că acestea din urmă scad în timpul gătitului. Gutuia este, de asemenea, o sursă bună de vitamine B (cu excepția B8 și B12).

Celelalte virtuți ale gutuilor

Beneficiile gutuilor sunt variate:

  • Sursa multor minerale (potasiu, fosfor, magneziu, calciu, sodiu, iod, zinc și fier), gutuia remineralizează organismul.
  • Mineralele pe care le conține sunt benefice pentru oase, mușchi, sistemul nervos și sistemul imunitar.
  • Datorită conținutului ridicat de fibre, încetinește absorbția grăsimilor de către sistemul digestiv și contribuie la eliminarea corectă a acestora, ceea ce ajută la menținerea nivelului corect de colesterol.
  • Are un efect protector împotriva anumitor tipuri de cancer precum cancerul de colon, deoarece conține compuși fenolici cu proprietăți antioxidante.
  • O sursă de cupru, promovează formarea hemoglobinei și a colagenului, care ajută la combaterea radicalilor liberi.
  • Gutuia ajută la întărirea funcțiilor cognitive, echilibrului mental și la prevenirea bolilor cardiovasculare datorită conținutului său de vitamine B și antioxidanți.
  • Este benefica pentru nivelul zahărului din sânge datorită bogăției sale în pectină.




Adauga un comentariu