Un bărbat din Iaşi este la capătul puterilor după ce, din cauza unei tamponări în care nu a fost vinovat, a ajuns cu maşina în service şi a aflat că trebuie să plătească peste 60 de mii de lei. Autoturismul este pus sub sechestru
Dorin Rotariu, un bărbat din Iaşi, a fost implicat într-un accident auto în 2013. Acesta nu a fost vinovat, astfel că a ajuns la GTI service, cu sediul pe Calea Chișinăului, pentru a repara autoturismul pe asigurarea vinovatului. După lungi procese prin instanţele de judecată şi neînţelegeri cu patronul service-ului auto, acesta s-a trezit cu maşina luată din faţa casei de către executori şi cu o notă de plată de peste 60.000 de lei.
Un bărbat din Iaşi este la capătul puterilor. Bunurile i-au fost sechestrate după un accident pe care nu l-a produs
Un bărbat din Iaşi este la capătul puterilor. Totul a început pe 23 iulie 2013, când o furgonetă gri, Nissan Prima Star, a fost implicată într-un accident rutier. În urma lui, mașina a fost avariată pe partea dreapta. După evaluare, reprezentanții firmei de asigurări ASIROM au stabilit că valoarea pagubelor se ridică la 7.000 de euro.
A fost necesară înlocuirea mai multor piese și refacerea completă a caroseriei pe partea dreapta. Furgoneta, cu o valoare de catalog de 23.000 de euro, a fost dusă la service-ul auto GTI, cu sediul pe Calea Chișinăului. Proprietarul autoturismului a câştigat primul proces, prin care service-ul ar fi montat piese auto SH, nu noi.
„Până în anul 2018 am trecut prin prima instanţă, plus apel, am câştigat tot. L-au pus să schimbe toate piesele, 35 de repere, am primit hotărârea, am aşteptat 6 luni, l-am somat să repare, nu a vrut, l-am dat la executor. Cu executorul a mai durat încă şase, şapte luni, că vin piesele cu vaporul. Am luat mașina, în 2018, cu executorul (n.r. – din service-ul auto), era bine. Din 2013 până în 2018, de abia în 2018 am reuşit să iau maşina. Mi-au aprobat şi cheltuielile de judecată, însă nu mi-au dat despăgubirile pentru lipsa folosinței.
Am luat maşina, m-a pus să îi semnez acceptul de plată pentru că îi blocasem banii de la asigurări. El (patronul GTI service) a făcut factura în ziua în care m-am certat cu el, când am luat maşina cu piesele second-hand. Trimisese cererea de plată către asigurări şi a semnat în locul meu, cu tot cu factură. În 2018 am bătut palma cu el, m-a pus să îi semnez din nou acceptul de plată, adică deblocarea banilor, a băgat, în loc de 250 de milioane (n.r. – 25.000 de lei ), 400 de milioane (n.r. – 40.000 de lei). Când l-am întrebat de ce, mi-a spus că se actualizează, că dobânda, nu e treaba mea, în fine.
Am semnat, am luat maşina, toate bune şi frumoase, asta prin februarie 2018. Prin vară, m-a sunat că dacă putem să ne vedem să îi mai dau o semnătură, că dosarul la ASIROM e vechi. M-am dus eu la el, la atelier, am semnat, nici nu mai ştiu ce am semnat, reînnoirea”, a declarat Dorin Rotariu.
Ieşeanul s-a trezit cu maşina sechestrată şi cu o notă de plată de peste 60.000 de lei
După ce a crezut că toată povestea a ajuns la sfârşit şi se poate folosi în linişte de propriul autoturism, Dorin Rotariu s-a trezit cu executorul la uşă şi cu o datorie de 65.000 de lei la service.
„La începutul COVID-ului m-am trezit cu citaţie acasă, că sunt chemat în judecată, eu şi cu asigurările de către Car Service. M-am întâlnit cu el în oraş şi l-am întrebat ce proces mai avem. El mi-a spus că nu i-au dat cei de la asigurări banii. Atunci s-a judecat în lipsă şi s-a dat hotărârea într-un proces să îi plătesc eu 650 de milioane (n.r. – 65.000 de lei), factura şi cheltuieli de judecată, că judecătoarea nu a găsit contract între ASIROM şi service, doar între service şi mine, în baza devizului de reparaţie a maşinii, şi între mine şi ASIROM, în baza contractului de asigurări, dar eu nici nu am avut poliţă, că eu am fost lovit, celălalt a avut poliţă. S-a judecat după ureche şi s-a dat o decizie aiurea.
M-am dus, am făcut apel, mi-au respins apelul. A rămas hotărârea definitivă, bun de plată. Nici nu mi-a venit hotărârea acasă că a venit direct cu executare. Deja aveam sechestru pe bunuri, poprire de cont, tot. Am sunat, i-am zis: «Băi, omule, eu ţi-am dat acceptul de plată, nu l-ai depus? Ăla nu e contract? Factura ai semnat, ai trimis-o la ASIROM? Nu mi-ai cerut niciodată banii mie, personal, ce-a fost în capul tău». El mi-a zis că deocamdată sunt bun de plată. Lui i-a dat răspuns ASIROM că nu îi dă bani.
Am mers la ei, acolo, toată vara, cu sechestrul în mână, au trimis la Bucureşti, au ridicat din umeri, toată lumea spune că sunt nevinovat şi toată lumea ridică din umeri. Până la urmă, instanţa mi-a lăsat o cale de atac, eu să îi plătesc lui şi eu să recuperez banii de la ASIROM, în alt proces. Acum am intentat proces, de o lună şi ceva. Toată lumea îmi spune că sunt nevinovat, dar eu sunt sechestrat. Nu ştiu de ce nu i-au dat banii. El probabil a vrut să se răzbune pe mine, să îmi ia casa. Dacă nu rezolv, mă duc la Curtea Supremă, mă duc, îmi dau foc, nu mai ştiu, din 2013 până acum am şase internări la «Socola», stau numai pe tratamente”, a mai precizat bărbatul păgubit.
Patronul service-ului susţine că atitudinea lui Dorin Rotariu a dus la sechestrarea bunurilor
Contactat de reporterii BZI, patronul service-ului, Dumitru Cristian Ţipu, susţine faptul că Dorin Rotariu s-a opus ca GTI service să primească banii de la ASIROM.
„E o hotărâre judecătorească la mijloc. Eu am mai fost pus în articolele dumneavoastră de către Rotariu, cu acuzaţii de genul că i-am tăiat cauciucurile, numai invenţii şi numai minciuni. Am lăsat-o moartă atunci, pentru că nu am avut timp. Domnul Rotariu, tot ce a făcut în acest proces a făcut împotriva lui însuşi. Nu s-a reparat de prima dată cu piese second-hand sau ce spune el.
S-a reparat cu piese afer market (n.r.- piese auto noi, dar nu de la producător original), conform devizului. Prin executor, noi i-am reparat maşina cu piese noi, originale, de data aceasta, dar el tot nu a fost ok, a tărăgănat procesul, posibil să fie şi prescris din partea lui ASIROM. În concluzie, judecătorul a spus «bun, omul a reparat maşina, cineva trebuie să plătească». El (n.r. – Dorin Rotariu) trebuia de acum un an şi jumătate să se ducă împotriva lui ASIROM. Ceea ce nu a făcut.
El a contestat plata, asiguratorul îmi făcea plata fără probleme. Cumva el a vrut să pedepsească service-ul, cumva «vă arăt eu că voi mi-o faceţi gratis» sau ceva de genul ăsta. Eu i-am spus şi acum că eu nu am nevoie de maşinile lui, dar, dacă nu este impulsionat în felul ăsta cumva, să plătească reparaţiile, el nu le va plăti niciodată. A făcut o înţelegere cu mine, verbală, să îmi dea câte 500 de lei pe lună.
I-am spus: «Omule sunt 15 ani până se termină tot». Sper ca el să vină cu o modalitate concretă de a recupera banii pe reparații, eu nu am nevoie de maşinile lui. Omul este destul de dificil. Dacă ar fi tăcut din gură, nici acum nu i-aş fi luat maşinile”, a transmis patronul service-ului, Dumitru Cristian Ţipu.
Un ieşean a ajuns la capătul puterilor. Mașina care ar fi trebuit reparată pe asigurare este sechestrată, iar el trebuie să achite peste 60.000 de lei service-ului auto.
Aici e vina asiguratorului. Am patit-o si eu cu ASIROM. Am intrat in spatele unui taxi intr-o intersectie si am mers cu el la Asirom pt constatare si au spus ca suntem sarlatani si nu despagubesc nimic! Cat despre service-ul GTI Service am doar cuvinte de lauda pt ei pt ca am ajuns si eu de cateva ori acolo pt reparatii care au fost facute f bine si rapid. Cel mai probabil service-ul a vrut sa faca un bine sa-ti repare masina si dupa sa astepte banii de la asigurari dar dupa cum se vede facerea de bine e…..
Dorin Rotariu a jucat la Steaua
Mașina a fost avariată puțin de ce sa ajuns aici Cine sa ocupat de dosar Cred că la Strasbourg se va face dreptate