Stiri medicale

Păturile mai grele reduc severitatea insomniei, arată un studiu

Publicat: 28 sept. 2020
femeie care doarme
Păturile mai grele reduc severitatea insomniei

Păturile mai grele reduc severitatea insomniei, arată un nou studiu. Cercetătorii suedezi au descoperit că pacienții cu insomnie și tulburări psihiatrice au experimentat un somn mult îmbunătățit și o somnolență mai mică în timpul zilei atunci când dorm cu o pătură grea care cântărește câteva kilograme.

Insomnia este definită ca fiind sentimentul că ați dormit prost din cauza dificultății de a adormi, a uneia sau mai multor treziri nocturne și / sau a trezirii prea devreme dimineața. Cercetătorii de la Institutul Karolinska din Stockholm au analizat efectele unei metode din ce în ce mai menționate: pătura grea. După cum sugerează și numele, aceasta nu este o pătură obișnuită, ci o pătură a cărei greutate exercită presiune asupra întregului corp.

Fabricata în funcție de greutatea și mărimea unei persoane, utilizarea acesteia ar oferi un efect relaxant asupra articulațiilor, mușchilor și tendoanelor: un efect care favorizează reducerea stresului. Conform acestui studiu publicat în Journal of Clinical Sleep Medicine, păturile ponderate reprezintă o intervenție eficientă în tratamentul insomniei. Rezultatele sale indică faptul că participanții care au folosit-o timp de patru săptămâni au raportat o reducere semnificativă a severității insomniei, un somn mai bun, un nivel mai ridicat al activității în timpul zilei și o reducere a simptomelor de oboseală, depresie și anxietate.

Păturile mai grele reduc severitatea insomniei: simțul tactil este stimulat

Într-adevăr, participanții din grupul care a folosit o patura grea au fost de aproape 26 de ori mai predispuși să experimenteze o scădere cu jumătate sau mai mult a severității insomniei, comparativ cu grupul de control. De asemenea, au fost de aproape 20 de ori mai predispuși să obțină remisiunea insomniei, cu rezultate pozitive menținute în timpul unei faze de urmărire, de un an.

„O explicație sugerată pentru efectul calmant și de stimulare a somnului este presiunea pe care pătura ponderată o aplică diferitelor puncte ale corpului, stimulând senzația de atingere și sensul mușchilor și articulațiilor, cum ar fi presopunctura și masajul. Există unele dovezi care sugerează că stimularea presiunii profunde crește excitația parasimpatică în sistemul nervos autonom și, în același timp, reduce excitația simpatică, despre care se crede că este cauza efectului calmant”, explica dr. Mats Alder care a condus studiul.

Studiul a implicat 120 de adulți (68% femei, 32% bărbați) cărora li s-a diagnosticat anterior insomnie clinică și o tulburare psihiatrică concomitentă: tulburare depresivă, tulburare bipolară, tulburare de hiperactivitate cu atenție sau tulburare de anxietate generalizată. Participanții au fost împărțiți în două grupuri care au dormit timp de patru săptămâni cu o pătură ponderată sau cu o așa-numita pătură „de control”.

Remisie vizibilă a insomniei după câteva săptămâni de utilizare a păturilor mai grele

Cei din primul grup au utilizat o pătură de 8 kilograme, dar zece participanți au găsit-o prea grea și, prin urmare, au primit o pătură de 6 kilograme. Participanții la grupul de control au dormit cu o pătură grea de 1,5 kg. Modificarea severității insomniei, măsura principală a rezultatului, a fost evaluată folosind un scor oficial, în timp ce un instrument de măsurare încorporat într-un ceas numit actigrafie a fost utilizat pentru a estima nivelul lor de somn și activitatea din timpul zilei. Rezultatele au arătat că impactul a fost pozitiv pentru aproape 60% dintre utilizatori, cu o scădere de 50% sau mai mult a scorului de insomnie.

În plus, remisia a fost de 42,2% în grupul cu „acoperire ponderată”, față de 3,6% în grupul de control. După studiul inițial de patru săptămâni, tuturor participanților, indiferent de grup, li s-a oferit opțiunea de a utiliza pătura ponderată intr-o fază de urmărire de 12 luni. Cercetătorii au venit cu patru pături diferite: două pături ponderate cu greutăți metalice (6 kg și 8 kg) și două pături ponderate cu bile (6,5 kg și 7 kg). După testul inițial, participanților li s-a permis să aleagă în mod liber pătura preferată, majoritatea alegând o pătură mai grea.

Se pare că participanții care au trecut de la pătura de control la o pătură mai grea au avut un efect similar cu pacienții care au folosit pătura ponderată inițial. După 12 luni, 92% dintre utilizatorii păturii ponderate au raportat o îmbunătățire a insomniei și 78% au fost în remisie.

„Am fost surprins de amploarea efectului păturii mai grele asupra insomniei și mulțumit de reducerea nivelurilor de anxietate și depresie”, spune dr. Mats Alder, potrivit Sante Magazine.





Adauga un comentariu