Titlurile zilei

Lovitură pentru toți șoferii din Iași! Niciun ieșean nu va mai putea parca după cum vrea, prin cartiere! Amenzile sunt uriașe! DOCUMENT

Publicat: 14 iul. 2021
Autoturisme, în parcarea de la Teatrul Național
Municipalitatea pregătește un regulament destinat șoferilor din Iași, document care vizează modalitatea de obținere a locurilor de parcare din cartierele orașului

Șoferii din Iași vor avea parte de o surpriză din partea autorităților locale. Primăria a impus un nou regulament destinat locurilor de parcare din oraș. Documentul conține o serie de reguli despre locurile de parcare, amenzile pe care le pot încasa șoferii, dar și cum pot obține mai ușor un spațiu pentru autoturisme în toate cartierele

Un nou regulament destinat locurilor de parcare din municipiul Iași va intra în vigoare în perioada următoare. Direcția Exploatare Patrimoniu (DEP), for aflat în subordinea municipalității, a demarat un astfel de proiect, documentație care a intrat în dezbatere publică.
Ulterior, regulamentul pentru locurile de parcare din municipiul Iași va intra în Consiliul Local, pentru a putea fi adoptat. Municipalitatea a modificat prețurile pentru locurile de parcare din Iași încă din cursul anului 2020 .

Cum arată regulamentul destinat șoferilor din Iași

Conform documentației, drept de participare la licitațiile organizate în vederea închirierii locurilor de parcare vor avea cei care își au sediul sau reședința la mai puțin de 30 de metri de parcare.

„La licitație nu vor fi admise persoanele care au garaje amplasate pe domeniul public și privat sau care dețin curți cu posibilități de parcare. Persoanele juridice nu vor putea adjudeca mai mult de un loc în parcările de reședință”, se arată în regulamentul inițiat de municipalitate.

De asemenea, prețul de pornire a licitației îl reprezintă tariful de bază / loc de parcare / lună stabilit prin hotărâri anuale ale Consiliului Local Iași, pasul de licitație fiind de 1 leu sau multipli de 1 leu.

„Procedura de licitație se va desfășura nominal pentru fiecare loc de parcare”, se arată în regulamentul inițiat al DEP Iași.

16 ore pe zi pentru locul de parcare

În regulamentul destinat locurilor de parcare din oraș se arată și cât poate fi folosit locul respectiv din zonele de reședință ale Iașului.

„Contractele de închiriere dau dreptul titularilor acestora de a utiliza locul de parcare în intervalul orar 16:00 – 8:00, excepție făcând zilele de sâmbătă, duminică și zilele de sărbători legale, când dreptul de utilizare este 24 / 24 de ore. Locurile de parcare atribuite personelor cu handicap sunt valabile 24 / 24 de ore. Subînchirierea locurilor din parcările de reședință către alte persoane este interzisă. Nerespectarea acestei prevederi atrage rezilierea contractului”, se mai arată în regulamentul destinat locurilor de parcare din Iași.

Amenzi pentru șoferii din Iași: se pot alege și cu anularea contractelor

Noul regulament prevede și amenzi pentru cei care nu respectă hotărârile impuse de municipalitatea ieșeană.

„Ocuparea fără drept a unui loc de parcare de reședință, semnalizat corespunzător, în intervalul de valabilitate a contractului de închiriere, poate aduce o amendă cuprinsă între 600 și 1.500 de lei. În plus, cel care a ridicat un garaj ilegal sau a pus un sistem de blocare a accesului pe spațiul respectiv poate fi sancționat cu o amendă cuprinsă între 1.000 și 2.000 de lei. Mai mult, șoferul se poate alege și cu anularea contractului de închiriere”, se arată în noul regulament.

Totodată, cel care nu își curăță locul de parcare se poate alege cu o amendă între 200 și 400 de lei. De asemenea, cine distruge platforma de parcare poate încasa o amendă cuprinsă între 500 și 1.000 de lei. În plus, șoferii care nu mută mașinile pentru efectuarea de lucrări publice pot încasa o amendă cuprinsă între 500 și 1.000 de lei.

Sancțiuni pentru șoferii care își distrug locurile închiriate

Mai mult, DEP a impus alte amenzi pentru cei care distrug locurile de parcare de reședință din cartierele Iașului.

„Blocarea căii de acces privind intrarea / ieșirea în parcarea de reședință și / sau blocarea accesului privind intrarea / ieșirea de pe locul de parcare de reședință închiriat se sancționează cu o amendă cuprinsă între 600 și 1.500 de lei. Efectuarea de lucrări de reparații și întreținere a autovehiculului în perimetrul parcajului se sancționează cu o amendă între 200 și 400 de lei. Amplasarea oricărui tip de indicatoare, marcaje, înscrisuri care să indice sau să sugereze rezervarea locurilor de parcare fără deținerea unui contract de închiriere valabil se sancționează cu o amendă între 600 și 1.000 de lei”, se mai arată în regulamentul pentru locurile de parcare din Iași.

Amenzi pentru distrugeri în parcările publice din Iași

În noul regulament apar și sancțiuni pentru șoferii din Iași care nu respectă locurile de parcare publice. De exemplu, blocarea accesului în parcare poate atrage o amendă cuprinsă între 1.500 și 2.500 de lei. Staționarea fără plata taxei de parcare poate fi sancționată cu o amendă între 600 și 2.000 de lei. Tot cu o astfel de amendă se pot alege și șoferii care au tichete neconforme cu zona de parcare.

„Nerespectarea marcajului rutier de parcare, astfel încât se ocupă mai multe locuri sau se parchează pe zonele interzise, se sancționează cu o amendă între 500 și 1.000 de lei. Parcarea altor mijloace de transport pe locurile adaptate, rezervate și semnalizate prin semn internațional pentru persoane cu handicap se sancționează cu o amendă între 2.000 și 10.000 de lei”, se arată în noul regulament.

Alte reguli pentru șoferii care își lasă mașinile în parcările publice

Și ocuparea locurilor rezervate mașinilor complet electrice și semnalizate corespunzător cu marcaj de culoare verde poate atrage o amendă între 1.500 și 2.000 de lei. De remarcat este faptul că parcările publice din Iași au adus și sume consistente la bugetul local pe parcursul anului 2020.

„Staționarea vehiculelor care desfășoară activitate de comerț ambulant fără a avea acordul Municipiului Iași, chiar dacă au tichet, abonament valabil sau au efectuat plata prin SMS ori aplicație de plată, poate atrage o amendă de 600 până la 1.000 de lei. Vandalizarea aparatelor de autotaxare poate fi amendată cu sume cuprinse între 1.000 și 2.000 de lei”, se mai stipulează în regulamentul municipalității.

În plus, staționarea autovehiculelor cu probleme tehnice, defecțiuni ori avarii poate fi amendată cu sume între 500 și 1.000 de lei. Și ocuparea cu autovehicule a zonelor nemarcate poate fi sancționată cu sume cuprinse între 1.000 și 2.000 de lei.

Vezi AICI Regulamentul destinat locurilor de parcare din municipiul Iași luna iulie





Comentarii
  • Sa fii prea prost sau tampit sa semnezi sau sa iti dai acordul pentru asa ceva:
    Art. 46. Parcările publice și de reședință nu sunt păzite/supravegheate. Municipiul Iași nu răspunde de securitatea vehiculelor și a bunurilor aflate în acestea în zona de acțiune a parcărilor publice sau de reședință. În cazde producere a unor eventuale daune, furturi, incendii la vehicule în zonele de parcare publică,calamități naturale etc. Municipiul Iași nu răspunde juridic și este exonerat de la platade despăgubiri.
    Art. 47.Municipiul Iași /Direcția Exploatare Patrimoniunu răspunde de eventualele daune rezultate în urma unor evenimente de circulație sau de altănaturădin pacările publice cu plată/reședințăaflate în administrare

  • A participat cineva la dezbaterea publica? Un document HG plin de greșeli gramaticale, Rușine sa va fie ca mai aveți tupeu sa cereți bani sau taxa de șmecher mai mult deoarece beneficii nu sunt. Astupați gropile first sau construiți parcări și pe urma aveți pretenții nu faceți bani pe ce a construit Ceaușescu !

  • In Sofia Bulgaria pretul pentru parcare super amenajata este de 1 leva sau 2 leva pe ora maxim in functie de zona. Asta vine 2, 3 lei. Astept sa vad ce preturi ne aduce „mosul” pe la noi si daca se pune clauza ca nu le vor sumpi cand vor ei…plus ca acest HG are o multime de ilegalitati juridice pare facut in graba la foamete.

  • Avem mai multe regulamente si articole decat parcari. In unele locuri s-au mai facut cate ceva, in altele situatia e neschimbata de pe timpul lui Ceasca.

  • S-a pus taxa si la Dancu pe parcari dar macar acolo le-au construit de la zero si au pus si pavele plus camere video in parcari, felicitari primarului Stefurac de la PSD care a costruit acele parcari noi peste boscheti si garaje.

  • Atât îi duce capul! Dai o vopsea pe.spatiul public și bagi tarife de ocupare, amenzi de mii de lei într-o țară în care salariul mediu e 1500, in timp ce Iașiul arată că după război.

  • Hai cu amenzile la masinile parcate in mijlocul intersectiilor si strazilor de prin cartiere, la masinile parcate la mai putin de 5 metri de curba intersectiilor si a trecerilor de pietoni, la alea parcate pe trotuare inguste si la alea care blocheaza intrarile scarilor de bloc ori alte locuinte si cai de acces ! numai de aici faceti sute de mii pe zi ! , hai la treaba !

  • Normal ar fi sa dărâme garajele și sa facă locuri de parcare, cum se întâmplă în alte orașe ale tarii, gen Galați. Banii obținuți din închirierea locurilor de parcare ar trebui folosiți pentru construirea de parcări de reședință supra/subterane, cum s-a făcut la Galati. Din păcate aveți un primar submediocru.

  • iesenii trebuie sa iasa in strada. Punct! Ce a facut Chirica si ce vrea sa faca Chirica cu traficul din Iasi, cu parcarile, cu constructiile privatilor, este un dezastru. Cei ce vor vota astfel de aberatii vor da socoteala iesenilor. ATENTIE domnilor!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • DE UNDE SA FIE LOCURI DE PARCARE , DACA SUNT O GROAZA DE MASINI DE FIRME, TAXIMETRE SI HARBURILE CARE STAU CU ANII NEMISCATE. COLAC PESTE PUPAZA MAI SUNT SI DIN ALTE JUDETE CARE LE LASA AIUREA PARCATE PESTE TOT SI MAI AU SI TUPEU CA DE PARCA AR PLATI TAXE SI MPOZITE IN IASI. DACA AJUNGI SEARA ACASA ESTE IMPOSIBIL DE GASIT UN LOC DE PARCARE DIN ACESTE CAUZE. DIN PACATE CE AM ALES ASTA AVEM. DAR TOTUL ARE SI UN FINAL.

  • Da, chiar asa, iesiti in strada si sariti, cine nu sare nu vrea schimbare.
    Eu zic sa multumiti ca aveti regulamentul asta care va poate scapa de bostonieni si oasluyeni. Si sa ziceti mersi ca nu a iesit cozet primarita ca beleati beleringherul. Care nu erati membri hastagisti cu cotizatia la zi v-ati fi luat masina sus in dormitor.
    Da, respect Galati, mergeti si vedeti. Parcari supraetajate intre blocuri, constructii noi. Bariera, camere video, masina sta la umbra si nu in grindina. Mergeti si vedeti.
    A, la misto mergeti si la fratii bacauani. Li s-a promis parcari plutitoare. Vedeti si cat e locul de parcare la ei, au primar userist de braila.

  • Buna ziua Domnule Primar de ce nu luati masuri pentru taxiuri unde e plin bulevardul ce cauta taxiurile nu au locurile lor speciale ..mai circulati prin cartiere sa vedeti ca bulevardele sunt pline de taxiuri care stau si cate trei zile ,nu stiti cum sa dati amenzi faceti locuri de parcare si atunci nu vor mai exista comentarii

  • Sa reglementeze mai intai construirea haotica de imobile de locuit in zone fara parcari si cu cai de acces deficitare. Se dau autorizatii de construire pe „spranceana” in locuri centrale, deja aglomerate, iti „impusca” un bloc de 10 etaje cu 2-3 scari si, daca asigura dezvoltatorul spatiu de parcare, in schimb strazile raman aceleasi si cand se pune lumea in miscare la si de la locul de munca, pierd ore bune in trafic si circula bara la bara. Sfanta spaga sa traiasca caci plan de urbanism general (PUG) inca n-avem.

  • In vechiul regulamet se specifica ca nu se pun taxe pe parcarile de resedinta.
    Acum da, este normal pentru ca este domeniul public.
    Dar sa-mi iei bani pentru parcarea masinii si tu PRIMARIE sa te derobezi de orice responsabilitate mi se pare absurd si imoral.
    Pe cand taxa si pentru ca respiram aer poluat in Iasi?
    Credem ca aceasta taxa o va plati Primaria Iesenilor pentru cancerul instalat de primarie printre ieseni.
    Cred ca primarul ar trebui sa administreze Iasul, nu prin taxe si constrangeri ci prin management profesionist al administratiei locale.
    A face administratie prin construire de blocuri intr-un Iasi si asa sufocat de praf, fara spatiu verde cu o densitate a locuitorilor 4026 locuitori pe kmp si cu 5,78 ,p spatiu verde pe locuitor poate sa faca oricine.
    Dorim un primar care sa vina in intampinarea dorintelor iesenilor care sa ne ofere un oras curat, sanatos, prosper pentru ieseni nu pentru o mana de profitori cu multa verdeata.
    Eu ca iesean nu vreau sa stau sub o tulumba metalica care imi purifica aerul vreau sa stau sub un copac la umbra si care sa-mi dea oxigenul care imi trebuie.
    Pentru mine Chirica este o mare dezamagire din toate punctele de vedere.

  • Pe strada Clopotari sunt oameni care pun diferite obstacole pentru a nu putea parca, chiar daca parcarea in acea zona este publica. Pentru mai multe detalii va rog sa mi raspundeti pentru a va explica cazul.

  • In Nicolina moaisra de administratora poponeț vinde ea locurile de parcare după cum dorește.ma întreb cât pu,a suge pentru politia locala de mii zice nimik

  • O tampenie cu licitarea locurilor de parcare in multe cartiere din Iasi s-au licitat 10-15 locuri de parcare iar aco lolocuiesc sute de oameni ,Va intreb unde parceaza restul masinilor ?domnilor care stati in birouri si faceti legi din burta ,gasiti solutii de asta luati bani cu sacul din bugetul statului .Gata amenzi asta e solutia? Asigurati parcari apoi amendati nu smecherii licitati cateva locuri de parcare si restul unde parcheaza .?NIMIC IN BENEFICIUL OAMENILOR CARE VA PLATESC SALARIILE GRASE ,Platim taxe peste taxe si ce avantaje avem ?

  • Regulamentul trebuia sa aiba 100 de pagini, nu 30 ! Glumesc. Cateva pagini erau destule.
    O gramada de prosti cer desfiintarea garajelor pentru a face ” mai multe ” parcari. Suprafata este aceeasi – 15mp. parcare sau garaj.
    Garajele construite ilegal trebuiau demolate demult .
    De garajele si parcarile construite cu autorizatie + taxa anuala pe terenul de dedesubt, proprietate personala, primaria se poate atinge doar prin confiscare sau despagubire, ambele intemeiate, . De ex. – pe-acolo trece autostrada ……… ( am uitat ce numar ) . Depinde si ce scrie in autorizatia de constructie .

  • Trebuia interzisă ridicarea de blocuri în cartierele vechi de blocuri, în primul rând. În cartierul de blocuri din CUG s-au construit blocuri între blocurile deja existente, indiferent că asta a însemnat lipsa parcării, a parcului sau a spațiului necesar pentru a vedea orizontul, astfel încât să nu te crezi la închisoare…Mergeți și vedeți monumentul de răutate și de atac la adresa cetățenilor prin construirea abuzivă între blocurile din spatele Bisericuței Înălțarea Domnului…și nu e singurul…Blocuri noi construite ileal în cartiere de blocuri ceaușiste, proiectate cu parc, spațiu de văzut cerul, parcări… dar, iertare, ăia erau proști…
    Alt atac la sănătatea noastră e și tăierea copacilor pe motiv că sunt pericol pt.mașini…în străinătate, parcările au pe centru copaci-copaci mari…acum ni s-a impus ca inclusiv autostrăzile să aibă arbori pe margine tocmai pentru a elibera oxigen și a mai reduce din poluare…dar,na,dc.la noi responsabilii…nu răspund individual, ci doar instituția…

Adauga un comentariu