Titlurile zilei

Restaurantul „Rita” din Iași, reclamat după ce clienții au mâncat și au avut stări de vomă! Au comandat pârjoale și ficăței, dar au avut noroc că nu i-au dat copilului. Managerul Răzvan Rusu: „Când au venit în control, i-am invitat să mănânce” – FOTO

Publicat: 21 sept. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Restaurantul Rita din Iași reclamat după ce clienții au mâncat și au avut stări de vomă Au comandat pârjoale și ficăței dar au avut noroc că nu i-au dat copilului. Managerul Răzvan Rusu Când au venit în control i-am invitat să mănânce - FOTO
Răzvan Rusu, managerul restaurantului "Rita", trebuie să dea explicații după ce clienții au avut stări de vomă

Livrările realizate de restaurantul „Rita”, din Iași, au trezit nemulțumirea clienților. Irina Olaru a acuzat stări de vomă după ce a consumat produsele restaurantului. Răzvan Rusu, managerul restaurantului, spune că va plăti dacă va fi găsit vinovat

Restaurantul „Rita” din Iași, cartierul Alexandru cel Bun, este implicat într-un incident legat de nerespectarea normelor de sănătate publică. Pe data de 11.09.2021, Irina Olaru, în vârstă de 52 de ani, la recomandarea surorii, a apelat la serviciile restaurantului. Așa că, a solicitat o livrare la domiciliul din cartierul Tătărași. A plătit cu cardul un meniu ce conținea pârjoale moldovenești, piure și castraveți murați – 450 g, ficăței cu mămăliguță și mujdei – 500 g, foccacia cu rozmarin – 230 g. Totalul a fost de 72 de lei. La ora 13:47 a fost eliberat bonul fiscal. La nicio oră de la consumarea preparatelor, au apărut stările accentuate de rău.

„Am mâncat eu, fata mea și bunica mea. După 10 minute m-a luat o durere îngrozitoare de burtă. Bunica nu a mâncat pârjoale, ci ficăței. Așa ne-am dat seama că era de la pârjoale. Mie și fetei mele ne-a fost rău, dar tare, aproape o săptămână. Am băut ceaiuri, acum ne-am revenit. Am o nepoată de un an, căreia am vrut să-i dau să mănânce, dar nu a vrut, noroc că nu a vrut. Pârjoalele le am în congelator, le-am păstrat ca probă”, a povestit Irina Olaru.

Reprezentanții restaurantului au spus că regretă incidentul

Nemulțumită de calitatea produselor, reclamanta a încercat să obțină lămuriri.

„Am sunat la restaurant, dar a răspuns operatorul. A spus că-i pare rău, mi-a spus să venim acolo, dar nu m-am mai dus. Am comandat și în trecut, dar acum foarte mulți ani. Rezultatul a fost vomă, crampe și diaree”, a mai spus Irina Olaru.

În descrierea afacerii, patronii asigură clienții că serviciile localului sunt de calitate.

„Ți s-a făcut poftă de o ciorbă de burtă, dar cele pe care le-ai încercat până acum în oraș nu te-au mulțumit? Ai mânca o pizza, dar pizzeriile pe care le știi nu au și spațiu pentru nefumători? Sau poate ai vrea sa ieși seara cu prietenii, dar în locurile unde ai mai fost era mereu înghesuială? Înseamnă ca n-ai ajuns încă pe la noi! Restaurantul-Pizzerie Rita are cele mai bune soluții pentru dilemele de mai sus. Ne găsești în Iași, pe bulevardul Alexandru cel Bun, nr. 16, într-un loc spațios, care poate găzdui până la 170 de persoane”, se arată în descrierea afacerii.

În 2018 a fost un scandal uriaș după ce peste 150 de persoane au făcut toxiinfecție alimentară după ce au consumat produse la fast-food-ul „Agapa”, de pe bulevardul Socola, din municipiul Iași.

Răzvan Rusu, manager „Rita”: „Nu au cerut banii înapoi”

Restaurantul „Rita” este administrat prin societatea Rita și Andreia SRL, afacere ce funcționează din 1993. Deschisă de fondatorul Aurel Oprică, în societate au fost cooptați Rita Rusu, fiica acestuia, și Stelian Rusu, ginerele afaceristului. Nu demult, în firmă a intrat și Răzvan Rusu, fiul lui Stelian și al Ritei Rusu, care ocupă poziția de manager al localului. Contactat telefonic, Răzvan Rusu a precizat că a fost controlat de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Iași, dar că nu s-au comunicat rezultatele.

„Am avut control și de la OPC, am dat certificate de conformitate, toate documentele care s-au cerut. Din ce știu, clienți s-au plâns specific de ficăței. Am avut comenzi din același lot și nu am avut nicio reclamație, am fi știut. Și carnea tocată din saptămâna aceea s-a dat în mai multe porții si nu au fost reclamații. Nu am ce să le spun oamenilor, nu au avut pretenții să le înapoiez banii. Decizia aparține celor de la OPC. Când au venit în control, i-am invitat să mănânce, să guste, dar se înțelegea altceva. Dacă este vina noastră, ne asumăm responsabilitatea. Eu vreau doar ca afacerea să meargă, să meargă totul bine. Tot ce aduc în firmă aduc pe bază de factură, totul este pus la punct. De 4 ani sunt în firmă”, a explicat managerul localului Rita.

Acuzații de toxiinfecție alimentară și la „Ospățul Zeilor”

În edițiile trecute ale „BZI” a fost prezentat și un caz în care a fost reclamat restaurantul „Ospățul Zeilor”, din complexul Carrefour Era. Serviciile oferite de restaurant au fost reclamate de o familie din Pașcani. Acuzațiile sunt destul de grave, pentru că după ce au consumat preparatele restaurantului, trei persoane au fost diagnosticate cu toxiinfecție alimentară. Totul s-a petrecut pe data de 05.09.2021. Pe data 07.09.2021, soții Grumăzescu au devenit din ce în ce mai îngrijorați, pentru că și băiatul de 5 ani a început să se simtă rău. Până la urmă, au ajuns la Unitatea de Primire Urgență din Pașcani. Băiatul a fost diagnosticat cu gastroenterocolită acută și sindrom de deshidratare acută. Restaurantul este condus de soții Liliana și Constantin Gugeanu.

Adauga un comentariu