Local

Bilanț îngrijorător la final de an. Aproape jumătate din tramvaiele noi de la CTP stau defecte în depou de mai bine de 4 luni: „Majoritatea sunt stricate din cauza coliziunilor” – FOTO

Publicat: 28 dec. 2023
_____ Vizualizări 1 Comentariu
Bilanț îngrijorător la final de an. Aproape jumătate din tramvaiele noi de la CTP stau defecte în depou de mai bine de 4 luni Majoritatea sunt stricate din cauza coliziunilor - FOTO
Un tramvai nou a costat aproximativ 2 milioane de euro

CTP se confruntă cu o problemă fără precedent, după ce mai multe tramvaie noi au fost implicate în accidente. Piesele ajung foarte greu de la furnizorii din străinătate, astfel că nimeni nu are de câștigat, nici compania, nici călătorii

Nu avem cum să nu aducem în discuție și traficul din Iași, care afectează toate mijloacele de transport. În unele cazuri, tramvaiele sunt accidentate de șoferi inconștienți sau din pură neatenție, iar vagoanele ajung să stea în depou cu lunile. Este tot mai clar că este nevoie de o bandă unică pentru mijloacele de transport în comun, nu doar pentru eficiență, însă și pentru a le proteja.

Tramvaiele noi de la CTP, victime sigure în trafic

La sfârșitul verii, tramvaiele noi defecte erau în număr de 10 la depoul de la Gară. În mod normal, cele de atunci au fost reparate, însă numărul nu a scăzut, fiind 11 vagoane noi defecte în depou. Cauzele sunt multiple, însă aglomerația de pe străzile din oraș este una dintre cele principale. În acest moment, CTP are 32 de tramvaie noi, iar până în 2026 vor mai fi aduse încă 18 din Turcia.

„Problema este că multe dintre tramvaie stau blocate așa de câteva luni, mai bine de 4 luni, unele. Multe dintre ele sunt defecte din cauza coliziunilor, este dezastru ce se întâmplă în trafic. Șoferii sunt total neatenți, mi-e greu să cred că nu văd un tramvai de câteva tone. În momentul de față, sunt 11 tramvaie noi defecte, avem un panou pe care sunt trecute toate vagoanele defecte, sunt și care stau că trebuie schimbate anumite piese. Durează foarte mult până ajung piesele din Polonia sau din Turcia, trebuie fabricate, după care livrate și făcută și manopera. Totuși, să stai cu vagonul defecte chiar și 6 luni mi se pare prea mult.

Mai este o problemă, de când cu demolarea depoului de la Dacia nu avem loc deloc la depoul Gară. Dacă s-ar elibera liniile, ar fi mult mai bine. Oricum, tramvaiele astea sunt mascate, au pus niște tramvaie vechi, defecte, ca să nu se vadă cele noi stricate. Bine, de tramvaiele vechi nici nu mai discută, ca se defectează la ordinea zilei. Este de înțeles, că au peste 50 de ani vechime, doar că nu prea avem piese de schimb, cu greu se face față în unele momente”, povestește un vatman care lucrează la CTP.

Vatmanul dorește să își păstreze anonimatul pentru că îi este frică că vor exista sancțiuni la locul de muncă pentru informațiile divulgate.

Tramvaiele stau blocate cu lunile

Într-adevăr, compania nu poate anticipa accidentele, iar pentru procurarea pieselor durează până la 3 luni, la care se mai adaugă reparația. Totuși, este clar că modificările în infrastructură sunt absolut necesare, iar aici ar trebui să acorde o atenție mai sporită și Primăria Iași, care pentru mulți ani a ignorat problema traficului.

„Momentan, avem 4 tramvaie noi avariate în urma coliziunilor provocate de participanții la trafic. În niciunul din aceste accidente nu sunt declarați vinovați vatmanii. Există un stoc minim de piese de schimb pentru efectuarea reviziilor. Pentru reparațiile efectuate ca urmare a coliziunilor, neputând anticipa ce se va strica, se face comanda de piese după care, nefiind produse de serie, durează minim o lună până la 3 luni, în funcție de complexitatea pieselor. Dar vă asigurăm că facem toate eforturile pentru ca acestea să fie puse în circulație. Mai avem un tramvai la care trebuie strunjite bandajele și încă 2 sunt în lucru, iar până la 1 ianuarie le punem în funcțiune”, a precizat Cristian Stoica, directorul CTP Iași.

Tramvaiele noi de la CTP stau defecte în depou, în timp ce călătorii se bazează, în mare parte, tot pe vechile GT4.

Comentarii
  • cred ca ar putea circula cu reparatii sumare(cu conditia de a nu fi accidentat un sistem de siguranta)!si la masinile particulare dureaza pana la aducerea pieselor de schimb,dar cu reparatii sumare au drept de circulatie!la tramvaie de ce nu se poate?

Adauga un comentariu