Actualitate

Ministrul Sorin Cîmpeanu, despre cursurile pierdute de elevi în pandemia COVID-19: „Vor fi recuperate anul viitor”

Publicat: 11 mai 2021
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației și Cercetării cu mască neagră de protecție
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educație anunță eliminarea obligativității de a purta mască de protecție în curtea școlii

Detalii de ultimă oră oferite de ministrul Educaţiei şi Cercetării, Sorin Mihai Cîmpeanu. Oficialul a transmis marţi, 11 mai 2021, ca elevii care au cursurile pierdute în perioada pandemiei COVID-19 vor putea să le recupereze inclusiv în anul şcolar următor.

„Pierderile sunt foarte greu de recuperat. Cei din clasa a VIII-a au cursuri până pe 11 iunie, iar elevii de clasa a XII-a, până pe 4 iunie. Urmează să înceapă Evaluarea naţională pe 22 iunie, prima etapă şi Bacalaureatul, pe 28 iunie. Aşa cum elevii care susţin examenul de bacalaureat au o a doua şansă, am considerat că trebuie să aibă această şansă şi cei de clasa a VIII-a, o sesiune specială. Repartizarea s-a decalat cu opt zile (…). E adevărat, avem programul de ore remediale, s-au prezentat la aceste ore cu prezenţă fizică. Însă pierderea e mai mare decât ce se poate recupera într-un timp scurt”, a transmis ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu, potrivit Antena 3.

Ministrul Sorin Cîmpeanu, răspuns pentru părinţii care şi-au planificat deja concendiul

Reprezentantul Guvernului a menţionat ca elevii care nu sunt în clasele terminale pot recupera pe parcursul anului viitor materia pierdută. Din nefericire, cei din clasa a VIII-a şi a XII-a nu au această posibilitate.

„Cei din clasele care nu sunt terminale pot recupera pe întregul an viitor, cei din clasele terminale, a VIII-a şi a XII-a, nu au această şansă. Am adaptat programul de examen la specificul acestui an şcolar”, a spus Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei, la Antena 3.

Sorin Cîmpeanu a transmis şi motivul pentru care calendarul admiterii la liceu a fost decalat cu mai mult de o săptămână, fapt care a stârnit furia părinţilor.

„E foarte important cum ne programăm concediile, însă într-un an de criză trebuie să ne clarificăm priorităţile”, a adăugat ministrul Educaţiei.

4,1 miliarde de euro, solicitaţi pentru educaţie

Ministrul Educației şi Cercetării, Sorin Cîmpeanu, a adăugat faptul că a solicitat alocarea unei sume de nu mai puţin de 4,1 miliarde de euro din Planul Național de Redresare și Reziliență pentru educație.

Sorin Cîmpeanu a menţionat la Antena 3 cum au crescut sumele alocate prin program, astfel ca banii să ajungă în locurile în care ţara noastră are nevoie urgentă de investiţii. O parte din bani vor fi folosiţi pentru reabilitarea unităţilor de învăţământ.

Au mers la școală cu 450.000 elevi mai mult decât săptămâna trecută

Ministrul Educației și Cercetării, Sorin Mihai Cîmpeanu, a anunțat, duminică, 9 mai 2021, la Antena 3, că de astăzi, 11 mai 2021, nu mai puțin de 450.000 elevi vor merge fizic la ore.

”Mâine (n.r. – astăzi, 11 mai 2021), vor putea merge la școală cu 450.000 elevi mai mult decât au mers săptămâna trecută. E vorba de elevii claselor terminale, 370.000 de elevi, indiferent de scenariu. În plus, 80.000 care vor putea începe școala datorită scăderii ratei de infectare în mai multe localități. Cu siguranță, riscul nu poate fi eliminat, dar poate fi gestionat”, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, duminică, la emisiunea Punctul de Întâlnire, de la Antena 3.

E nevoie de purtarea măștii, aerisirea claselor, distanțarea fizică între persoane și respectarea normelor de igienă, a recomandat reprezentantul Educației.

Cât privește situația cazurilor de la începerea cursurilor și pînă acum, Sorin Cîmpeanu a spus că INSP nu are încă o analiză în acest sens.

”Urmează examenele naționale, pe 22 iunie începe Capacitatea, pe 28 iunie – Bacalaureatul. Ceilalți elevi care nu sunt clase terminale vor termina școala pe 25 iunie”, a precizat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, duminică, la Antena 3.





Comentarii
  • ”elevii care nu sunt în clasele terminale pot recupera pe parcursul anului viitor materia pierdută”. Nu, nu vor mai putea recupera niciodată materia pierdută. Bramburirea îngrozitoare a curriculum-ului, la toate disciplinele de învățământ, a comprimat la maxim materia- asta în vremurile când nu era pandemie. Deci, chiar și așa, stăpânirea materiei de către elevi devena problematică. Acum trebuie spus că sunt două tipuri de părinți: cei ce se ocupă de odraslele lor, și cei ce nu se ocupă. Cei ce se ocupă, adică o minoritate de sub 10%, merg până a le acorda meditații, pentru a acoperi disfuncționalitățile școlii. Ceilalți, de peste 90%, lasă totul în seama școlii. Ț-ai făcut, loază temele ? Da ! Da ? Bine. Ce ți-a dat de învățat ? Nimic ! Nimic ? Bine ! Cam așa funcționează. Nu există ”recuperare”. Neștiința devine o povară invizibilă, din ce în ce mai mare, generatoare de catastrofe pe termen lung, care va urmări individul pe toată durata vieții lui. Restul sunt declarații politice.

Adauga un comentariu