Magazin

In cate zile e OBLIGAT angajatorul sa-ti elibereze orice adeverinta

Publicat: 22 aug. 2014
_____ Vizualizări 0 Comentarii
In cate zile e OBLIGAT angajatorul sa-ti elibereze orice adeverinta
1
Obligatia angajatorului de a elibera salariatului adeverinte este prevazuta de Codul muncii la art. 34:
„La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate”.Acelasi act normativ stipuleaza in continuare, la art. 40, ca printre obligatiile angajatorului se numara eliberarea la cerere, a tuturor documentelor care atesta calitatea de salariat a solicitantului.

Citeste si: Nebunie la o firma publica din Iasi: Sefii societatii, acuzati ca fura salariile angajatilor

Legislatia muncii stabileste si amenzi pentru angajatorii care refuza sa elibereze documentele solicitate. Astfel, incalcarea de catre angajator a acestei obligatii va constitui contraventie si va fi pedepsita cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei.
Desi aceste reglementari prevad obligatii si amenzi, ele nu stipuleaza un termen legal in care documentele solicitate trebuie eliberate.
Spre deosebire de Codul muncii, HG nr. 500/2011 prevede un termen in care angajatorul trebuie sa se incadreze: cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Daca, din motive obiective, angajatorul nu poate elibera documentele, salariatul sau fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca din raza caruia angajatorul isi desfasoara activitatea eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte elementele continute in registru, astfel cum a fost intocmit si transmis de catre angajator.
Adauga un comentariu