Titlurile zilei

Un italian stabilit în Iași, care a studiat la Oxford, face bani frumoși din vânzarea pizzei și a sandvișurilor. Michelle Tollin: „Am visat mereu să am brandul meu” – FOTO

Publicat: 01 feb. 2024
_____ Vizualizări 8 Comentarii
Un italian stabilit în Iași care a studiat la Oxford face bani frumoși din vânzarea pizzei și a sandvișurilor. Michelle Tollin Am visat mereu să am brandul meu - FOTO
Michelle Tollin a deschis o afacere la Iași

Tânărul Michelle Tollin, cu tată italian și mamă româncă, s-a stabilit la Iași în urmă cu 4 ani. A călcat pe urmele tatălui său, care deține un restaurant în oraș, și s-a apucat de afaceri. A deschis un food truck unde vinde sandvișuri și pizza făcute cu ingrediente aduse din Italia

Michelle Tollin a venit prima dată în Iași când avea 14 ani. Tatăl italian și mama româncă au decis să se mute în România și au deschis restaurantul „Romeo și Julieta”, printre puținele cu specific italian, unde se fac preparate cu ingrediente aduse din Italia. Michelle a terminat liceul la Iași și a continuat studiile în străinătate.

„În acel moment, când am terminat liceul și am decis să fac facultatea, domeniul HoReCa nu era foarte dezvoltat și, pentru că voiam să învăț despre afaceri, cum faci o afacere, cum o dezvolți, am plecat în Italia. Am studiat la Milano, apoi la Roma și în Anglia, la Oxford. În acea perioadă, când eram la finalul studiilor, venise pandemia, iar atunci am decis să mă întorc în Iași. M-am acomodat foarte bine și pot să spun că pentru mine Iașul e acasă. Îmi este foarte bine aici, de aceea am rămas”, povestește Michelle Tollin, antreprenor din Iași.

Michelle Tollin s-a stabilit în Iași în 2020

Tânărul în vârstă de 25 de ani a fost mereu curios să afle mai multe despre bucătăria italienească și a decis că este momentul să facă ceva pe cont propriu. A deschis, de curând, food truk-ul unde vinde sandvișuri și pizza.

„Am visat mereu să am brandul meu și am deschis această mică afacere. Food truck-ul e poziționat în Tătărași, unde am clienți de toate felurile, de la copii, la pensionari. Am introdus și sandviș cu crispy pentru că era cerut de toată lumea, ca să mă adaptez cerințelor clienților (n.r. – râde). Noi avem prețuri accesibile, de la 14 lei, cel mai ieftin sandviș, la 17 lei, cel mai scump. Noi aducem materia primă din Italia, deci este mai greu, pentru că este mai scump. Există costuri de transport, plătești persoana care îți aduce produsele. Chiar dacă e mai scump, noi am făcut prețuri accesibile pentru toată lumea”, spune Michelle, fondatorul Miki Crunch.

Un alt italian stabilit în Iași este bijutierul Vincenzo Bartolomeo.

Michelle Tollin: „România este o țară frumoasă, care începe să fie vizitată de străini”

Povestește că a fost în multe locuri din România.

„România este o țară frumoasă, care începe să fie vizitată de străini. Eu am fost la Cheile Bicazului, pe Transfăgărășan, am prieteni, rude din Italia care vin aici în vizită, dar și din alte țări. Vara trecută, când au fost evenimente, Turneul de Tenis, au venit mulți străini la noi la restaurant. Acum există internetul și mulți vloggeri promovează Iașul. Este un vlogger italian care știe mai multe despre Iași decât știu eu (n.r. – râde). Eu am făcut un curs de marketing online și am învățat să postez filmulețe pe TikTok pentru că, acum, rețelele sociale sunt o metodă de promovare”, mai povestește Michelle Tollin.

Două tinere din Iași au o afacere cu paste făcute ca în Italia. Pe de altă parte, italianul Michelle Tollin, care s-a stabilit în Iași în urmă cu 4 ani, spune că te poți dezvolta și în România.

Comentarii
  • Nu înțeleg cum poți vinde sandwich-uri la un preț atât de mic, având în vedere ca materia prima ajunge din Italia. Ori nu pui mai nimic în pâine, ori produsele ajung din magazinele din Iasi!

  • Acu’ tre’ să „studiezi” la Oxford ca să poți vinde pizza la remorcă?! Dar vai! Ce-o fi „studiat”? Ce profil? Ce „facultate”, Raluco?

  • Sandwich nu este mincare italiana iar pretul pentru un sanwich este unul mediu , probabil ca doar uleiul de masline e italian ca sa iasa pe profit , epoca de aur a HORECA a apus deja !, ar fi bine sa se reorienteze si spre alte servicii poblice

  • Noua generație de antreprenori are nevoie de Oxford pentru a fi capabilă să vândă pizza și sandvișuri. Iar ăștia sunt puțini. Ce-or face majoritatea, doar cu liceul?

Adauga un comentariu