Diete si regimuri

Vitamina E: ce alimente conțin acest puternic antioxidant

Publicat: 04 mai 2021
migdale
Migdalele sunt una dintre cele mai bogate surse naturale de vitamina E, cu 14,6 mg la 100 g.

Vitamina E este un puternic antioxidant. Îl găsești în produsele vegetale, în special în uleiuri. Vitamina E reunește un set de opt antioxidanți: patru tocoferoli și patru tocotrienoli. Vitamina E sau tocoferolul este o vitamină liposolubilă. Vitaminele liposolubile (A, D, E, K) sunt absorbite cu grăsimi dietetice și sunt depozitate în organism.

Vitamina E are multe funcții: protejează organismul de efectele dăunătoare ale radicalilor liberi. Acțiunea sa antioxidantă este sporită de seleniu și protejează alți antioxidanți precum vitaminele A și vitamina C de oxidare. De asemenea, reglează activitatea enzimei și joacă un rol în creșterea mușchilor netezi. Vitamina E afectează, de asemenea, expresia genelor și contribuie la sănătatea ochilor și la cea neurologică.

Aportul nutrițional recomandat de vitamina E este de 12 mg pe zi pentru un adult, cerințele crescând în caz de boală sau fumat. În general, acestea sunt asigurate de o dietă echilibrată. Deficitul de vitamina E este destul de rar. Vitamina E se găsește în principal în alimentele de origine vegetală, principalele surse fiind uleiurile, produsele din cereale integrale, semințele, nucile, alunele, migdalele, germenii de grâu, soia. Anumite legume și fructe precum spanacul, cartoful dulce, mango, caisele uscate au, de asemenea, un conținut interesant de vitamina E.

Migdalele

Migdalele sunt una dintre cele mai bogate surse naturale de vitamina E, cu 14,6 mg la 100 g sau mai mult de o treime din aportul nutrițional recomandat la 25 g porție (20 migdale). O mână de migdale este o gustare ideală.

Caise uscate

Caisele uscate sunt o sursă bună de vitamina E. Ele furnizează 4 mg per 100g. Puteți adăuga caise uscate în salate de fructe. 2 caise uscate cu câteva migdale sunt, de asemenea, o gustare bună.

Pudra de curry

Curry este un amestec de condimente. Este o sursă foarte bună de vitamina E, cu 22 mg la 100g. Este un condiment ușor de încorporat în rețete. Merge deosebit de bine cu laptele de cocos.

Spanac

Spanacul este una dintre plantele bogate în vitamina E, alaturi de păpădie, sparanghel, naut. Spanacul fiert este leguma care conține cea mai mare cantitate de vitamină E: 100g de spanac gătit oferă 3,98 mg de vitamina E sau aproape o treime din aportul zilnic recomandat.

Ulei de germeni de grau

Toate uleiurile vegetale sunt bogate în vitamina E, dar uleiul de germeni de grâu are cel mai mare conținut, cu 149,5 mg la 100g. O lingură din acest ulei acoperă necesarul zilnic de vitamina E. Alegeti uleiul de alune, rapiță și floarea soarelui.

Margarina

Margarinele sunt unul dintre alimentele bogate în vitamina E. Margarina de floarea-soarelui conține 46,2 mg de vitamina E la 100g. Este perfecta dimineața pe pâine prăjită și poate înlocui și untul în rețete.

Seminte de floarea soarelui

Semințele de floarea-soarelui sunt surse excelente de vitamina E. Semințele de floarea-soarelui conțin 42,3 mg de vitamina E la 100 g. Pot fi folosite într-o salată, în deserturi și în rețete de pâine de casă.

Alune

Alunul este foarte antioxidant datorită vitaminei sale E. 25g de alune proaspete acoperă mai mult de 40% din necesarul zilnic de vitamina E. Nucile sunt, de asemenea, surse bune de vitamina E: cu 25g de nuci proaspete, acoperiți aproape 15% din necesarul de vitamina E.

Nuci de pin

Nucile de pin sunt o sursă excelentă de vitamina E: 8,47 mg per 100g. Adăugați o mână in salata înainte de servire.





Adauga un comentariu