Actualitate

Experţii Comisiei Europene vin mâine în România pentru a verifica situaţia canalului Bâstroe

Publicat: 05 mart. 2023
_____ Vizualizări 3 Comentarii
Experţii Comisiei Europene vin mâine în România pentru a verifica situaţia canalului Bâstroe
Experţii Comisiei Europene vin mâine în România pentru a verifica situaţia canalului Bâstroe

Experții Comisiei Europene vin mâine în România pentru a facilita dialogul dintre Ucraina şi România legat de lucrările de dragare din Canalul Bâstroe.

Mai exact, specialiștii CE vor cere informații suplimentare atât părții române, cât și părții ucrainene despre lucrările făcute pe canalul Bâstroe, dar și pe Canalul Chilia.

Vizita în România are ca scop facilitarea dialogului între cele două părți

În plus, spun tot cei de la Comisia Europeană că, vizita în România are ca scop facilitarea dialogului între cele două părți, între România și Ucraina, între experții români și ucraineni și nu de a verifica lucrările de dragare care s-au făcut pe Canalul Bâstroe.

În paralel, cele două părți, România și Ucraina, au avut deja o discuție experții de la Ministerul Transportului, Ministerului Mediului din România cu experții din Ucraina în care au discutat despre lucrările care s-au făcut pe Canalul Bâstroe și au convenit să se facă măsurători începând de pe data de 15 martie.

Măsurătorile vor dura aproape 10 zile, după care va dura încă câteva zile interpretarea datelor de acolo și abia după ce are loc această interpretare vor avea loc o discuție finală între partea română și cea ucraineană.

Adâncimea Canalului Bâstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 metri

Tot vineri, ministerul Infrastructurii din Ucraina preciza, într-o postare pe Twitter, că adâncimea Canalul Bâstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 metri, pentru prima oară de la declararea independenței țării.

Adică pe acest canal ar putea naviga în viitor nu doar ambarcațiuni fluviale, ci și maritime, ceea ce contravine convențiilor internaționale.

Potrivit Convenției de la Espoo (Finlanda), Ucraina n-ar trebui să adâncească cele două brațe ale Dunării, Chilia și Bîstroe, fără acceptul României, dacă în acest fel s-ar deregla mediul înconjurător. Ministerul de Externe de la București a reamintit recent că inclusiv anul trecut a notificat Comisia Europeană şi autorităţile ucrainene că România nu e de acord cu propunerea de includere a braţelor Chilia şi Bîstroe ale Dunării în reţeaua transeuropeană de transport – propunere a cărei realizare este urmărită de Ucraina încă din anul 2014 – întrucât este necesar ca proiectul canalului de navigaţie realizat de Ucraina să respecte strict prevederile de drept internaţional aplicabile, inclusiv şi mai ales reglementările în materie de protecţie a mediului.

Comentarii
Adauga un comentariu