În curând, zona Bucium, din Iași, va fi complet paralizată din cauza lucrărilor de la pod. Variantele de trafic alternative nu vor face altceva decât să îngreuneze și mai mult circulația
Pentru a începe lucrările de la pasajul Socola sau, cum este cunoscut de ieșeni, podul Bucium, primăria va amenaja o rută alternativă pe care ieșenii să o folosească pentru a putea intra sau ieși din oraș. Însă, aceasta este una aberantă, care va îngreuna și mai mult circulația, după cum afirmă specialiștii.
Începe numărătoarea inversă! În curând, zona Bucium, din Iași, va fi complet paralizată din cauza lucrărilor de la pod
Primăria Iași intenționează să amenajeze o rută alternativă pentru șoferi, pe perioada efectuării lucrărilor de consolidare a podului Bucium. Investiția estimată: 7,7 milioane de lei. După cum afirmă specialiștii ieșeni, traseul este unul care va sufoca și mai mult zona. Lungimea traseului alternativ este de 1,4 kilometri. Șoferii care vin din Bucium spre oraș vor trebui să intre pe strada Trei Fântâni, ulterior vor vira la stânga în intersecția care face legătura cu drumul de acces către rampa CF – cale ferată, gara Socola. Aici va fi amenajată de primărie o traversare pentru autoturisme. După ce șoferii vor trece de rampa CF, vor trebui să parcurgă strada Mihail Sturza, o stradă plină de blocuri de locuințe, școli, iar de aici se va ieși pe strada Bucium, în Bularga. În ceea ce privește transportul în comun, adică autobuzele care vin dinspre Bucium și Poitiers și retur, Primăria Iași încă nu a luat nicio decizie. Încă nu se știe cum vor circula acestea sau dacă vor circula pe perioada lucrărilor de la pod. Mai mult, pentru ieșenii care vin dinspre oraș spre Bucium, aceștia vor trebui să circule pe strada de lângă pasaj: vor face stânga spre rampa CF, ulterior, vor putea parcurge strada Trei Fântâni, cu ieșire spre Bucium. Menționăm că pe ruta alternativă traficul de mare tonaj va fi restricționat.
„Modalitatea gestionării circulației privind transportul în comun în zona respectivă va fi stabilită în cadrul Comisiei de Circulație, cu aprobarea Biroului Rutier din cadrul IPJ”, a transmis Sebastian Buraga, purtător de cuvânt Primăria Iași.
În același sens, specialiștii din domeniu se așteaptă la ambuteiaje și trafic infernal pe perioada desfășurării lucrărilor la podul din Bucium. Aceștia susțin că termenul de finalizare va fi extins un an și jumătate.
„Va fi nebunia de pe lume. Din ce am înțeles, lucrările de pe pod vor dura cel puțin un an și jumătate. Este foarte important ca primăria să ia în vedere și transportul în comun, pentru că acesta ar putea prelua o mare parte din persoanele care ar folosi în mod normal mașina proprie. Sigur, va fi o perioadă extrem, extrem de grea și pentru cei care vor ieși din Iași și, mai cu seamă, pentru cei care vor ajunge din Bucium în oraș. Singura problemă foarte, foarte complicată pe care o văd este legată de plata lucrărilor și de terminarea lucrărilor într-un an și jumătate. Sunt absolut convins că lucrările vor dura mult mai mult decât perioada anunțată inițial. Pentru că toate, absolut toate lucrările făcute prin primărie au ținut mult mai mult, aproape dublu, dacă nu chiar mai mult, din cauza plăților extrem de grele pe care le fac, de fapt, din cauza lipsei banilor. Aici este problema. Dacă ar termina într-un an jumate, sigur este enorm, dar dacă nu ai altă variantă, hai să spunem că înghiți asta. Dar eu sunt convins că lucrările se vor extinde pe doi ani, doi ani și jumătate, chiar mai mult. Atunci, într-adevăr, vor fi probleme. Și traficul pe strada Mihail Sturza va fi infernal”, a declarat prof. univ. dr. ing. Nicolae Boțu, din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi”, la Facultatea de Construcții.
Din cauză că primăria a emis autorizații de construire haotic, traficul din Bucium va fi din ce în ce mai aglomerat
Prof. univ. dr. ing. Nicolae Boțu susține că o problemă majoră a traficului din zona Bucium o constituie și autorizarea haotică a construcțiilor. Primăria nu a luat în calcul infrastructura existentă și supraîncărcată și nici nu a realizat mai multe căi alternative de transport pentru fluidizarea traficului.
„Va fi infernal peste tot, și încă pe Bucium se construiește. Deja un dezvoltator este pe punctul de a da drumul la încă 2-3 blocuri. Unele sunt gata, altele sunt în faza de infrastructură. Într-un an și jumătate vor fi terminate. Și de acolo vor fi câteva zeci, chiar sute de mașini în plus. Problema este că nimeni nu se gândește la infrastructură, asta este partea proastă. Eu am încercat să discut la primărie și la Citadin. Și mi-au spus că nu au aprobare ca să degreveze puțin traseul actual, să meargă pe drumul Hoților, sus pe deal, prin pădure, ca să iasă undeva pe la Lidl în Bucium. Și acolo este o variantă bună care ar putea fi folosită. Și acum este folosită de șoferi, dar drumul este foarte prost. Acolo ar trebui asfaltat sau măcar pietruit și făcut în așa fel încât să poată fi circulabil. Mai sunt niște străduțe spre Bucium, spre Miroslava, pe unde șoferii ar putea să ocolească undeva în capătul superior al Buciumului, însă nici acestea nu sunt luate în considerare. Multe dintre ele probabil că sunt străzi private. Din păcate, problema aceasta a scăpat totalmente de sub control, s-au dat aprobări pentru atâtea zeci de blocuri fără noimă și fără să gândească un sistem de transport care ar putea să fie cât se poate de util”, a mai spus prof. univ. dr. ing. Nicolae Boțu.
Traficul din Iași ar putea fi decongestionat prin pasaje supraterane pentru transportul în comun
Specialiștii din Iași susțin că una dintre cele mai bune alternative pentru încurajarea transportului în comun, dar și pentru decongestionarea traficului, nu îl reprezintă metroul, ci pasajele supraterane.
„Toată lumea dă exemplul Clujului, unde Emil Boc vrea să facă metrou. Asta este o idee foarte proastă, pentru că nimeni nu mai face acum metrouri subterane. Dacă vrei să faci ceva ca să scoți zona respectivă, localitatea, de sub dezastrul acesta legat de transportul în comun, totul se lucrează la suprafață, pe sisteme de trenuri de mare viteză. Am putea să gândim și noi așa ceva, pentru că sunt cele mai simple și cel mai puțin costisitoare, dar sunt și cele mai eficiente. Dacă te duci din Bucium spre Copou, te sui într-un tren cu viteză mare. Pe jos, îmi este mai ușor să ajung în Vaslui decât în oraș. Sistemul de străzi de la noi din Iași a fost bine gândit, dar pentru un număr de 10 ori mai mic de mașini, câte erau acum zeci de ani. Va fi din ce în ce mai greu de rezolvat problema traficului. Singurul lucru la care pot să mă gândesc este legat de viteza cu care se lucrează pe consolidarea acestor pasaje, pentru că eu nu pot să îmi imaginez că un șantier are banii necesari și nu vrea să lucreze. Foarte multă lume înjură constructorul pentru că nu termină mai repede, dar pe constructor îl vedem că lucrează până într-un punct și, după, se oprește câteva luni. De ce? Probabil pentru că nu au fost plătiți. Interesul constructorului este să lucreze repede, să termine și să-și ia banii. Aici e marea problemă. Ați văzut ce s-a întâmplat la podul Vămășoaia, din Bucium, jumătate s-a făcut într-un an și cealaltă, în alt an. Păi, acesta trebuia să fie terminat în maxim 1 lună și l-au terminat în doi ani, tot din cauza plăților. În momentul în care se termină banii, se opresc și lucrările. Toate aceste probleme de ambuteiaje sunt reale și normale oarecum, dar primăria s-ar putea gândi la variante, însă și pentru astea îți trebuie bani”, a mai spus prof. univ. dr. ing. Nicolae Boțu, din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi”, la Facultatea de Construcții.
În curând, zona Bucium, din Iași, va fi complet paralizată din cauza lucrărilor de la pod. Variantele de trafic alternative nu vor face altceva decât să îngreuneze și mai mult transportul.
Trebuie specialiști serioși la o așa lucrare! Cine a „câștigat” licitația e …
Prelungiți mai bine podul si mai adăugați 2 bretele de urcare dinspre poitiers și 3 fântâni
„O ce veste minunată”
Fix cand incep scolile blocheaza Kirika zona cu santierul… Toata vara a stat si a frecat-o.
Fix ca anul trecut cu Poitiers!!
Si ce crezi, ca se terminau in 3 luni?😀😀😀
AMIN ! Aveti ce ati votat.
Pasarela nu se face fara 2 benzi pe sens sa nu incurce circulatia, sa stea cat mai putin masina in trafic daca are numar de Iasi, restul taxa de intrare x5 abonamentul CTP.
Municipiu si/sau judet?
Ghinionul nostru e ca Mihaita nu are nicio casa in Bucium. Il doare la basca. Nu ca in alte situatii cand e vorba de ieseni ar fi foarte implicat. El se pupa toata ziu „pe sticla”, pune flori pentru votantii lui, mai da o muzica prin parc, ranjeste peste tot si-n rest,…
dau apartament de 3 camere pe casa cu 4 camere minim si teren 1000mp2.
Sărăkie, inspiră aroma de pișat de la tine din bloc!
Sărăkie, inspiră adânc aroma de chișat de la tine din bloc!
iq de leguma stricata, vor sta in trafic mai mult de 1 an, pe cand podul il face in 5.
Prost ca si Chirica in frunte cu Buraga nu ai sa vezi…!!! Incompetent,corupt si neperformant!
iq de leguma stricata, vor sta in trafic mai mult de 1 an, pe cand podul il face in 5.
Va rog, mai așteptați un pic sa înceapă scoala si cursurile universitare! Va rog nu va grăbiți!
E bine ca nu se lucrează în vacanță și pe timp de noapte! Respect celor ce aleg aceste soluții inovatoare
E bine ca nu se lucrează în vacanță și pe timp de noapte! Respect celor ce aleg aceste soluții inovatoare
ANAF SA PUNA TAXA DE MASINA IN ORASUL IASI SI PE SOSELE SA BAGE TAXE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
cade sau incep sa faca retencuiala?