Eveniment-Social

Afacere de senzatie la Iasi: Isi vinde locomotiva la pret de masina

Publicat: 22 apr. 2013
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Afacere de senzatie la Iasi Isi vinde locomotiva la pret de masina
1

@ Cine a visat sa detina propria locomotiva, dar din motive financiare nu si-a permis, poate acum sa cumpere un vehicul de toata frumusetea la un pret cat se poate de bun @ Din cauza datoriilor acumulate de o firma, vehiculul de peste 100 de tone a fost scos la vanzare pentru o suma cu care se poate cumpara o masina de lux

 O locomotiva modernizata a fost scoasa la vanzare pentru un pret cat o masina de lux. Vehiculul facut din peste o suta de tone de otel a fost modernizat complet abia anul trecut si a fost scos la vanzare din cauza datoriilor pe care firma detinatoare le-a acumulat catre stat. „Este într-o stare tehnica foarte buna, iar aspectul exterior al locomotivei este superb. În octombrie 2012, locomotiva a efectuat reparatie cu ridicare RR la IRLU (Societatea de Întretinere si Reparatii Locomotive si Utilaje) Pascani. Cel putin 4 sau 5 ani, locomotiva poate sa circule fara sa efectueze nicio reparatie majora”, spune un specialist in domeniul feroviar. Locomotiva care are peste o suta de tone si aproape 20 de metri a fost estimata de lichidatori la un pret de aproximativ 120.000 de lei, insa procesul de vanzare al acestui vehicul diesel-electric este unul destul de complicat.

Exista deja un client

Vanzarea acestei locomotive a iscat un intreg scandal in randul autoritatilor iesene. In fapt, acest vehicul modernizat abia de un an si care nu mai are nevoie de reparatii inca 5 ani, a fost scos la vanzare la un pret de 1,2 lei pe fiecare kg al sau. Cu alte cuvinte, locomotiva modernizata si perfect functionala este vanduta la pret de fier vechi. Aceasta apartine CET SA, societate aflata in insolventa si a carui patrimoniu a fost scos la licitatie printr-o serie de proceduri intens contestate. Locomotiva a fost intrebuintata chiar si de noul operator de termoficare. „Locomotiva, dupa ce a facut serviciu în ultimii ani la CET, a stat la gard iarna trecuta intre 2011 si 2012, fiind scadenta la reparatii. In aceasta iarna a fost singura locomotiva utilizata de Dalkia pentru transportul garniturilor de carbune si pacura. Fara aceasta locomotiva, nu stiu cum ar putea opera serviciul de termoficare”, mai spune specialistul in domeniul feroviar.
Firma Shine din Galati a castigat licitatia prin care s-a vandut vehiculul la pachet cu o alta locomotiva veche, dar si multe alte instalatii. Atat autoritatile cat si privatii implicati in aceasta vanzare au deschis o serie de procese pe aceasta tema.

Tags:
Adauga un comentariu