Local

Cele mai proaste drumuri din județul Iași. Maricel Popa, președintele Consiliului Județean, a girat lucrări dubioase pe toate arterele. Dezvăluiri despre caracatița care a acaparat CJ

Publicat: 14 iul. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Cele mai proaste drumuri din județul Iași. Maricel Popa președintele Consiliului Județean a girat lucrări dubioase pe toate arterele. Dezvăluiri despre caracatița care a acaparat CJ
Maricel Popa, președintele Consiliului Județean, a tratat electoral cele mai proaste drumuri din județul Iași

Cele mai proaste drumuri din județul Iași au ajuns să fie jucate electoral de Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași. Pe mai multe sectoare de drum s-au făcut lucrări sau au fost pregătite altele pe sume care nu reflectă realitatea. Prețul materialelor a fost mărit, iar lucrările au fost în unele cazuri dublate. Maricel Popa nu a reușit în 4 ani de mandat să scape județul Iași nici de drumurile de pământ

Cele mai proaste drumuri din județul Iași au ajuns să fie folosite electoral de Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași. O înteagă rețea de drumuri arată ca după război, iar lucrările au încăput pe mâna unor apropiați ai șefului CJ Iași. Pe unele lucrări s-au plătit sume diferite față de altele, deși proiectul era asemănător. De exemplu, la DJ 280 B Târgu Frumos- Cucuteni, pentru 10 kilometri de drum asfaltat s-au plătit 12,9 milioane lei, conform sumei actualizate în anul 2020. Asta a însemnat 1,2 milioane lei pe kilometrul făcut. Lucrarea a ajuns pe mâna familiei Echimov- Rotaru, prin firmele Eky Sam SRL și Darcons SRL, în condiții extrem de dubioase, despre care cotidianul BUNa ZIUA IAȘI a relatat pe larg.

Scandal uriaș pe cele mai proaste drumuri din Iași. Lucrare făcută de două ori pe aceeași arteră

Un alt caz scandalos privind drumurile din Iași este cel legat de DJ 248 Glodenii Gândului. Pentru DJ 248 A Glodenii Gândului, pe o distanță de 2,4 kilometri s-au plătit 376.512 lei pentru scarificare și reprofilare cu adaos de material pietros. Lucrarea a fost efectuată între kilometrul 38+800 și kilometrul 41+200. Procedura a fost atribuită firmei Danlin XXL SRL din județul Neamț. Practic, s-a rostogolit materialul de pe șosea și s-a adăugat niște piatră.

La câteva luni distanță, Direcția Județeană de Administrare a Drumurilor și Podurilor (DJADP) a deschis o nouă procedură pentru covoare bituminoase pe același sector de drum de 2,4 kilometri, cu o sumă colosală, nejustificată. Pentru același drum, pe aceeași distanță, se vor realiza covoare bituminoase ușoare, pentru care Direcția Județeană de Administrare a Drumurilor și Podurilor (DJADP) a alocat 119.952 lei numai pentru proiectare. Alte 4,1 milioane lei reprezintă execuția lucrării pe sectorul de drum, ceea ce înseamnă 1,7 milioane lei pe kilometru.

„La Glodenii Gândului, lucrarea de scarificare are o garanție de 3 luni. Practic, pentru 3 luni nu te poți atinge de nicio lucrare. Dar de ce această perioadă, după ce s-a cheltuit cât s-a cheltuit? Poate pentru a pregăti imediat covorul asfaltic. Vine campania electorală și trebuie ca primărița de la Țibănești să fie ajutată, dar și pentru că se poate sifona banul public”, a menționat Constantin Șerban, consilier județean PNL Iași.

Oamenii lui Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, au scos sume dubioase din documente

În alte situații însă, sumele decontate diferă foarte mult, în condițiile în care lucrarea este asemănătoare. Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, a girat însă fără rezerve lucrările, tocmai pentru a avea capital electoral. La DJ 246 Țibănești- Dagâța se vor realiza 18 kilometri de covor bituminos pentru 14,5 milioane lei. Asta înseamnă 0,8 milioane lei pe kilometru de drum. În anul 2019, pe DJ 246 Țibănești- Dagâța s-au pus plombe prin firma Construct & Drum, lucrare care a cedat instantaneu. Cei de la Drumuri au ajuns să pună acum covor bituminos, o lucrare care nu este definitivă.

„La banii respectivi, pentru zona în cauză se putea face modernizare, nu doar covor asfaltic, adică reparații periodice. Însă nici aici nu s-a dorit să se facă o lucrare corespunzătoare. Pentru modernizare trebuie un dosar complet de la Inspectoratul de Stat în Construcții. În loc să ducă dosarul, să se facă modernizări corespunzătoare, s-a preferat varianta de îmbrăcăminți bituminoase ușoare, dar cu banii de pe modernizare”, a spus Constantin Șerban, consilier județean PNL.

Un alt exemplu este DJ 282 Stornești, unde pe o porțiune de 1,93 kilometri se pregătește covor asfaltic, la o valoare de 2,1 milioane lei. Asta înseamnă 0,9 milioane lei pe kilometru.

Dezastru pe cele mai proaste drumuri din Iași. Control de pomană al inspectorilor ieșeni

Și la capitolul plombe s-au constatat neconcordanțe. La debutul mandatului lui Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, lucrările prin plombare erau executate la 45 lei pe metru pătrat de plombă la 4 centimetri și 90 lei pe metru pătrat la plombă de 8 centimetri. După 2019, valorile la plombe s-au dublat, iar plomba de 4 centimetri a ajuns 100 lei, iar cea de 8 centimetri a ajuns 190 lei. Și asta în condițiile în care transportul s-a ieftinit, bitumul la fel etc.

„Controlul anual al Curții de Conturi surprinde prin faptul că a venit același inspector care nu a avut nimic de spus nici măcar față de contractul subsecvent de la deszăpezire. Acolo s-a dat și cea mai mare sumă din istorie pentru prețul de așteptare. O situație asemănătoare este la Direcția de Drumuri de la Timiș, unde Curtea de Conturi a sesizat problema, iar cei în cauză au suportat consecințele. Nu cunosc reglementările interne de la Curtea de Conturi, dar mă întreb de ce este necesar ca aceeași inspectori să verifice 2-3 ani la rând aceeași instituție. Apare o relație subiectivă, iar controlul poate fi influențat. Nu fac afirmații fără fundament și nu aduc prejudicii Curții. Pur și simplu mă întreb pentru că au fost diferite sesizări cu privire la nereguli, chiar după plecarea inspectorilor”, a adăugat consilierul județean.

Adauga un comentariu