Călătorii care folosesc transportul public de la CTP Iași se vor confrunta cu o nouă problemă. De la 1 septembrie 2025, compania renunță la biletele pe hârtie, iar oamenii vor putea folosi doar carduri
CTP Iași anunțase de mai mult timp schimbarea, însă până acum nu a pus la punct sistemul de achiziționare a cardurilor. Cei care locuiesc în Iași își pot comanda carduri cu numele lor, pentru a face un abonament, procedură care a stârnit mai multe nemulțumiri. Totuși, pentru cei care nu au abonament sau card nominal, procedura devine un coșmar.
Călătorii de la CTP Iași sunt revoltați
Pentru o persoană care a ajuns pentru prima dată în Iași, ca să folosească transportul în comun are nevoie de un card nenominal sau să folosească cardul bancar. Astfel, o simplă călătorie cu un mijloc de transport în comun va deveni mai complicată. Oamenii care cumpărau bilete de la punctele de vânzare nu vor mai avea această oportunitate. Compania încearcă implementarea unui sistem ca în alte orașe din Europa, doar că acolo pot fi achiziționate carduri de la fiecare automat de vânzare.
Totuși, compania s-a confruntat cu o altă problemă în ceea ce privește aparatele de validare din tramvaie și autobuze. În unele cazuri, acestea nu funcționează, iar oamenii nu au cum să valideze călătoria.
„Începând cu data de 1 septembrie 2025, biletele de călătorie pe hârtie nu vor mai fi disponibile la punctele de vânzare din oraș. De la cele 9 puncte de vânzare aflate în zonele principale ale municipiului, puteți achiziționa carduri nenominale, ridica abonamentele tip card, reîncărca cardurile nenominale, reîncărca cardurile tip abonament. Am renunțat la hârtie și am făcut pasul spre digitalizare”, au transmis reprezentanții CTP Iași.
Cardurile pot fi cumpărate doar din câteva puncte
Marea problemă o reprezintă faptul că punctele de vânzare a cardurilor nenominale, care pot fi folosite pentru achiziționat bilete, sunt prea puține. Acestea se găsesc la punctele de vânzare, vechile tonete, însă au un program restrâns. De asemenea, mai există 3 automate speciale care pot elibera și bilete, însă acestea se găsesc doar în Piața Unirii, Dr. Savini (Tătărași) și Familial (Alexandru cel Bun). În mod normal, ar trebui să existe puncte de vânzare pentru carduri în toate stațiile importante din oraș. Mulți oameni vor alege să meargă fără bilet, decât să meargă kilometri pentru a găsi un punct de vânzare a cardurilor. Compania trebuia să se gândească mai bine și să pună la punct acest sistem, înainte să ia decizia.
„Angajații noștri de la punctele de vânzare vă vor oferi toate informațiile necesare pentru achiziția călătoriilor. Programul punctelor de vânzare CTP Iași: Cimitirul Evreiesc – L-V: 07:00-15:00 | S-D: Închis; Dr. Savini – L-V: 06:00-21:00 | S-D: Închis; Gară – L-V: 06:00-21:00 | S-D: Închis; Mircea cel Bătrân – L-V: 07:00-15:00 | S-D: Închis; Piața Nicolina – L-V: 06:00-21:00 | S-D: Închis; Piața Unirii – L-V: 06:00-21:00 | S-D: Închis; Pod Nicolina – L-V: 06:00-21:00 | S-D: Închis; Podu Roș – L-V: 06:00-21:00 | S-D: Închis; Zimbru – L-V: 06:00-21:00 | S-D: Închis. Mai sunt 3 automate de bilete de unde acestea se pot achiziționa, iar suma încărcată deja pe card, la achiziția acestuia, este 5 lei”, au mai comunicat reprezentanții companiei.
Digitalizarea propusă de Primăria Iași și CTP Iași a început în urmă cu 3 ani. Atunci, primăria a investit 12.645.900 de lei, cu TVA, echivalentul a 2,5 milioane de euro pentru implementarea sistemului de E-Ticketing. Firma care se ocupă de acest lucru este Radcom, societatea controlată de omul de afaceri Nicolae Badea. Totuși, acest proces de digitalizare pare că nu a fost făcut corespunzător, ci a fost mai mult o improvizație. Călătorii sunt total nemulțumiți, transportul public nu funcționează mai bine, iar compania tot se confruntă cu probleme financiare.
Totul era perfect la CTP, asta era ultimul lucru care mai trebuia! Nu se defectează nici un tramvai sau autobuz, totul merge strună. Digitalizarea a fost inclusă în pachetul de fonduri europene accesat pentru demolarea și reconstrucția depoului Dacia. Cu toate acestea, nu trebuia să se renunțe la bilete așa deodată,.mai indicat și logic ar fi fost sa se meargă în paralel cu bilete și cu carduri nenominale o perioada,până s-ar fi pus la punct și sistemul e -ticketing ,și călătorii s-ar fi obișnuit. Dar la CTP totul e pe repede înainte, nu se tine cont decât de ceea ce vor cei din conducere. Și Chirica
Prin aceste firme, CHIRICA are o masa de manevra de vot fixa si foarte mare. Luati Primaria, toate firmele primariei (SALUBRIS, CITADIN, Politia Locala, Servicii Publice, CTP, ECOPIATA etc), firmele abonate la contractele cu primaria(GIP Est, CONEST etc), dezvoltatorii imobiliari, alti bugetari abonati si care traiesc din banii primariei (profesorii de scoli, asociatiile de locatari, firmele de dezinsectie, deratizare etc) si altii. Luati angajatii din acestea si familiile lor. O haita intreaga. La acestia se adauga pensionarii carora le ofera transport local gratuit pe toate traseele (a facut cineva vreun studiu daca pensionarii au nevoie pe toate liniile facilitati, sa vada cit utilizeaza dintr-un abonament un pensionar intr-o luna, dar primaria pt a sifona bani plateste pt toate liniile ?). Veti vedea ce numar impresionant de votanti siguri rezulta .
La toate institutiile si firmele mentionate, mai ales cele din Primarie, numarul de salariati este cu mult peste ceea ce este necesar. In nici o firma reala nu exista asa un surplus de personal si atita ineficienta. In economia reala, firme din acestea ar muri imediat. In Iasi, li se asigura monopol. Plus, sint mai toti neamuri si in relatii puternice unul cu altul. In consecinta, acestia voteaza in haita. Calculati numarul lor si veti vedea ca vom mai trai mult cu Chirica.
Solutia este desfiintarea firmelor primariei si analiza la singe a alocarii banilor din Primarie. Atunci va conta fiecare vot. Pina atunci, traim asa. Studiu de caz : avem nevoie de o firma a primariei care sa se ocupe de pietele din oras ? In fapt, niste locuri infecte, care ar trebui inchise imediat de DSP ai alte institutii. Nicaieri in lumea civilizata nu veti gasi acest dezmat pe banii publici.
Salariile directorilor şi membrilor din consiliile de administraţie din subordinea Primăriei/CL Iaşi:
ECOPIATA S.A. – 642.800 lei / lună (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director – 21.645 lei net/ lună, 4 membri în CA – 2.340 lei net/ lună,
CITADIN SA – 1.188,860 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 3 directori executivi – 17.550 lei net / lună / director, 4 membri CA – 3.546 net / lună
SPAŢII PUBLICE S.A. – 1.507.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 2 directori executiv, Director general – 22.707 lei net / lună,
Director executiv – 19.126 lei net / lună, 4 membri CA – 6.092 lei net/ lună
SALUBRIS S.A. – 1.238.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director executiv – 26.714 lei net / lună, 6 membri CA – 5.563 lei net/lună
COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC S.A. – 2.044.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 4 directori executivi – 17.550 lei net / lună, 5 membri din Consiliul de Administraţie – 5.960 lei net / lună
S.C.Termo Service S.A. – 658.000 lei / an (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director – 15.210 lei net / lună, 4 membri CA – 4.212 lei / net lună
Din contra! Daca esti la mana lui patronache esti pierdut. Astia de la Primarie n-o pot face de oaie pt ca deconteaza la alegeri.
vine tataia de la tara, cobaoara din tren si vrea sa ajunga la spital. card ii trebuie lui? stie el ce-i ala?
Mai modernizați-vă în plm de țărani înapoiați
Esti mai prost si mai nesimtit decat prevede legea!
Lăsaț, că tzaranu are tiktok si votează cai verzi hauriferi.
nu e treaba ta ce voteaza altul.
Bunica Margareta vine la Iasi. De unde să aibă card bancar să cumpere bilet??? Băăăăăă idioților( CTP) treziți-vă.
Nu aia ar fi problema, că dacă vrei înveți, altfel te plângi…
Suveraniștii să instaleze 24pay ca să-și ia bilet și să dezinstaleze Dobitok.
Cica Iasi e oras turistic 🙂
Lucrez de 14 ani in Germania si faca naveta zilnic la Stuttgart. Plata cash la sofer, la urcare. Daca se poate in Germania, se poate si in Romania.
Daca merg doar ocazional cu transportul in comun, sa zicem de 4-5 ori pe luna, va trebui sa-mi cumpar abonament pe 30 de zile? Sau cum?
Buna intrebarea!
Nu au cum sa scoata biletul. Este unicul mijloc de plata daca ai nevoie de o singura calatorie.
Foarte bine !
Votantii Penalului Chirica isi meritra soarta !
Sa mearga pe jos pentru ca mersul pe jos face piciorul frumos !
,,Pe fauna cuvântătoare apasă greu osândă grea, prostia e molipsitoare, pe când înţelepciunea ba.”
,,Caligula imperator si-a facut calul senator.
PNLeraii si PSDraii mai sinistri au facut din BOI ministri.’’
,,Din Craiova pan’ la Iasi se resimte lipsa sarii, fiindca tot mai multi OCNASI au ajuns in fruntea tarii.’’
„M-am săturat de lichele, dați-mi o canalie!”
O decizie de rahat a CTP , chiar zilele astea am fost intrebat de 2 calatori cum cumpara bilet de la acele aparate portocali , i am zis sa mearga la sofer ca ii angajat pentru asta sa le explice iar soferul lea spus sa intrebe si ele calatori cum se face. O sa fie haos cu aceste prostii de aparate inutile.
Zilele trecute am fost in vizita la un amic in Paun. Am zis hai sa iau autobuzul. Am bagat in aparatul ala infernal o bancnota de 5 lei si doua de 1 leu. In loc sa-mi dea bilet, mi-a dat un fel de bon pe care scrie ca a primit 6 lei! Ce era sa fac? Sa ma cert cu automatul? M-am dus la un chiosc cu om in el.
Biletele deja achiziționate cat mai sunt valabile?
Ai aplicatie (24 pay) si poti plati si direct cu cardul in mijlocul de transport. Ce mama dracu, suntem in 2025. Ii bate tehnologia, dar rup tiktoku’ si facebookul.