Titlurile zilei

Cum trăiesc cei doi tineri din Iași care au ales să se mute în Tenerife în plină pandemie de coronavirus? Gianina și Daniel Doroftea își vor continua aventura în insulele Caraibe și nici nu se gândesc să revină în țară

Publicat: 19 iun. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Cum trăiesc cei doi tineri din Iași care au ales să se mute în Tenerife în plină pandemie de coronavirus Gianina și Daniel Doroftea își vor continua aventura în insulele Caraibe și nici nu se gândesc să revină în țară
Gianina și Daniel Doroftea, doi antreprenori din Iași care s-au mutat cu afacerile în online, în Tenerife, susțin că vor să rămână acolo cel puțin doi ani, iar după aceea să plece într-o insulă din Caraibe. Tinerii spun că insula le-a depășit așteptările din mai multe puncte de vedere

Gianina și Daniel Doroftea, doi antreprenori din Iași care și-au mutat afacerile în Tenerife pentru un an, au decis să continue aventura lor și să se mute pe o insulă din Caraibe. Tinerii antrenori de fitness transmit din cele mai interesante locuri antrenamentele, iar numărul abonaților la platforma online este în creștere

Gianina și Daniel Doroftea sunt doi tineri din Iași cu o afacere de succes în domeniul fitness-ului și care, la începutului anului 2021, s-au mutat în Tenerife, plănuind să rămână acolo un an. Le-a plăcut atât de mult experiența de până acum, încât au decis că după aceea se vor muta, poate definitiv, într-o insulă din Caraibe.

„Această insulă ne-a depășit așteptările din mai multe puncte de vedere. Noi ne-am dorit să o vizităm și am crezut că un an este suficient, după care să mergem pe alte insule. Temperatura a fost foarte bună pe toată perioada de până acum. Nouă ne place căldura și suntem atrași mai mult de mare decât de munte. Au fost temperaturi medii, între 22 și 30 grade, până acum și a plouat o singură dată. Plajele sunt foarte aproape de noi, iar activitățile recreative sunt foarte aproape.

În fiecare săptămână alocăm cel puțin o zi întreagă pentru «concediu», iar în aproximativ o oră și jumătate poți să ajungi cu mașina cam în orice punct al insulei. Pentru că suntem în sudul insulei, avem Aqualand la 5 minute de mers pe jos, Siam Park la 5 minute cu mașina, iar plajele, la 15-20 minute de mers pe jos. Oamenii sunt foarte prietenoși, iar aici am găsit un mediu foarte plăcut în care să continuăm încă unul sau doi ani, cel puțin”, susține Daniel Doroftea.

Antreprenorii din Iași care au plecat în Tenerife vor să continue aventura într-o insulă din Caraibe

Daniel și Gianina, în vârstă de 30, respectiv 28 de ani, filmează antrenamentele în cele mai exotice și mai greu accesibile locuri din insula Tenerife. Aceștia vor să plece, după ce vor explora locul, în insulele din Caraibe.

„În planurile de viitor după Tenerife este o insulă din Caraibe. Ne dorim să explorăm cât mai multe locuri, în principal insule exotice, dar momentan ne-am luat gândul pentru că aici este un mic Paradis, mai ales că avem și libertatea de a ne face propriul program de lucru de oriunde. Noi filmam înainte antrenamentele doar în sală, iar acum filmăm în diverse locuri de pe insulă, în aer liber. Am filmat pe plajă, lângă vulcanul Teide, în două parcuri cu vedere la ocean și în câteva locuri cu vedere spre plaje și ocean. Excursiile noastre au și rolul de a găsi locuri noi în care să putem filma, să nu fie prea populate. Atunci când găsim ceva, trecem în plan, luăm aparatele cu noi, filmăm și încărcăm pe site”, mai spune Gianina Doroftea.

Clienții celor doi antrenori de fitness online spun că primesc numai feedback-uri bune din partea lor

Aceasta susține că feedback-ul din partea clienților, după plecarea sa și a soțului în Tenerife, a fost chiar mai bun decât se așteptau.

„Am primit multe mesaje în care membrii Slim ON ne-au transmis că fundalul le-a adus un alt vibe, alături de endorfinele eliberate la finalul antrenamentului. Noi promovăm antrenamentele ca parte integrantă în stilul de viață și căutăm metode cât mai diverse prin care să aducem diversitate și să facem ceva diferit care nu este în România și cred că în general la nivel mondial. Nu ne oprim aici. Până la final de an vor fi alte locuri, iar după ce ne mutăm pe altă insulă, va fi și alt specific.

Majoritatea experiențelor au fost extraordinare, dar putem enumera câteva de impact: am ieșit puțin în larg și am văzut balene și delfini în mediul lor în ocean, în libertate, am văzut orci pentru prima dată, am făcut mai multe expediții la al treilea vulcan din lume (după înălțime și masă), vulcanul Teide, am vizitat o insulă din apropiere, iar oricare dintre aceste experiențe au fost peste așteptări și nu putem alege una singură. Fiecare experiență a avut cel puțin ceva special, pentru că am venit deschiși să descoperim lucruri noi și să ne bucurăm de fiecare activitate”, spune Gianina, care a plecat cu soțul său în Tenerife la începutului anului 2021.

Daniel Doroftea: „Poate fi considerată insula un Paradis, dar nu și fiscal”

Daniel susține că totul a decurs conform planului în ceea ce privește cheltuielile și astfel au reușit să se descurce.

„Administrăm două firme și suntem de ceva timp în antreprenoriat, deci am fost nevoiți să învățăm să gestionăm bugete chiar și atunci când nu ai cu ce. Noi am început de la zero din punct de vedere financiar, iar ceea ce am învățat am aplicat atât în afaceri, cât și în viața personală. Ne-am interesat înainte, am făcut o estimare, scenarii bune, scenarii rele, cât și planuri de rezervă. Poate fi considerată insula un Paradis, dar nu și fiscal. Dacă vii aici cu ideea de a vizita insula, de a participa la diverse activități și de a te relaxa, atunci nivelul de cheltuieli lunare este destul de mare.

Chiria este mult mai mare decât în Iași într-o zonă rezonabilă, dar chiar dacă nu este un apartament foarte mare sau nou, îți oferă posibilitatea să ieși în orice moment al zilei pe o terasă cu vedere la ocean. În principiu, serviciile sunt mult mai scumpe, cu aproximativ 50 la sută față de servicii similare în Iași, dar alimentele nu sunt cu mult mai scumpe”, mai spune Daniel.

Gianina și Daniel: „Ne este dor de familie și comunitatea Fantastic Fit”

Ce le place cel mai mult tinerilor antreprenori care locuiesc de jumătate de an în Tenerife?

„Cel mai mult ne place temperatura, oamenii super relaxați, probabil pentru că mulți sunt în concediu. Chiar avem acum vecini un cuplu de profesori veniți o lună în concediu. Ne place și diversitatea de activități pe care le poți face aici fără să petreci câteva ore sau chiar o zi cu deplasarea și faptul că este o insulă dezvoltată. Ne este dor de familie și comunitatea Fantastic Fit, oamenii cu care am colaborat timp de câțiva ani la sală. Nu știm când revenim în țară, în viitorul apropiat. Ne întreabă destul de multe persoane în continuare detalii despre locul unde suntem, cum ne descurcăm, dar momentan nu a venit nimeni cunoscut în zonă sau în altă parte, din ce știm noi”, mai spune Daniel Doroftea.

Numărul ieșenilor care lucrează în IT, de oriunde din lume, a crescut în ultimii ani, iar o parte dintre aceștia au făcut reconversie profesională, cum este și cazul lui Vlad Petru Bîrgu.