Eveniment-Social

Fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, a criticat proiectul „România Educată”, la Iaşi

Publicat: 27 sept. 2021
Daniel Funeriu, declarații de presă la deschiderea anului universitar UAIC Iași
Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, a criticat proiectul educațional al președintelui Klaus Iohannis

Fostul ministru al Educaţiei şi Cercetării, Daniel P. Funeriu, prezent astăzi, 27 septembrie 2021, la festivitatea de deschidere a noului an universitar 2021 – 2022 la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, a adus în discuţie proiectul „România Educată”.

Oficialul a fost subtil, dar în acelaşi timp se poate spune că a criticat în termeni duri proiectul România Educată şi a avut o exprimare plastică. Acesta a comparat documentul prezentat de Administraţia Prezidenţială cu crima presupusă la adresa Elodiei.

„Doresc succes proiectul prezidenţial, însă din păcate nu pot să nu observ două lucruri. Primul, 7 ani şi 200.000 de copii pe an, 1,4 milioane de copii care au trecut prin sistemul educaţional. Ei pot să vă spună mai bine care este impactul proiectului România Educată. Al doilea, este o oarecare decepţie asupra faptului că documentul pe care l-am avut împreună cu crima Elodiei sunt cele mai celebre fapte fără făptuitori. Avem un document în faţă fără autor, care are o serie de calităţi, cred că ar fi meritat să ştim cine este autorul. Altminteri, cred că este important ca în fruntea statului că existe un semnal pentru educaţie”, a declarat Daniel Funeriu, fostul ministru al Educaţiei.

Mai multe amănunte în ediţia de mâine, 28 septembrie 2021, a Cotidianului BZI.

Ce prevede proiectul „România Educată”. Președintele Klaus Iohannis este un susținător

Proiectul „România Educată” prevede că examenul de Bacalaureat să fie într-un sistem unic şi să aibă la bază testele PISA. De alfel, o schimbare majoră ar putea să aibă loc la nivel de admitere la liceul. Liceele vor avea libertatea de a susţine propriile examene de admitere care vor avea loc înaintea Evaluării Naționale. O altă noutate este aceea că orice elev care se află la o scoală profesională poate opta pentru un liceu vocațional sau teoretic dacă susţine un examen.

„Evaluarea națională de la finalul clasei a VIII-a va avea forma unui test standardizat național, evaluând competențelecheie ale elevilor. Rezultatele obținute la această evaluare sunt incluse în portofoliul educațional al elevului.

Atât liceele teoretice, cât și cele vocaționale și profesionale au dreptul (dar nu și obligația) de a organiza, examene de admitere, conform unei metodologii stabilite de către Ministerul Educației. Conținutul acestor examene vă reflecta specificul educațional al fiecărei instituții și poate include probe vocaționale sau practice, iar, în cazul liceelor profesionale duale, probele pot fi organizate de către partenerul din mediul privat.

Cei care optează pentru a nu organiza un examen de admitere suplimentar vor utiliza rezultatele evaluării naționale pentru a departaja elevii, în cazul unui număr mare de cereri. Elevii de clasa a VIII-a au dreptul de a se înscrie la examenul de admitere, iar cei care primesc o ofertă de studiu ca urmare a promovării acestuia, nu mai trebuie în mod obligatoriu să participe la Evaluarea Națională.

Învățământul secundar superior sau liceal se poate derula în licee teoretice, licee vocaționale și licee profesionale pentru elevii claselor IX – XII. Există trei rute distincte: teoretică, vocațională (cu profil militar, teologic, sportiv, artistic şi pedagogic) și profesională. Fiecare rută are multiple specializări și se derulează în contexte de învățare diverse, care să stimuleze creativitatea, spiritul critic și dorința de explorare/investigare a elevului. Se pune accent pe aplicații practice, proiecte și activități derulate în echipă. sunt doar câteva dintre aspectele aflate în proiectul „România Educată”, conform digi24.ro





Comentarii
Adauga un comentariu