Titlurile zilei

Transformare radicală în traficul din Iași! Se înființează parcări imense la marginea orașului, iar drumul european va deveni o simplă stradă. Primăria anulează sensurile giratorii și montează semafoare

Publicat: 20 feb. 2021
Drumul European 583
Drumul European 583 va fi transformat în stradă. Primăria Iași are nevoie de aprobarea Ministerului Transporturilor

Municipalitatea ieșeană vrea să modifice radical regulile de circulație de la ieșirea din Iași, prin cartierul Păcurari. Primarul Mihai Chirica a anunțat că vrea să preia un sector de drum de pe DE 583, până în dreptul companiei Antibiotice. Măsura poate fi avizată doar de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

„Am reiterat către compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale să ne predea tronsonul de Drum European de la Antibiotice până la intrarea în Păcurari, pe care dorim să-l facem stradă. Va fi extensia bulevardului Păcurari până la Antibiotice. De altfel, adresele poștale până la Antibiotice sunt tot pe strada Păcurari. Dorința este motivată de următoarele lucruri: după preluare, să semaforizăm toate intersecțiile dintre fostul drum european și intrările/ieșirile din comuna Valea Lupului, cu permisiunea virajului de stânga.

Asta înseamnă că vom elibera rondurile, pe care le vom semaforiza și nu vom mai lăsa priorități pentru intrarea în supermarket la orele de vârf. Prioritățile vor fi pe direcția principală. Ne ocupăm cu un plan de semaforizare la rond ERA, pe care sper ca într-o lună de zile să-l pot prezenta Poliției Rutiere. Avizarea trebuie să o facă Ministerul Transporturilor și nu poate să o facă Biroul rutier. Dacă acest tronson ar trece la autoritatea locală, l-am trata ca pe o stradă. Consider că asta este o modalitate de descongestionare. Va persista această situație până la construirea șoselei ocolitoare”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Accesul mașinilor din Zona Metropolitană va fi restricționat la marginea municipiului

Totodată, edilul a anunțat un proiect pentru înființarea mai multor parcări la marginea Iașului, pe teritoriul comunelor din Zona Metropolitană. Mașinile ar urma să fie parcate în locurile special amenajate, iar traseul este continuat cu ajutorul mijloacelor de transport public.

„Am făcut o invitație către toți primarii din Zona metropolitană. Vrem ca printr-un parteneriat, prin accesarea fondurilor europene, să înființăm o rețea de parcări tip park & ride, prin care să descurajăm pătrunderea mașinilor în municipiul Iași, la orele de vârf, în special dimineața. Am avut o discuție cu primarul comunei Holboca și cu primarul comunei Valea Lupului. I-am rugat să identificăm terenuri și să construim în parteneriat pe terenul lor, astfel încât să fie ei beneficiarii direcți ai investiției. Vom face stații de transport în comun în toate locațiile. Există finanțare. Sperăm să o accelerăm”, a completat primarul.

În municipiul Iași a fost semnalată de mai multe ori problema locurilor de parcare. Primăria Iași a vrut să înființeze o parcare subterană în centrul Iașului, dar firmele de construcții nu au fost interesate.

Primăria Iași pregătește asfaltarea unui lot de străzi din municipiu

Recent, municipalitatea ieșeană a semnat un contract, pentru proiectarea unui număr de 14 străzi. Căștigătoare este societatea 3B Construction Project SRL, deținută de afaceristul Radu Bodoga, apropiat al Partidului Național liberal. Valoarea finală a contractului este de 139.942,32 lei fără TVA. Oferta a fost cu mult sub prevederea bugetară inițială de 700.000 lei, fără TVA. În ultimii ani, 3B Construction Project SRL a câștigat mai multe contracte cu instituțiile publice din Iași, dar și din țară.

Conform caietului de sarcini, Primăria Iași intenționează să reabiliteze un lot format din străzile Fermei, Eugen Stătescu, Șipoțel, Fundac Olari, Mocanului, Ursulea, Islaz, Ștefan Dimitrescu, Prof. Nicolae Bucur, Valea Adâncă, Fântânilor, Ateneului, Spital Pașcanu și Prof. Petru Cujba. Lungimea totală a arterelor este de 7.360 de metri liniari. Străzile se află în cartierele Bucium, Crucea Roșie (la limita cu str. Toma Cozma), Bularga, Galata, Tătărași, Moara de Vânt și Centru – Gară. Durata de realizare a documentației este de 9 luni de la semnarea contractului.





Comentarii
  • Evrika ! Mister Panseluta a descoperit apa calda ! In UE asemenea parcari sunt istorie. Sigur, ca dupa ce esti satul, te apuci sa faci si aceste CEVA pentru … oare pentru cine ? Mai bine ar fi sa puna niste spalatorii la intrari in Iasi ca plimba tot glodul din satele vecine, in targ. Cand va face niste sosele de centura, va asfalta strazile valurite din Iasi, va face bazine de inot ca in Bucuresti, poate un patinoar acoperit ca la Targu Mures ? Sa-i aratam ca model Clujul domnului prim-aista e prea mult !

  • Sper că slugarnicii de la rutieră să nu aprobe așa ceva pe motivul :vrem autostradă, pasarele, străzi modernizate nu soluții pe ce a lăsat comunismul moștenire! Canta trebuie făcută sens unic spre Podul de Piatră cu continuare pe N Iorga și Păcurari sens unic spre Valea Lupului. Simplu! Tramvaiele înlocuite cu autobuze etc. Vă mai spun…. Idei puse in practică de Cluj, Brașov….

  • Mai gigi frână ce vorbesti u acolo cum adică anularea tramvaielor toata planeta asta lupta pt transportul electric si vii u cu idei din astea de frana mai date in pln si cu clujul pl in alta ordine de idei primaria sa urmareasca ce ambuteiaje sunt in zonele de iesire din oras dirijate de semafoare sensurile giratorii actuale isi fac foarte bine treaba ei cauta solutiile cele mai banoase si mai usoare nu sar gandi la un pasaj subteran niste pasarele .

  • Asta te doare acuma mai chirica ?
    Aplica legea si tine boracul din sat la scoala din sat.
    Ce e de facut e de restrictionat puhoaiele de masini cu numar de boston, de oasluy, astia cu glod in buletin. Studentii care nu pot decat fu masina. Toti astia oplositii in Iasi care nu platesc impozite aici dar ocupa locuri de parcare. Cu zona CUG ce faci ? Cu Nicolina ? Crezi ca vei opri mirosloveanul sa intre in oras ? Sau poate ai ceva doar cu aia din Valea Lupului, Letcani.
    Buciumul, Granit, Baza 3 sunt sufocate mereu. Pe aia unde ii parchezi ?

  • In mare parte o idiotenie. Sensurile giratorii functioneaza mult mai bine decat semafoarele. Asta e doar o noua incercare de “tun”. Sa vina marele primar dimineata dinspre Letcani spre Pasajul Mihai Eminescu si sa vada maria sa… unde se formeaza blocaje: pana la rond Pacurari? Sau dupa rond Pacurari unde incep sa apara minunatele semafoare??
    Ca nu sunt parcari asta e clar, dar semafoare? Cand toata lumea moderna pune ronduri in loc de semafoare…. Pana si la accidente, cate a vazut maria sa in rondurile din Iasi? Si cate pe la semafoare (Moara de Foc, Granit, etc) unde se forteaza la maxim galbenul si se intra cu 80-100 pentru asta?

  • Ăsta se face că face treabă. Nimic concret. Numai gura e de el. A semaforizat Podu Roş: varză traficul dimineața și după-masa. De la Tomești la Țesătura faci 30-40 minute când e aglomerat. Când nu e, faci 20 de minute că semafoarele nu sunt corelate. Varză …a la Iaşi.

  • Probabil cei ce vor studia proiectul lui Chirica vor fi oameni destupati. Nu a facut nimic cu traficul in Iasi atat el cat si eminenta cenusie merele vice. Botez cu Pd. Ros, Sos Bucium, Al Sadoveanu, Sos Nicolina, etc. Faptul ca vrea sa preia este o alta afacere ce trebuie cercetata de DNA. Acum vreo doi ani dadeau construirea de pasarele, cu un mare administrator auto. Numai nistre prostii care o sa-l arunce dupa Nichita.

  • Chiar mai credeti in minciunile lui??? Domnilor a promis Sala de Sport, a promis Patinuar, a promis Gradina Zoologica (sau atiu uitat), a promis locuri speciale pentru incarcat masini electrice, a promis BANDA speciala pentru transport in comun, a promis Parcari, a promis MAI VRETI mai boilor, tot ne duce cu zaharelul!!!
    #METROU cea mai buna solutie!!!!
    Telescaun sau ce avioane are dupa ce PRIZEAZA e treaba lui! Cum Boc a obtinut finantare, vrem ca Iasul sa obtina si el finantare pt METROU!!!
    #is la putere, PSD nu ma e, sa ii vedem!!!
    #am. Vazut pana acuma angajari a tatilor, a chelneritelor, paduri si tabla spaga!

  • Vede-ti bai nenorocitilor care lati votat ?
    Daca iesea dna Cozette Chichirau primarita, nu v-a mai plangea-ti pe aici. Trebuia so votati asa cum am votato eu si colegi mei. Facea atobuze electrice si pasaje ca ala din pacurari in Dacia. Si erau gata in timp scurt.

  • Pentru „Ieșean”: ce te face sa crezi ca ești mai deștept decât unul/una de la Bt, Vs, Nt, sau…Coarnele Caprei? Doar CRETINISMUL din tine!!! Când mergi la București(uite, a venit ala din provincie!), sau în Ardeal și ești tratat la fel, cum te simți, IMBECILULE???

  • Are dreptate omul care zice ca sunt prea multe masinile de boston, vegaslui, etc. De ce or fi venind aici ? Eu sustin taxe triple de bariera pentru astia, orice masura de descurajare a lor sa se stabileasca aici e foarte bine primita.
    La fel cu rusoii. A fost mai suportabil in oras in lockdown, fara rusoi, fara masinile studentilor,chiar fara bostonieni.
    Pierdem bani prin neplata taxelor si impozitelor de catre provincialii care locuiesc ilegal in Iasi. Stati acasa la voi, aici avem destule probleme.
    Nu se gaseste nimeni sa infiinteze o universitate in vegaslui, una in boston, sa ne scuteasca de astia ? Ca aici vin si din pacate aici raman.

  • Jaleeee… Nu face va face nimic… Promisiuni deșarte… Nu sunt funcționari capabili – cu materie cenușie să facă ceva cu traficul din Iași! Păcat… Mărește impozitul cu 100%pentru mașinile mai vechi de 15 ani… După asta analizează fluidizarea domnule primar…

  • Ne spalam mașinile și dimineața parca au ieșit de sub pământ așa de murdare sunt, mizerie în tot oras trafic infernal de ani de zile , blocuri pe spatiile verzi , parcări insuficente

  • Parcarile la marginea orasului vor fi complet inutile. Nu este orasul la nivelul acesta nici de aglomeratie nici de dezvoltare nici de mentalitate. Sensurile giratorii sunt mult mai interesante ca si siguranta rutiera, mult mai ieftine si din ce in ce mai utilizate exact in acest tip de trafic (zona metropolitana, centre comerciale, centre industriale) .

Adauga un comentariu