Stiri medicale

O femeie a luat o supradoză masivă de cofeină. Ce i s-a întâmplat

Publicat: 21 mai 2020
cafea
Ce a patit dupa o supradoză de cofeină

Ce a patit dupa o supradoză de cofeină? Cofeina, consumată pe scară largă în toată lumea, de la ceai și cafea până la coca cola, este un stimulent si, ca orice stimulent, în cantitate mare poate face provoca daune grave organismului tău, putând fi chiar letal. Un caz recent a evidențiat cât de periculoasa poate fi cofeina în cantități mari. Este vorba despre o femeie de 26 de ani care a ajuns la terapie intensivă după ce a ingerat o cantitate mare de medicamente psihoactive.

Femeia s-a dus la spitalul Queen Elizabeth din Londra, după ce a ingerat intenționat două lingurițe cu pudră de cofeină, pe care le comandase online. Unele produse cu cofeină sub formă de pudră sunt ilegale în SUA, interzise de US Food and Drugs Association (FDA), dar nu si în Marea Britanie.

Supradozele ușoare de cofeină de 1-2 grame pot provoca efecte toxice semnificative, inclusiv tahicardie (o frecvență cardiacă de peste 100 de bătăi pe minut), dezorientare, descompunerea țesutului muscular, halucinații sau manie. Supradozele mai mari – de obicei asociate cu ingerarea de prea multă cofeină din suplimente – pot duce la deces. Supradozele fatale au apărut după ingestii de peste 5 grame de cafeină.

Acest pacient a luat 20 de grame sub formă de pulbere. Potrivit FDA, acesta este echivalentul a aproximativ 56 de cani de cafea toate simultan.

Ce a patit dupa o supradoză de cofeină?

Când a ajuns la spital acuza palpitații, transpirație, anxietate și dificultăți de respirație. Avea un ritm cardiac crescut de 109 bătăi pe minut și tensiune arterială scăzută. Un ECG a arătat că suferea de tahicardie ventriculară polimorfă, în timp ce alte teste au arătat acidoză metabolică, o tulburare gravă a electrolitului, în care acidul se acumulează în organism, noteaza iflscience.com.

Initial i s-a administrat inlocuirea electrolitului pentru acidoza metabolica, dar starea ei a persistat si a fost mutata la terapie intensiva. Aici, a fost sedată cu fentanil și rocuronium și plasată pe un ventilator invaziv. De asemenea, i s-a administrat cărbune activat, care se leagă de toxinele din intestin, împiedicând cafeina să fie absorbită în fluxul sanguin.

Din fericire, cu o monitorizare atentă și tratament folosind magneziu pentru ritmul cardiac, femeia a ieșit din terapie intensivă după o săptămână. A avut norocul să supraviețuiască supradozajului, au spus medicii. Testele au arătat un nivel de cafeină de 147,1mg / L, mult mai mare decât 80mg / L, doza care s-a observat în cazuri fatale de ingestie de cafeină.

„Am aflat despre supradozele de cofeină dintr-un articol din Daily Mail Australia cand un adolescent a murit după ce a luat două lingurițe de pudră de cofeină”, ​​a spus pacienta echipei medicale. „Am intrat online și am cumpărat 1 kg de cofeină pudră pentru 29,99 GBP, cu livrare a doua zi.”




Adauga un comentariu