Local

Camelia Gavrilă: „Întrebări și teme de reflecție pentru Ministrul Educației“

Publicat: 18 feb. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Camelia Gavrilă Întrebări și teme de reflecție pentru Ministrul Educației

Deputatul ieșean Camelia Gavrilă consideră că Guvernul Orban 2 este același guvern demis din cauza incompetenței.
În ceea ce privește zona educației, Gavrilă susține că lucrurile stau în continuare sub semnul incertitudinii, fără o viziune credibilă și fără strategii adecvate.

„Nominalizarea Guvernului Orban 2 reprezintă, în esență, același guvern învestit acum trei luni, un guvern demis din cauza incompetenței, a gravelor derapaje de la regulile democratice, dar, mai ales, ca urmare a lipsei de profesionalism în multiple domenii și a unui program de guvernare sumar și neconvingător, detașat de problemele și nevoile românilor.

În zona educației, lucrurile stau în continuare sub semnul incertitudinii, al unor măsuri formale, al ezitărilor, fără o viziune credibilă și fără strategii adecvate. Nu am așteptat minuni în trei luni de guvernare, dar am așteptat idei, proiecte avizate și credibile, dezbateri coordonate de ministrul demis și repropus, ca într-un joc trist, de teatru absurd.

De fapt întregul guvern realizează zilele acestea un joc de teatru politic, iar prezența la audieri este doar o etapă parlamentară parcursă mimetic, fără a avea interesul clar pentru guvernare, ci doar speranța în respingerea guvernului propus pentru realizarea urgentă a alegerilor anticipate. Deci asistăm la o criză provocată deliberat de PNL, din interes electoral pur, sperand în procente mai bune și în șansa de a abandona astfel măsurile propuse de PSD pentru bunăstarea cetățenilor.

Ce ar putea membrii unei comisii parlamentare să întrebe la audieri un ministru și cu ce finalitate când toate aceste eforturi mimate din partea reprezentanților Guvernului nu sunt pentru implementarea unor proiecte, pentru soluții de guvernare, ci sunt doar exerciții democratice de fațadă, în așteptarea alegerilor anticipate, cele care vor deschide irevocabil un drum spre austeritate.

În calitate de vicepreședinte al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport sintetizez aici posibile întrebări și dialoguri în atenția doamnei ministru, pentru a nu fi luată prin surprindere la „inspecția” care urmează, așa cum a fost surprinsă și umilită colega noastră, învățătoare într-o școală din Ialomița.
1. Care au fost principalele realizări sau inițiative notabile în cele 3 luni de mandat?
2. Unde sunt măsurile promise și primele abordări ale unui grup de lucru ce ar fi trebuit creat pentru a identifica soluții și strategii curriculare și didactice în legătura cu rezultatele grave ale testelor PISA? Spre reamintire – declarație ministru: “până cel târziu la sfârșitul lunii decembrie vreau să avem un set de măsuri concrete cunoscute și asumate de toți actorii educaționali”
3. Câte proiecte de reabiliări de școli, grădinițe, creșe au fost contractate sau continuă cu succes, alte proiecte noi care se conturează în mandatul dumneavoastră?
4. Are nevoie învățământul românesc de alegeri anticipate sau de implementarea unor măsuri urgente care să regleze abandonul școlar și universitar, arhitectura curriculară pentru nivelul liceal, evaluările din sistem, violența și formele de bullying, pregătirea continuă, formarea cadrelor didactice, limitarea superficialității sau a neimplicării celor de la catedră ?
5. Ce facem cu salariile profesorilor, cu decontarea navetei acestora, cu încurajarea tinerilor să aleagă profesii didactice și sa rămână în sistem ?
6. 30 de ani de democrație și 32 de miniștri ai Educației – Ce vă recomandă în poziția de #unALTFELdeMINISTRU?
Hashtag-ul #unaltfeldeministru folosit pe Facebook nu vă face un ministru mai bun! Vă invit la un exercițiu de autodefinire!
De asemenea, observăm că menționați și asumați pe Facebook măsuri și inițiative propuse și aduse la nivel de lege de PSD, de tipul „învățământul profesional și tehnic, precum și învățământul profesional dual” sau programe sociale și incluzive, „Masa caldă”, care continuă tot cu demersul de pilotare…

În mod firesc susțineți proiectul „România educată”, prin care se cere depolitizarea învățământului, dar produceți o serie de schimbări la conducerea inspectoratelor școlare din Alba, Arad, București, Caraș-Severin, Dâmbovița, Dolj, Mehedinți, Neamț și Suceava, unde au fost numiți inspectori generali, inspectori de specialitate – fără excepție, membri ai PNL….

Și ultima nedumerire și reflecție amară – cum comentează și cum acceptă un ministru al educației, un profesor responsabil și dedicat meseriei, declarația cinică a ministrului Florin Câțu, pentru care nici educația și nici sănătatea nu sunt priorități, ci doar ”teme populiste de campanie”. Dacă aceasta este esența viziunii liberale, atunci continuarea si perspectivele politice sunt clare pentru toți…“, susține Camelia Gavrilă.

Adauga un comentariu