Actualitate

Sorin Cîmpeanu a anunțat că șapte cadre didactice din două județe au decedat din cauza SARS-CoV-2

Publicat: 12 oct. 2021
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației și Cercetării cu mască neagră de protecție
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educație

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că patru cadre didactice din judeţul Olt şi alte trei din Mehedinţi au decedat după ce s-au infectat cu SARS-CoV-2, ministrul explicând că aceste decese au avut un impact asupra deciziilor unor şcoli care au cerut trecerea la învăţământul online.

„Vreau să vă spun că în judeţul Olt, spre exemplu, decesul regretabil a patru cadre didactice a accentuat foarte puternic starea de îngrijorare. Patru cadre didactice din judeţul Olt, în care avem 50 de şcoli care au cerut suspendarea activităţii. În Mehedinţi, de asemenea, din păcate am înregistrat decesul a trei colegi. Avem şi stare de carantină şi acestea sunt explicaţiile pentru numărul mare de şcoli din judeţul Mehedinţi care au solicitat trecerea în online”, a declarat Sorin Cîmpeanu, marţi seară, într-o intervenţie telefonică la TVR.

Conform ministrului, după Capitala, unde s-a cerut trecerea în online a 110 şcoli, judeţul Olt este al doilea în privinţa numărului de şcoli care au propus să treacă la şcoala online, în acest judeţ 50 de şcoli formulând astfel de propuneri.

Sorin Cîmpeanu a menţionat că în zece judeţe nu există cereri de trecere la învăţământul în sistem online din partea unităţilor şcolare.

Sorin Cîmpeanu a propus o schimbare în sistemul de finanțare din învățământul românesc

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, propune schimbarea sistemului de finanţare în învăţământul preuniversitar, într-o combinare între costul per elev şi costul per formaţiune, precizând că doar aşa poate fi făcut ceva concret pentru finanţarea mediului rural în care învaţă aproape jumătate din elevii României.

Sorin Cîmpeanu a declarat, marţi, că principala problemă a sistemului de educaţie din România este echitatea.

“O educaţie de calitate fără resurse este de neimaginat. (…) Principala problemă a sistemului de educaţie din România este echitatea”, a transmis Sorin Cîmpeanu.

El a menţionat că, atâta timp cât finanţarea sistemului preuniversitar se va face per elev, o şcoală din mediul rural va avea mai puţini bani din mediul urban deoarece sunt unităţi de învăţământ cu puţini elevi în clasă.

“Cât vom finanţa învăţământul preuniversitar exclusiv prin finanţare per elev în acea clasă vom avea o finanţare de 4,5,6 ori mai mică decât finanţarea unei clase din mediul urban, cheltuielile fiind aceleaşi. Care este soluţia? Schimbarea sistemului de finanţare în învăţământul preuniversitar, într-o combinare între costul per elev şi costul per formaţiune.

E de datoria noastră să clarificăm în aşa fel încât să nu naştem abuzuri, dar să facem ceva concret pentru finanţarea mediului rural în care învaţă aproape jumătate din elevii României”, a explicat ministrul Educaţiei.

El a menţionat că pentru a atrage tineri pentru o carieră didactică este nevoie de o salarizare atractivă.

“Pentru a atrage tineri pentru cariera didactică este nevoie de o salarizare atractivă, până la salarizare atractivă e nevoie de o finanţare mai atractivă a universităţilor pentru a forma profesori. O finanţare privilegiată pentru cariera didactică alături de o finanţare privilegiată a statului român pentru domeniul IT şi alte domenii care contribuie la dezvoltarea României”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu.





Adauga un comentariu