Par alb: aceste 10 alimente ajută la încetinirea aparitiei

Par alb: aceste 10 alimente ajută la încetinirea aparitiei

05 iun. 2021, 17:52
BZI.ro, în Sanatate

Apariția primelor fire de păr alb se poate traduce în anxietate reală pentru unii. Mai ales dacă acest fenomen apare prematur. Pentru alții, este o fatalitate pe care o acceptăm mai mult sau mai puțin bine. Dar chiar dacă vremurile evoluează și ne încurajează să ne asumam mai mult decât înainte, această schimbare de culoare rămâne întotdeauna simbolul trecerii timpului și al vârstei care avansează.

După cum subliniază Nina Cohen-Koubi, nutriționistă din Paris, pentru Top Sante, există doi parametri care promovează părul carunt: stresul și genetica. Pentru acest ultim element, „dacă avem părinți sau bunici care au albit foarte devreme, este dificil să scapăm de el”, indică ea. Dacă nu putem face nimic împotriva acestui factor, putem acționa complet asupra stresului și evita să suferim cazul extrem: sindromul Marie-Antoinette. Acest fenomen rar albește brusc părul. Se numește așa cu referire la Marie-Antoinette despre care se spunea că i-a fost o victimă cu o zi înainte de executarea ei, în 1793. Părul ei devenise alb peste noapte.

Trebuie să știți că stresul declanșează producerea de cortizol, un hormon care poate provoca multe inconveniente pentru corpul nostru prin prevenirea funcționării corecte a nervului vag. Acest nerv joacă un rol esențial. Acționează ca un fel de autostradă între diferite puncte ale corpului nostru: creier, inimă, plămâni, intestine. Reglează majoritatea funcțiilor corpului nostru. În caz de stres, traficul pe acest drum devine mai complicat. Drept urmare, respirăm mai puțin bine, digerăm mai puțin bine, imunitatea ne scade sau putem suferi de aciditate gastrică. Și când toate aceste funcții sunt împiedicate, stresul se instalează și promovează aspectul părului gri. Pentru a crește șansele rămânând calmi și relaxați, anumite alimente bogate în magneziu, cupru și omega 3 vă pot ajuta.

Par alb: aceste 10 alimente ajută la încetinirea aparitiei

Pește gras

Sardinele, somonul și macroul sunt bogati în omega 3, acizi grași esențiali care promovează reducerea stresului. În 2011, o echipă de cercetători de la Inra și Inserm a arătat că un consum redus de Omega 3 la șoareci a crescut acest faimos stres. De atunci, multe alte studii au confirmat că, de fapt, omega 3 promovează o stare de relaxare.

Avocado

Avocado este bogat în vitamine B, magneziu și potasiu. Vitamina B1 în special, dar și magneziul și potasiul contribuie la funcționarea normală a sistemului nervos dacă sunt furnizate în cantitate suficientă.

Năut

Acestea fac parte din familia leguminoaselor care furnizează cantități semnificative de vitamina B1 și magneziu. Vitamina B1 este, de asemenea, renumită pentru proprietățile sale pozitive în calmarea nervilor, deoarece contribuie la funcționarea normală a sistemului nervos.

Spanac

Spanacul este bogat în magneziu și conține, de asemenea, vitamina B6 și potasiu, care contribuie la funcționarea normală a sistemului nervos. Pentru a profita la maximum de substanțele nutritive conținute în spanac, se recomandă aburirea rapidă a spanacului timp de câteva minute și evitarea fierberii, astfel încât substanțele nutritive să nu se risipeasca.

Cerealele

Pâinea, orezul sau pastele integrale conțin cantități semnificative de magneziu și triptofan, care se transformă în serotonină, hormonul bunăstării. De asemenea, sunt pline de vitamine B interesante pentru echilibrul emoțional.

Banane

Bananele, precum ciocolata neagră, conțin triptofan, un aminoacid de care organismul are nevoie pentru a produce serotonină. Prin urmare, este o alternativă bună la ciocolată. Bananele conțin, de asemenea, alți nutrienți, cum ar fi vitamina B6, magneziu, potasiu și fosfor. Notă: cu cât banana este mai coaptă, cu atât conține mai mult zahăr.

Migdalele

Bogate în zinc, fier și acizi grași, luptă împotriva oboselii creierului, care poate provoca o scădere a energiei și anxietății. Pot fi ciugulite în cantități mici zilnic ca gustare.

Apele mineralizate

Apele bogate în minerale pot fi consumate după bunul plac în timpul zilei. Citiți cu atenție etichetele pentru a verifica conținutul lor de minerale și alegeți-le pe cele care sunt pline de magneziu.

Ciocolata neagra

Ciocolata neagră conține 120 mg magneziu la 100 g. Dacă putem savura unul sau două pătratele mici pe zi, pentru plăcere, acesta conține în continuare zahăr și grasimi, astfel încât să îl putem integra în cantități mici pentru a ne reîncărca cu magneziu. Dar numai în cantități mici și se completează cu alte alimente.

Ceai verde

Ceaiul verde conține teanină, o substanță cunoscută pentru efectele sale liniștitoare. Dar pentru a beneficia de acțiunea sa anti-stres, trebuie să beți cel puțin 3 căni pe zi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *