Lifestyle

Hipotermia: de ce apare și cum poți să o eviți

Publicat: 01 feb. 2021

Hipotermia este acumularea de frig în organism. Adică, dacă îngheați o dată sau de două ori, este în regulă, dar dacă ți-e frig tot timpul, mai devreme sau mai târziu îți va submina imunitatea. Imunitatea redusă nu se manifestă întotdeauna imediat ca o boală. Creșterea oboselii, a apatiei, a mucoasei și a tusei dimineața, ca un nas înfundat cu alergie, nu este, de asemenea, norma, ci un semn sigur că organismul este adesea supraîncălzit.

Dacă sunteți unul dintre cei care purtați adidași iarna, asigurați-vă că citiți materialul nostru. Faptul că riscul de hipotermie crește nu numai din cauza înghețurilor severe ci si va puti îmbolnăvi și de la vânt rece sau de o ședere lungă afară. Asa ca fii atent.

Hipotermia apare, după cum ați putea ghici, din cauza expunerii prelungite la frig și poate fi diferită. În stadiul cel mai ușor, temperatura corpului scade la 33-35 de grade, iar odată cu expunerea la frig, apar frisoane și chiar puteți pierde cunoștința. Cel mai periculos este să ieși flămând, în haine umede, când ești foarte obosit sau după ce bei alcool. Pentru a evita hipotermia, încercați să urmați sfaturile de mai jos pe tot parcursul iernii.

Dormi suficient

Iarna, corpul vrea să doarmă mult mai mult din cauza frigului decât vara. Dacă dormi mereu mai puțin de 7-9 ore recomandat, încearcă să-ți odihnești corpul în această perioadă a anului – acest lucru nu este necesar doar pentru sănătate și bunăstare, ci ajută și la supraviețuirea frigului.

Nu muri de foame și nu mănâncă alimente sănătoase

Când este frig în afara ferestrei, vrei mereu să te târâi sub huse și să mănânci ceva gustos și în același timp teribil de dăunător. Iarna, corpul tău are de fapt nevoie de hrană sănătoasă, chiar dacă sunt doar câteva porții de fructe și legume pe zi. Dulciurile pot fi înlocuite cu fructe sănătoase: mâncați banane, mandarine sau fructe uscate. Laptele și produsele lactate – brânză, iaurt, brânză de vaci – sunt bogate în proteine, vitamine A și B12 , precum și calciu. Dacă nu sunteți un fan al legumelor crude, încercați să preparați o ciorbă cu ele – iarna este cel mai bun fel de mâncare.

Țineți-vă cald

Cea mai simplă regulă este să fii cald iarna. Pentru a face acest lucru, includeți cel puțin o masă caldă sau o băutură pe zi în dieta dvs. și nu uitați să mâncați regulat, astfel încât să nu risipiți energie. Când ieșiți afară, purtați mai multe straturi subțiri de îmbrăcăminte – acest lucru vă scutește mai bine de frig decât un strat gros. Ședința încă nu este atât de utilă, așa că încercați să vă mișcați cât mai mult atât acasă, cât și afară iarna.

Îmbracă-te călduros daca vrei sa iesiti la aleragat

Principalul lucru în joggingul de iarnă este îmbrăcarea corectă și aceeași regulă se aplică aici: îmbrăcați-vă în straturi. Acordați preferință hainelor speciale pentru alergat, de exemplu, puneți-vă un tricou special sau un top în primul strat, deoarece, spre deosebire de cele din bumbac, nu țin sudoare, ceea ce înseamnă că nu vor rămâne ude. Nu uitați de pantofii calzi, o jachetă, mănuși și o pălărie, care nu ar trebui să fie prea grele – greutatea excesivă a hainelor va interfera mult cu alergarea.

Tags:



Adauga un comentariu