Prima pagină » Titlurile zilei » Se pregătește un tun de 1,3 milioane de euro la CTP Iași! Un afacerist din Iași s-a îmbogățit din contractele cu compania. Reacția incredibilă a directorului Cristian Stoica: „Băi, tu ești normal la cap?”

Se pregătește un tun de 1,3 milioane de euro la CTP Iași! Un afacerist din Iași s-a îmbogățit din contractele cu compania. Reacția incredibilă a directorului Cristian Stoica: „Băi, tu ești normal la cap?”

09 oct. 2025, 02:00,
Petronel Ștefan în Titlurile zilei

CTP Iași urmează să cheltuie 1,3 milioane de euro pentru serviciile de curățenie. Acestea sunt asigurate pe durata a 12 luni, însă firma care a depus oferta a câștigat licitațiile din ultimii 10 ani

Deja a devenit o tradiție la CTP Iași ca, în fiecare an, să acorde contractul pentru serviciile de curățenie către firma CFI Solution SRL. Firma din Iași este deținută de Florin Cojocaru și urmează să câștige pentru al 11-lea an la rând contractul cu compania de transport.

CTP Iași pune pe tavă 1,3 milioane de euro

Pe data de 28 august 2025, CTP Iași a lansat, pe SEAP, licitația pentru serviciile de curățenie, în valoare de 6.543.308 lei, aproximativ 1,3 milioane de euro. Doar o singură firmă s-a înscris la această licitație, fiind vorba despre CFI Solution SRL.

CFI Solution SRL a câștigat, 10 ani la rând, licitația pentru serviciile de curățenie la CTP. În 2014, primul contract a fost de 1.184.531 de lei; în 2015 – 1.565.730 de lei; în 2016, 2017 și 2018 a fost de 1.855.264 de lei. În 2019, CFI Solution a încasat 2.599.725 de lei; în 2020, 2021 și 2022 a fost o valoare de aproximativ 2.599.725 de lei. În 2023, prețul a explodat, fiind de 5.196.000 de lei. Pe data de 14 august 2024, a câștigat, din nou, un contract cu CTP, în valoare de 6.447.137 de lei. Practic, CFI Solution funcționează pe baza a două contracte anuale – cel cu CTP și unul pentru servicii de curățenie, în piețele din municipiul Galați, în valoare de 3.958.901 lei. Totuși, programul de lucru este doar de la ora 08:00 până la ora 16:00; în rest, nu mai este serviciul de curățenie până seara, la retragerea în depou, lucru de care s-au plâns vatmanii și șoferii.

Realitatea este diferită față de ce scrie în contract

Conform caietului de sarcini de la această licitație, ofertantul trebuie să îndeplinească anumite condiții pentru a fi luată în considerare oferta. Astfel, trebuie să asigure 85 de angajați zilnic, pentru curățenie, în 9 puncte de lucru în oraș, la care se mai adaugă depoul Gară, garajul din Tudor Vladimirescu, stația de spălare autobuze de la Tudor Vladimirescu și cea de la CUG Selgros. Personalul de curățenie trebuie să efectueze următoarele operațiuni în mijloacele de transport în comun: aspirare, curățare, praful șters, igienizarea barelor, spălarea geamurilor, curățarea lămpilor de iluminat, spălarea podelelor, spălarea pe exterior a autobuzelor.

Jurnaliștii BZI l-au contactat pe directorul general Cristian Stoica, însă acesta a fost extrem de deranjat de întrebările adresate. L-am întrebat dacă are vreo înțelegere cu patronul firmei, iar inițial a evitat răspunsul. Când am insistat cu întrebarea, acesta a izbucnit nervos.

„Nu știu dacă e a 11-a oară sau a 12-a oară. Crezi că eu le număr? Cine se prezintă, se prezintă. Ce înțelegere să am cu firma? Îi opresc eu pe ceilalți să participe? Ca să fie curățenie, merită să plătești. De ce nu? După ora 4, ies mașinile și tramvaiele curate, că sunt echipele de curățenie. Vrei să dau și mai mulți bani? Eu zic că este suficient deocamdată. Băi, tu ești normal la cap? Ce ți-am spus ție? Dacă este singurul care a participat la licitație, asta înseamnă că nu am nicio înțelegere cu patronul respectiv”, a spus la telefon directorul general Cristian Stoica.

Pe hârtie, totul arată bine, însă, în realitate, situația este complet diferită. Angajații se plâng că personalul de curățenie nu își face treaba, sau o face superficial. Vehiculele nu sunt aspirate, iar la capete abia reușesc să dea puțin cu mătura sau cu mopul. Aceștia spun că este imposibil să fie 85 de oameni la curățenie.

„Cred că glumiți. Nu există așa ceva la CTP. Am văzut un aspirator doar când a venit ANPC-ul în control, pentru că se anunțase. În rest, dau cu mătura în câteva secunde și asta a fost. Uneori, mai sunt spălate autobuzele și tramvaiele, dar la capete nu este timp de așa ceva. Oricum, cred că, în total, pe zi, sunt undeva la 30 de oameni la curățenie pe tot orașul, cam așa, plus încă vreo 15-20 la sedii”, povestește un angajat de la CTP Iași.

Florin Cojocaru își crește averea în fiecare an

Am mers, în zile diferite, la sediul firmei CFI Solution SRL de pe aleea Sucidava, 9, Bl. 260, Sc. B, etaj 5, apartament 18. Am bătut la ușă, am sunat la interfon, dar nimeni nu a răspuns. Pare mai mult un simplu apartament decât o firmă propriu-zisă. Am discutat cu o vecină de scară, care ne-a spus că Florin Cojocaru nu obișnuiește să treacă pe la sediul firmei sale, care, de fapt, este locul unde a copilărit.

„Pe Florin nu l-am văzut de mult timp pe aici. Am copilărit cu toții prin cartier, dar a plecat. Rar se mai întoarce pe aici. În schimb, pe mama sa am mai văzut-o în apartament, dar nu știm de nicio firmă de curățenie aici, nu am auzit de așa ceva”, a spus o vecină din bloc.

Am fost în punctele unde se găsesc oamenii care fac curat. Aceștia au 2-3 găleți cu apă, pe care o schimbă la câteva ore sau o folosesc toată ziua, o mătură și un mop. La rondul din Copou era un bărbat care se grăbea să măture cât de repede poate tramvaiele oprite, înainte să plece. O angajată din alt punct de lucru arunca găleata cu apă murdară în spatele cabinei dispecerului. Patronul firmei investește extrem de puțin pentru angajații săi, însă încasează o avere.

„Da, este bine deocamdată, trebuie să lucrăm și noi undeva. Nu îl cunosc personal pe domnul Florin. Când ne-am angajat, a trebuit să mergem undeva într-un bloc, la un apartament, să semnăm hârtiile. După care, vine cineva lunar să ne aducă banii, sau pe card. Avem program numai până la ora 16:00”, a spus o angajată de la CFI Solution.

Jurnaliștii l-au contactat și pe Florin Cojocaru, patronul firmei, de mai multe ori, dar acesta nu a răspuns apelurilor.

CTP Iași urmează să analizeze oferta celor de la CFI Solution SRL, până pe 30 octombrie 2025, însă, cel mai probabil, firma va primi contractul și pentru următorul an.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii
  • Stoica demisia

    Stoica impartee cu Chirica banii ,Stoica o epava comunista ,incapabil de a schimbat fata trasportului communist din iasi !

  • Stoica, acest buhai comunist împuțit este doar paravanul. Dacă-l scuturi bine, nici nu știe cum îl cheamă. Familia Ghercă conduce in realitate.Ei împart paraindărătul cu Chirica. Același lucru se întâmplă si la regionala CFR cu Axinia si Ghenuța de ani de zile. Dar,ca de obicei organele noastre abilitate dorm, dorm adânc.

  • Directorii de la CTP încasează prime de mii de euro în timp ce oamenii ce vin cu autobuzele din capăt cug…sunt umiliți…stand lipiți unii de alții…. pentru că tramvaiele sunt prea puține că număr dimineața….

    Mulțumim domnule director. Asta da performanta(pentru primele uriașe pe care le primiti)…și normalitate.

    Vă aștept în autobuzele / tramvaiele de vin din Cug între 7 și 9. Acolo vedem cat de performanta e de fapt conducerea

  • Godacu ăsta de Stoica merită snopit în bătaie

  • Marius Bodea

    Este revoltător modul în care directorul general Cristian Stoica tratează o problemă de interes public cu o atitudine agresivă și lipsită de transparență. În loc să ofere explicații clare privind atribuirea repetată a contractului către aceeași firmă, răspunde cu dispreț și ironie la întrebări legitime. Faptul că CFI Solution SRL câștigă de 11 ani consecutiv, fără concurență reală, ridică semne serioase de întrebare privind corectitudinea procesului de achiziție publică. Mai grav, discrepanța dintre cerințele din caietul de sarcini și realitatea din teren – cu personal insuficient, dotări precare și servicii superficiale – indică o posibilă risipă de fonduri publice.

    Domnule Cristian Stoica, cetățenii nu sunt „anormali la cap” când cer explicații. Sunt doar sătui de complicități, opacitate și lipsă de respect față de banul public. Dacă nu puteți garanta transparență și eficiență, poate ar fi timpul să lăsați locul altcuiva.

  • firme de apartament. nici ANAF nu stie de ele

  • Jonas Vingegaard

    Am renuntat, dupa 2 ani, la transportul in comun, intrucat m-am saturat sa ma cert cu unii soferi nepoliticosi. Daca asa vorbeste directorul general al societatii, atunci nu ma mira atitudinea unor soferi.

  • Strigător la cer!
    Când un contract public de 1,3 milioane de euro este adjudecat, an după an, de aceeași firmă, iar singura ofertă din licitație este tocmai a acesteia, orice cetățean cu un simț elementar al dreptății își pune întrebări legitime.

    Reacția directorului general Cristian Stoica este, din păcate, tipică pentru un anumit tip de mentalitate din administrația publică: defensivă, agresivă și care respinge orice formă de transparență. În loc să răspundă calm și să explice cum este posibil ca o singură firmă să câștige licitația timp de un deceniu, sau să se preocupe de numeroasele plângeri ale angajaților cu privire la calitatea serviciilor, directorul Cristian Stoica alege să atace mesagerul. Întrebarea retorică și jignitoare „Băi, tu ești normal la cap?” este inadmisibilă din partea unui funcționar public plătit din bani publici. Ea nu face decât să sugereze că există ceva de ascuns și să confirme impresia că acest contract este un „câștigător desemnat”.

    Realitatea pe teren, descrisă de angajații CTP, este profund îngrijorătoare: vehicule nespălate, personal insuficient și servicii de proastă calitate. Aceasta contrastează izbitor cu sumele enorme de bani plătiți anual. Este evident că există o ruptură masivă între ceea ce se plătește (1,3 milioane de euro) și ceea ce se primește efectiv.

    În esență, această poveste este un manual despre cum să nu se facă afaceri cu banii publici:
    1. Un singur ofertant timp de 11 ani este un semn alarmant care ar trebui să declanșeze investigații atât la Compania de Transport Public Iași, cât și la autoritățile de control.
    2. Mărturiile angajaților și ale călătorilor sunt dovezi clare că sistemul nu funcționează.
    3. De la un sediu al firmei care pare a fi o „fantomă” într-un apartament, la un director general care refuză dialogul, totul miroase a opacitate și lipsă de transparență.

    Cetățenii orașului Iași, care sunt, în ultimă instanță, finanțatorii acestui contract prin impozite și bilete, merită răspunsuri clare, nu insultă. Această situație nu este doar o poveste despre un contract de curățenie, ci un test al integrității instituțiilor publice și al capacității acestora de a servi cu adevărat interesul public.

  • Sa trăiască tramvaiele burdușite cu oameni care merg dimineața la munca dinspre Cug/ Nicolina…și de asemenea sa trăiască primele directorului pentru „eficienta”…adică oamenii stau îngrămădite că „vitele” pentru că nu sunt puse suficiente tramvaie/ autobuze.

    Un director…căruia îi pasă de călători…pardon…ii pasa de altceva…

  • Un director performant nu lasa oamenii să se îngrămădească că sardinele in tramvaie.

    Pune la orele de vârf de 2 ori mai multe tramvaie pe traseele aglomerate
    …pentru că oamenii să circule în condiții decente …

    Dar oare ce e mai importanta…prima…sau..confortul cetățenilor?

  • Ei pun contracte pe tavă in timp ce la angajați ne povestesc că întârzierea salariilor și a bonurilor e din cauza lui Bolojan că e austeritate, sunt vagoane noi trase la gard de peste șase luni în timp ce vatmanii sunt trimiși dimineața acasă că nu au cu ce lucra,mai nou umblă cu tabele să semnezi că îți dau ei ore credit, vă dați seama ctp va deveni bancă, codul muncii spune ca și angajator ești obligat să îmi asigure norma lunii,nu e problema noastră că nu avem cu ce lucra, sindicatele sunt o glumă la fel și ITM,ANPC etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
10 noiembrie 2025
10 noiembrie 2025