WoW!

Spune-mi ce grupă ai, ca să-ţi spun ce trebuie să mănânci

Publicat: 10 feb. 2020

Grupa de sânge poate fi un indicator serios al afecțiunilor ce pot urma, la un moment dat, pe parcursul vieții. Dieta potrivită fiecărei grupe de sânge și cum poate influența aceasta eventuale boli. La ce boli suntem mai predispuși, în funcție de grupă de sânge și cum trebuie să ne alimentăm, în funcție de aceasta?

Grupa de sânge este un element de bază al sistemului imunitar, un filtru pentru toţi agenţii patogeni, fie că e vorba de toxine, viruşi, bacterii ori viermi paraziţi.

Grupele sanguine sunt adevărate hărţi ale propriului nostru profil biologic, fiecare grupă de sânge are proprietăţi chimice unice, îşi are propriul antigen şi reacţionează atunci când în organism distinge un antigen străin.

Spune-mi ce grupă ai, ca să-ţi spun ce trebuie să mănânci

Astfel, în faţa unor intruşi, va forma anticorpi, adică proteine imunoglobulinice care au rolul de a distruge microbii. Pentru că această reacţie a organismului să fie însă cât mai rapidă, sistemul imunitar trebuie să aibă o bună imunitate.

GRUPA 0. Cei cu grupa 0 au o mare mare sensibilitate la alergeni şi predispoziţie pentru afecţiuni precum astm, boli ale tiroidei (hipotiroidism în special) şi ale sistemului digestiv, din cauza acidităţii gastrice crescute.

Dieta va fi una carnivoră: peste, vită, pui şi mai puţină carne grasă. Vor fi consumate cu moderaţie lactatele, ouăle şi cerealele, la fel şi legumele şi fructele. Exerciţiile fizice indicate trebuie să fie intense, gen aerobic sau jogging.

Spune-mi ce grupă ai, ca să-ţi spun ce trebuie să mănânci

GRUPA A. Este mai expusă riscului de a suferi de boli cardiovasculare, diabet şi cancer. Alimentaţia care ajută cel mai mult este vegetariană, peştele şi soia reprezentând surse de proteine. Activităţile fizice recomandate: plimbări ori exerciţii de yoga sau pilates.

GRUPA B. Specialiştii spun că există o predispoziţie la alergii alimentare, dar şi la boli legate de vezica urinară, mai ales la cele cauzate de bacterii.

Sistemul imunitar se poate fortifica prin activităţi precum înot, tenis, mers pe bicicletă, drumeţii pe munte, dar şi o alimentaţie diversificată, care să includă cereale, legume, fructe, ouă, lactate, carne cu moderaţie şi paşte făinoase.

GRUPA AB. Dezvoltă mai rar alergii, dar prezintă riscuri ridicate pentru anemii şi boli cardiace. Dieta care contribuie la întărirea imunităţii este bazată pe lactate, legume, peşte, fructe de mare şi mai puţin pe carne. Se recomandă alternarea activităţilor fizice relaxante cu cele solicitante.



loading...

Adauga un comentariu