Sanatate

Câte calorii au cireșele: Pot fi folosite în diete sau îngrașă?

Publicat: 15 iun. 2021
mai multe cireșe pe o masă
Cireșele pot înlocui cu succes anumite medicamente pentru tratarea unor afecțiuni

Venirea verii este sinonimă la noi cu apariția primelor cireșe. Cum prețurile în piețe la aceste fructe au început să scadă, mulți se întreabă dacă pot consuma aceste fructe în diverse diete și câte calorii au cireșele.

Cireșele conțin antocianine și antioxidanți, precum și vitaminele B1, B2, B6, C, E, P, A, PP, mineralele calciu, fier, magneziu, sulf, fosfor și potasiu. În plus, cireșele au zinc, mangan, cupru, zaharuri și acizi organici. Cirele conțin, de asemenea, fitonutrienți, precum beta carotene și luteină. De remarcat că aceste fructe au o cantitate de beta-caroten de 19 ori mai mare decât afinele sau căpșunile.

În ceea ce privește anti-oxidanții, care au proprietăți anti-inflamatorii și anti-cancerigene, trebuie știut faptul că 100 g de suc concentrat de cireșe are 12.800 unități de antioxidanți, 100 g de cireșe uscate au 6.800 unitati, 100 g de cireșe congelate au 2.000 unități, iar 100 g cireșe conservate au 1.700 unități. Rezultă că indiferent de forma sub care sunt consummate cirețele, acestea sunt foarte bune pentru sănătate.

În plus, cireșele pot înlocui cu succes anumite medicamente pentru tratarea unor afecțiuni precum reumatismul, problemele de inimă, probleme la colon, problemele cu rinichii, constipație, gută, creșterea imunității organismului, evoluția infecțiilor sau instalarea cancerului de colon.

mai multe cireșe
Cireșele pot înlocui cu succes anumite medicamente pentru tratarea unor afecțiuni

Câte calorii au cireșele: Îngrașă sau nu?

Fiind niște fructe dulci și parfumate, mulți se tem că acestea ar putea avea multe calorii și ar nu ar fi benefice în curele de slăbire. Ei bine, acest lucru este fals, deoarece 100 g cireșe are doar 63 de calorii. În plus, aceasta conține 1,1 proteine, 0,2 lipide, 16 carbohidrați și 2,1.

Așadar, cireșele nu conțin foarte multe calorii, fiind recomandate în cantități mici. Acestea sunt sățioase și dulci, putând fi folosite ca un înlocuitor pentru dulciuri. Totuși, persoanele care au diabet trebuie să țină cont de faptul că acestea nu sunt recomandate deoarece cresc foarte repede nivelul de glucoză din sânge.

De menționat că antocianina din cireșe contribuie la formarea mult mai lentă de grăsime datorită celulelor musculare mult mai sensibile la insulină. În plus, țesuturile devin mult mai sănătoase datorită reducerii reacțiilor inflamatorii prin scăderea nivelului de interleukină-6 și a factorului de necroză tumorală alfa.

mai multe cireșe
Cireșele pot înlocui cu succes anumite medicamente pentru tratarea unor afecțiuni

Câte calorii au cireșele uscate, compotul sau sucul de cireșe

În cazul în care alege să consumăm cireșe uscate, trebuie să știm că 100 g are 160 calorii, 38 lucide, 2 fibre și nu conțin absolute deloc proteine, grăsimi, sare sau zahăr.

Dacă alegem să consumăm cireșele în compot, trebuie avut în vedere faptul că 100 g au 63 de calorii, 19,5 carbohidrați, 1,1 fibre, însă nu au proteine, grăsimi, sare sau zahăr.

Sucul de cireșe conține 57 de calorii la 100 de ml, 11,3 glucide, 0,1 proteine, dar nu are grăsimi, sare sau zahăr, dar nici fibre. În cazul sucului de cireșe trebuie ținut cont de faptul că persoanele care țin dietă și fac sport în mod regulat îl pot folosi drept calmant datorită proprietăţilor antiinflamatoare.

mai multe cireșe
Cireșele pot înlocui cu succes anumite medicamente pentru tratarea unor afecțiuni

Câte calorii au alte fructe

Cirșele nu sunt printre fructele care au foarte puține calorii, în comparație cu căpșunile sau cu clementinele sau agrișele, dar nici la fel de multe cum au bananele.

Căpșunile sunt printre fructele cu cele mai puține calorii la suta de grame. Astfel, 100 de grame de căpșuni au doar 32 de calorii. În plus, acestea conțin 0,9 proteine, 0,3 lipide,  și 7,7 carbohidrați la 100 grame. Astfel, căpșunile pot fi consummate fără multe griji chiar dacă țineți o cură de slăbire.

O portocală, în funcție de dimensiunile ei, poate avea 45 de calorii, la o greutate de aproape 100 g sau 86 de calorii, la o greuatte de aproape 200 g. Astfel, o felie de portocală are în jur de 17 grame și conține 8 calorii. 100 de grame de portocale conțin 0,94 grame de proteine, 0,12 grame de lipide, 11,75 grame de carbohidrați, 9,35 grame de zaharuri, 40 de miligrame de calciu, 0,1 mg de fier, 10 mg de magneziu, 14 mg de fosfor, 181 mg de potasiu, 0,07 mg de zinc, 53,2 mg de vitamina C, 0,06 mg de vitamina B-6, 0,18 mg de vitamina E și 11 µg (micrograme) de vitamina A.

 





Adauga un comentariu