Sanatate

Prof. dr. Rodica Chiriac, despre efectele medicamentelor luate „după ureche”: „Pot apărea alergii” – VIDEO

Publicat: 18 ian. 2023
Prof. dr. Rodica Chiriac despre efectele medicamentelor luate după ureche Pot apărea alergii - VIDEO
Multe persoane iau medicamente „după ureche”, fie din cauza costurilor pe care le implică vizita la medic, fie din lipsă de timp, fie din alte cauze specifice fiecărui pacient.

Prof. dr. Rodica Chiriac, medic specialist reumatolog, a discutat în emisiunea BZI LIVE despre efectele medicamentelor luate „după ureche”. Care sunt acestea și cât de importantă este intervenția promptă a medicului?

Multe persoane iau medicamente „după ureche”, fie din cauza costurilor pe care le implică vizita la medic, fie din lipsă de timp, fie din alte cauze specifice fiecărui pacient. Tocmai de aceea, majoritatea oamenilor apelează la sfatul farmacistului sau al internetului, atunci când se confruntă cu o problemă medicală și iau medicamente nepotrivite, care le ameliorează disconfortul pe moment, dar care pot provoca mai mult rău. Astfel că, pentru a evita apariția efectelor neplăcute, este recomandat să solicitați sfatul medicului de familie sau al unui medic de specialitate, înainte de a urma un tratament.

Prof. dr. Rodica Chiriac, despre efectele medicamentelor luate „după ureche”: „Efectele pot fi pe mai multe direcții”

Potrivit medicului reumatolog Rodica Chiriac, efectele medicamentelor luate „după ureche” pot merge pe mai multe direcții. Una dintre acestea este apariția alergiilor, fiind cele mai frecvente și mai rapid instalate efecte adverse. De exemplu, nu pot fi combinate medicamentele antiiflamatoare cu cele anticoagulante, lucru cunoscut de foarte puțină lume.

„Efectele pot fi pe mai multe direcții. Unu, pot apărea alergii, cel mai frecvent și cel mai rapid instalat. Sunt efecte adverse cu diverse medicamente, nu poți să combini, de exemplu, un antiinflamator cu un anticoagulant. Poate lumea largă nu știe, dar un medic este imposibil să nu știe. Și, sigur, orice medic, când prescrie și face o prescripție de rețetă, întreabă pacientul ce boli mai ai, ce probleme mai sunt, cu ce te mai confrunți. Deci toate acestea pot deveni efecte adverse. În plus de asta, există și nota hazardului, se poate întâmpla. Unde alergi prima dată, când ai luat ceva și s-a întâmplat ceva neplăcut? La medic. Deci medicul trebuie să știe despre tine unde, ce, cum acționezi.”, a declarat prof. dr. Rodica Chiriac, la BZI LIVE.

Prof. dr. Rodica Chiriac: „De asta trebuie, sub gândire medicală, să faci totul”

Medicul Rodica Chiriac a explicat că anticorpii, generați de sistemul imunitar, reacționează și față de microbul care i-a venit de cap, dar și față de propriul țesut, fapt ce îi face foarte periculoși. Tocmai din acest motiv, este foarte important ca totul să se facă sub gândire medicală, pentru a preveni apariția unor probleme serioase.

„Un microb are o secvență de proteină în interiorul lui. Adică 1, 2, 3, 4 o secvență, această secvență se poate potrivi cu ceva din organismul tău, de la stafilococi, streptococi din organsimul tău. Și atunci apar anticorpii, pentru că sistemul tău imun reacționează. El reacționează și față de microbul care ți-a venit pe cap, dar reacționează și față de propriul țesut. Anticorpii sunt, în primul rând, un mijloc de luptă al organismului, dar din păcate, depășindu-se nivelul, devin periculoși. De asta trebuie, sub gândire medicală, să faci totul. Și de asta spuneam prompt și foarte corect orice infecție. Că ea e la degetul mic, la măsea, la cap sau în altă parte. Foarte corect. Și nu trata trei zile, patru zile, cum zice medicul. Pentru că fiecare infecție, după microb și gravitate, are un anumit special, un anumit al lui care trebuie respectat.”, a adăugat medicul reumatolog Rodica Chiriac.




Adauga un comentariu