National

Barem Evaluarea Naţională 2020! Cum puteai rezolva subiectul pentru nota 10 – UPDATE / DOCUMENT

Publicat: 15 iun. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Barem Evaluarea Naţională 2020 Cum puteai rezolva subiectul pentru nota 10 - UPDATE  DOCUMENT
Barem Evaluare Naţională 2020

Barem Evaluare Naţională 2020! Iată cum puteai să rezolvi subiectul pentru a obţine nota zece. Astăzi, 15 iunie 2020, la nivelul ţării se desfăşoară prima probă a Evaluării Naţionale 2020. Sute de mii de copii susţin prima la limba şi literatura română. Evaluarea Naţională 2020 se va desfăşura în condiţii speciale din cauza pandemiei cu coronavirus.

Barem Evaluarea Naţională 2020! Iată subiectul la limba şi literatura Română la Evaluarea Naţională 2020

Luni a început Evaluarea Națională cu probă la Limba și literatura română și a fost extrasă varianta 5. La primul subiect, au avut de analizat și de răspuns la mai multe subiecte pe baza unui text la prima vedere – „Zborul”, scris de Sorin Titel.

La Subiectul I B, elevii care au absolvit clasa a VIII-a au avut de făcut o compunere de cel puțin 150 de cuvinte. Trebuiau să motiveze apartenența la genul epic a textului precizat anterior.

La Subiectul ÎI B, absolvenții școlilor gimnaziale au avut de scris o narațiune de 150-300 de cuvinte. Trebuiau să prezinte o întâmplare petrecută în timpul unei activități preferate.

Barem Evaluarea Naţională 2020! Iată rezolvarea subiectului la limba şi literatura Română

Pentru a rezolva subiectul pentru nota 10, elevii au trebuit să parcuga câţiva paşi pe care îi vom explica în rândurile care urmează

Rezolvare Subiectul I
ciudată = stranie; era = exista, se afla
cratimă, semn de ortografie, marchează fonetic rostirea împreună a două cuvinte ”urce” și ”în” cu dispariția vocalei „î” pentru evitarea hiatului. Morfologic, desparte verbul „urce” de prepoziția „în”.
oprită = participiu cu valoare adjectivală prin conversiune (procedeul adjectivizării); balconaș = substantiv derivat cu ajutorul sufixului diminutival „-aș”
erau = diftong (descendent); groa-se = difting (ascendent)
Idei secundare: a) Mama băiatului adormit iese tiptil din odaie; b) Băiatul se trezește deoarece era foarte cald. Idei principale: fiecare elev va selecta ideile principale din tex, la alegere.
Sunele produse de muzicuță nu erau armonioase deoarece intrase apă în interiorul instrumentului de cântat, căci fratele mai mare fusese la râu, iar „părul și muzicuța erau ude, în muzicuță intrase apă, și sunetele care ieșeau din ea nu erau tocmai armonioase”

Rezolvare Subiectul al II-lea
18 martie 1906; județul Timiș
Articolul este „Viața unui geniu: Traian Vuia, avocatul care nu a renunțat la visul său adevărat – zborul, iar sursă este site-ul www.historia.ro
a avut = mod indicativ, timp – perfect compus; să renunțe = mod conjunctiv, timp – prezent;
traseul = subiect simplu, substantiv comun; lui = atribut pronomial genitival, pronume personal;
Propoziția principală: „văzând o șansă de finațare, Vuia decide”; propoziția subordonată completivă directă: „să plece în iulie 1902 la Paris”
Întrebarea este unde a dispărut?

Cum s-a desfăşurat Evaluarea Naţională 2020

Cadrele medicale au măsurat temperatura corporală a candidaţilor cu un termomentru noncontact, iar aceasta nu trebuia să fie mai mare de 37,3 grade. În cazul în care a fost depăşită această valoare, temperatura a fost măsurată de trei ori succesiv, la un interval de 2-5 minute. Elevii care nu vor putea participa din motive medicale la această sesiune, o mai pot face în cadrul sesiunii speciale, care începe în data de 29 iunie. Din fericire, la Evaluarea Naţională 2020 a fost înregistrat doar un singur caz de copil care a avut o temperatură mai mare decât limita impusă. Elevul nu are probleme de sănătate grave. Până la această oră, la Evaluarea Naţională 2020 nu s-au raportat alte incidente.

Adauga un comentariu