Local

Lucrările de la Aeroportul Iași sunt într-o mare neregulă! Maricel Popa, președintele Consiliului Județean, a girat o investiție de 7 milioane de euro fără să aibă toate avizele pentru platforma de parcare

Publicat: 01 iun. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Lucrările de la Aeroportul Iași sunt într-o mare neregulă Maricel Popa președintele Consiliului Județean a girat o investiție de 7 milioane de euro fără să aibă toate avizele pentru platforma de parcare
Cursele de Franţa, anulate! De ce au apărut aceste probleme

Lucrările de la Aeroportul Iași au ajuns să fie derulate într-o ilegalitate uriașă. Proiectul extinderii platformei de parcare a avioanelor de la Aeroportul Iași, de peste 7 milioane euro, este implementat fără respectarea legii privind autorizațiile de construcție. Cel mai mare proiect din ultimii ani de la Aeroportul Iași a ajuns să fie jonglat din pix de Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași și al organizației județene PSD Iași. Și trecerea clădirii de la Aviația Utilitară către Inspectoratul General de Aviație a fost făcută printr-un subterfugiu girat de Maricel Popa

Lucrările de la Aeroportul Iași au ajuns să ridice foarte multe semne de întrebare asupra modului de implementare. Derularea investiției s-a făcut cu nerespectarea legii, iar principalul actor în toată această afacere a fost Maricel Popa, președintele Consiliului Județean (CJ) Iași și liderul organizației județene PSD Iași. Obiectivul derulat de Aeroportul Iași prevede suplimentarea capacităților de operare pentru pista de decolare- aterizare și platforma de parcare a aeronavelor în continuarea platformei existente. Proiectul are o valoare de 35 milioane lei (peste 7 milioane euro) și este executat de firma austriacă Strabag AG. Au fost emise o serie de avize pe documente care nu au fost anexate la dosarul ajuns la Primăria Iași pentru emiterea certificatului de urbanism. Cum CJ Iași este autoritatea tutelară și cea care emite la rândul ei avize de construire, documentația a ajuns și pe biroul lui Maricel Popa.

Lucrările la Aeroportul Iași la platforma de avioane sunt făcute fără respectarea legii autorizațiilor de construcție

Lucrările de la Aeroportul Iași au nevoie de avize peste avize. Pentru acest proiect, Primăria municipiului Iași a eliberat Certificatul de Urbanism cu nr. 672 din 17 martie 2020. În cartea funciară au fost trecute numerele a două parcele 158462 și 158462. Ulterior, în 15 mai 2020, Consiliul Județean Iași, instituție condusă de Maricel Popa, a eliberat autorizația de construire cu nr. 39. Numai că în această autorizație au apărut mai multe cărți funciare, respectiv 158462, 158454, 131368, 123738, 29806, 60758, 60824. Culmea, ultimele 6 parcele de carte funciară nu sunt prinse în certificatul de urbanism emis de Primăria municipiului Iași.
În aceste condiții au apărut nereguli conform legii de emitere a autorizațiilor de construcție, legea 50/1991.

„Executarea lucrărilor de construcții este permisă numai pe baza unei autorizații de construire sau de desființare, emisă în condițiile prezentei legi, la solicitarea titularului unui drept real asupra unui imobil – teren și/sau construcții – identificat prin număr cadastral, în cazul în care legea nu dispune altfel”, se arată în textul de lege.

S-a ajuns să se emită autorizație de construcție pentru parcele care nu aveau certificat de urbanism, ceea ce este ilegal.

Aeroportul Iași va avea mai multe locuri de parcare a avioanelor. Lucrarea este executată de firma Strabag AG

Firma austriacă Strabag AG și-a asigurat contractul în urma unei licitații pentru 35 milioane lei. Valoarea inițială a procedurii a fost de 47 milioane lei. Austriecii vor lucra la platforma de debarcare-îmbarcare, aceasta urmând a fi extinsă în partea de sud pe o distanță de 270 metri. Extinderea va avea lățimi de 78,5 metri și de 97 metri. La final, platforma extinsă va asigura 13 locuri de parcare pentru avioane, față de cele 9 locuri de până acum. În plus, proiectul de la Aeroportul Iași prevede și o nouă cale de rulare pentru acces la pista de decolare-aterizare. Se vor mai realiza și lucrări de marcaje, lucrări de balizaj și iluminat platformă. Proiectul prevede și o serie de lucrări de canalizare pentru a se evita problemele anterioare privind deversările de agent degivrant în lacul de acumulare Ciric 3.

Aeroportul Iași nu mai are în patrimoniu terenul de la Aviația Utilitară. A fost dat Inspectoratului General de Aviație

Lucrările de la Aeroportul Iași privind platforma de parcare aeronave nu au fost singurele care au ridicat semne de întrebare. Prin HCJ 204/2019, Consiliul Județean Iași a dat în folosință gratuită terenurile și clădirile de la Aviația Utilitară (carte funciară 158454) către Unitatea Specială de Aviație, pe baza unei adrese întocmite și semnate prin fals intelectual și uz de fals de către cei din conducerea Consiliului de Administrație al Aeroportului Iași. Numărul de carte funciară apare și în autorizația pentru parcarea avioanelor. Prin aceeași adresă, s-a reușit scoaterea unei suprafețe de 7.800 metri pătrați din patrimoniul Aeroportului Iași fără ca acest lucru să fie discutat sau aprobat de această structură de coordonare a aerogării ieșene.

Proiectul de la Aeroportul Iași cuprinde și Unitatea Specială de Aviație. În joc sunt 7.800 metri pătrați de teren

Unitatea Specială de Aviație a primit cu titlu gratuit pe o perioadă de 5 ani spațiul de la Aviația Utilitară pentru o bază de reparații de elicoptere.

„Consiliul de Administrație al Aeroportului Internațional Iași a analizat solicitările Unității Speciale de Aviație privind cedarea folosinței clădirii și terenului aferent Aviației Utilitare, precum și alte solicitări din partea unor firme interesate pentru construirea unei stații de mentenanță elicoptere, este de acord cu cedarea folosinței Aviației Utilitare pentru desfășurarea activităților SMURD, precum și concesionarea unei suprafețe de teren de 7.800 mp. adiacente Aviației Utilitare pentru construirea stației de mentenanță elicoptere”, se arată în nota Consiliului de Administrație de la R.A.

Aeroportul Iași.

PSD Iași a fost lovit de sindromul Stockholm. Victima s-a îndrăgostit de violator

Mai grav este faptul că toate aceste proiecte făcute cu nerespectarea legii de către Maricel Popa sunt trecute cu vederea de reprezentanții politici ai Iașului și mai ales de colegii săi de partid. Maricel Popa crede că atât Consiliul Județean, cât și organizația PSD Iași este ca un SRL din epoca Tehnoton. Maricel Popa a ajuns să facă din PSD Iași o organizație de casă în care toată lumea îi este umilă, toți trebuie să asculte de el și să facă numai ceea ce spune. În PSD Iași este un evident caz de sindrom Stockholm, unde victima nu numai că se îndrăgostește de violator/agresor, ci a ajuns să nu-i mai iasă din cuvânt.

Oare în organizația PSD Iași nu mai sunt oameni cu personalitate? Dacă Maricel Popa face vreun atac de nebunie și începe să se enerveze, toți trebuie să stea umili în fața acestuia?
Un exemplu clar din PSD Iași este legat de ura lui Maricel Popa în fața consilierului local Gabriel Surdu. Dacă Popa nu-l vrea pe Surdu, asta nu înseamnă că toată lumea a trădat, că PSD trebuie reorganizat din temelii. Maricel Popa a ajuns să se folosească de pârghii de interlop în partid pentru a-i compromite pe cei care nu sunt de acord cu el.

Lucrările de la Aeroportul Iași și spitalul mobil de la Lețcani, acaparate de interesele lui Maricel Popa

Este evident că PSD Iași nu mai are nicio șansă cu Maricel Popa la vârf. Actualul președinte al Consiliului Județean și al filialei PSD este profilul unui candidat numai bun pentru psihologi. Este grav faptul că nimeni nu vede isteria acestuia și nici managementul defectuos pe care îl are la vârful județului. Miliardul de euro promis în județul Iași a rămas pe hârtie, totul fiind o mare minciună și manipulare electorală. A luat până și proiectele primarilor și s-a lăudat cu ele. Oare în județul Iași nu mai sunt primari care să dețină un pic de onoare? Maricel Popa se laudă că i-a cumpărat, pentru că dacă nu face ce le spune, el nu le mai dă banii.

Oare toți cei din PSD Iași se vând pe bani puțini și preferă să tacă? Acesta este rolul unui șef de CJ, să manipuleze și să îi controleze pe toți? Până și prefecții puși de PSD sau alți directori sau miniștri nu au avut voie să vorbească despre proiectele Iașului pentru că le-a interzis Popa. Lumea trebuie să realizeze că ceva nu este în regulă cu proiectele lui Maricel Popa. Spitalul mobil pentru bolnavii de COVID-19 de la Lețcani este o mare fraudă, lucrările de la Aeroportul Iași, interesele lui personale au acaparat unele instituții. Procurorii ar trebui să vadă toate aceste lucuri, pentru că interesele lui Maricel Popa la Consiliul Județean Iași au fost cu totul altele decât cele ale locuitorilor județului.

Adauga un comentariu