Local

S-a aprobat contractul de finanțare pentru Autostrada Moldovei, A7. Lucrările ar trebui finalizate în 2026

Publicat: 05 aug. 2023
_____ Vizualizări 8 Comentarii
S-a aprobat contractul de finanțare pentru Autostrada Moldovei A7. Lucrările ar trebui finalizate în 2026
Proiectull auiutostrăzii primeşte finanţare de la BEI de 600 de mii de euro

Proiectul autostrăzii A7 merge pe linie dreaptă. Contractul de finanţare între România şi Banca Europeană de Investiţii (BEI) a fost aprobat

Autostrada Moldovei prinde contur. Amintim că șoseaua de mare viteză, de 320 de kilometri, ar trebui să fie gata în următorii trei ani, până în 2026. Finanțarea se face din bani europeni, prin Planul de Redresare și Reziliență. Lucrările la alți 77 de kilometri de autostradă, de la Bacău la Pașcani, au început din luna iunie. Porțiunea este împărțită în trei loturi, în județele Iași și Neamț. Constructorul este român și are la dispoziție 30 de luni, adică un an și jumătate, să termine lucrarea. Investiția finanțată integral din bani europeni se ridică la 4,68 miliarde de lei.

Proiectul autostrăzii A7 prinde contur

Proiectul autostrăzii A7 prinde contur. Recent, a fost aprobat contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, în vederea sprijinirii proiectului în valoare de 600 de milioane de euro. „Autostrada Ploiești – Pașcani” face parte din lista proiectelor incluse în Master Planul General de Transport al României, iar prin implementarea lui va duce la îndeplinire obiectivele prevăzute în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, precum managementul traficului și siguranța rutieră, eficiența serviciilor de transport, reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei medii de deplasare, reducerea costurilor de operare a vehiculelor, îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului rutier ș.a.

Pentru facilitarea implementării, proiectul a fost divizat în 4 secțiuni, după cum urmează: tronsonul Ploiești – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focșani, cu o lungime de 82,44 km;  Focșani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km;  Bacău – Pașcani, cu o lungime de 77,39 km. Proiectul se va finaliza în 2025, data finală de disponibilizare a împrumutului fiind de până la 48 de luni de la data semnării contractului de finanțare.

Până acum, Compania națională de administrare a infrastructurii rutiere a semnat contractele pentru 12 din cele 13 loturi ale A7. Ploiești – Buzău este prima porțiune a autostrăzii, are 63 de kilometri și este împărțită în trei loturi, unde, pentru moment, constructorii nu au avansat cu mult lucrările. În plus, lotul 3, de la Pietroasele la Buzău, este singurul rămas fără câștigător. De la Buzău, autostrada ar urma să continue până la Focșani, apoi Bacău și Pașcani. În total, 320 de km, pentru ca în cele din urmă să ajungă până la Siret, la graniță cu Ucraina.

Studiul de fezabilitate pentru secțiunea montană a autostrăzii A8 se apropie de final

Studiul de fezabilitate pentru autostrada Unirii, A8, secțiunea montană Miercurea Nirajului – Leghin (Vânători – Neamț), se apropie de final.

„Autostrada Unirii – A8, secțiunea montană Miercurea Nirajului – Leghin (Vânători – Neamț). Vă dau o veste pe care regiunea Moldovei o așteaptă de peste 16 ani, adică din 3 mai 2007, când s-a vorbit pentru prima dată oficial despre A8! În data de 11 august 2023 se va închide contractul de SF pentru secțiunea montană și astfel va lua sfârșit Odiseea cu SF-ul pe tronsonul Tg. Mureș – Tg. Neamț!

Să sperăm că, de această dată, colegii din CNAIR vor lua definitiv această decizie, singura care poate permite acestui proiect să meargă înainte și să se încadreze în termenul susținut de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru licitația de Proiectare + Execuție, adică sfârșitul acestui an! Chiar dacă în prezent dețin funcția de DG Interimar CNIR, urmăresc cu mare atenție acest proiect și consider că am o obligație morală față de regiunea Moldovei, în legătură cu evoluția acestuia. Sunt peste șapte ani de când asociațiile civice pro-autostradă din Iași luptă pentru realizarea acestui obiectiv. Întreaga Moldovă așteaptă cu încredere decizia finală”, a declarat Cătălin Urtoi.

Astfel, proiectul autostrăzii A7 merge pe linie dreaptă. Recent, a fost aprobat contractul de finanţare pentru cele 600 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiţii.

Comentarii
  • Jurnalism de top! “Constructorul este român și are la dispoziție 30 de luni, adică un an și jumătate, să termine lucrarea”

  • GLUMĂ ASTA DE URTOI EL E SEF LA CNIR SI NE SPUNE CA SI EL ASTEAPTA SA VADA CE DECIDE CNIR.

    PAI TU DE CE MAI ESTI ACOLO ? MAI SLUGA POLITICA …. DA’TI DEMISIA SI DUTE ACASA . TIE FRICA SA NU DERANJEZI SEFI CARE TI’AUBASIGURAT UN POST CALDUȚ ?

    ASA OM FARA COLOANA ….VIERME , NU AM MAI VAZUT . JEG DE CARACTER.
    PUNE MANA SI FA TREABA DACA ESTI ACOLO LA CNIR …CHIAR SI INTERIMAR.
    IA DECIZII SI REZOLVA ODATA TREABA CU A7 SI A8

  • A7 este inutila dpdv economic. Fluxurile economice sunt cu Vestul, nu cu Sudul. De ce se face A7? Din doua motive. Unu – ca sa intareasca controlul administrativ al Bucurestiului asupra Moldovei. Doi – ca sa nu se faca A8 (au sa spuna ca au consumat banii), singura care ar ajuta Moldova.

  • O autostrada are justificare pur economica. Nu se construieste pt ca iesenii vor sa ajunga mai repede la Bucuresti sau Cluj. Iasul nu are productie industriala, deci nu e cazul sa plece nimic de aici. Cat despre veniturl marfurilor la Iasi, ceea ce exista acum e suficient. Aglomeratie o creeaza navetistiistii si orasenii retarzi, mutati la tara.

  • @lol, spui minciuni gogonate. Probabil esti valah. Te tradeaza superficialitatea, autosuficienta si aerele de superioritate.

    Sa comparama Iasul cu Sibiul. Iasul nu are autostrada, Sibiul are.
    – Iasul = locul 6 ca pondere in PIB-ul national, la 0,4 puncte procentuale de locul 4. Sibiul = pozitia 12 (64,6% din PIB-ul Iasului). Sursa :INS
    – In 2020 Iasul = 175 mii salariati. Sibiul = 137 mii salariati. Sursa : CCIR
    – Industria Iasului : cifra de afaceri de 1,434 mld. euro, in 2020 (in pandemie). Sursa: CCIR IASi, 2021. Industria Sibiului are o cifra de afaceri similara, dar trebuie spus ca ROMGAZ si TRANSGAZ au sediul la Medias. Fara acestea doua, cifra de afaceri a industriei Sibiului este de 1 mld. euro. Sursa : CCIR Sibiu, 2022.
    Sibiul are autostrada, Iasul nu.

Adauga un comentariu