Stiri medicale

Un spray nazal dezvoltat de cercetători din Turcia ucide coronavirusul într-un minut

Publicat: 27 ian. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Soluția a împiedicat reproducerea bacteriilor și a virușilor

Pandemia COVID-19, care a afectat acum peste 100 de milioane de oameni din întreaga lume, a determinat mulți microbiologi să lucreze pentru a găsi soluții viabile. În timp ce profesioniștii din domeniul sănătății lucrează zi și noapte în laboratoare pentru a dezvolta teste, vaccinuri și tratamente, oamenii de știință turci au reușit să dezvolte un spray nazal care poate ucide coronavirusul în doar un minut.

Soluția numită Genoxyn, care ucide complet virusul, a fost dezvoltată de prof. dr. Șehime Gülsün Temel, dr. Ahmet Ümit Sabancı și dr. Cüneyt Özakın, de la Departamentul de microbiologie medicală al Universității Uludağ din Bursa, potrivit Daily Sabah.

Soluția are activitate antibacteriană

Cercetătorii au colaborat cu cadre universitare din universitățile Uludağ și Çukurova pentru a testa efectele antimicrobiene și antivirale ale soluției dezvoltate. Studiul a constatat că soluția a împiedicat reproducerea bacteriilor și a virușilor.

Sabanci a spus că și-a desfășurat studiile privind protecția împotriva bolilor înainte de începerea pandemiei de coronavirus.

„Cu Cüneyt Özakın, am arătat că soluția are activitate antibacteriană și, după ce a început pandemia, ne-am gândit că am putea modifica această soluție pentru a contribui la lupta împotriva COVID-19, așa că am dezvoltat acest spray și l-a trimis la teste de biocompatibilitate”, a spus el.

Se știa deja că punctele de transmitere ale virusului erau gura și nasul, precum și ochii.

„Studiile noastre au stabilit că soluția a ucis virusul în gură și în țesutul nasului. Moartea virusului într-un timp scurt înseamnă prevenirea intrării acestuia în celule și reducerea numărului de viruși din organism. Dacă soluția poate preveni contaminarea, va fi un bun protector pentru noi”, a explicat Sabancı.

Între timp, Temel a spus că a demonstrat că soluția ucide virusul într-un minut și, cel mai important, a arătat că soluția nu dăunează celulelor epiteliale din membranele mucoase.

„Am demonstrat chiar că are un efect de vindecare asupra acestor celule. Prin urmare, acest lucru înseamnă că este sigur de utilizat, deoarece nu dăunează celulelor umane”, a spus ea.

Cum actioneaza spray-ul nazal care ucide coronavirusul într-un minut

Özakın, pe de altă parte, a spus că Sabancı a venit cu această soluție în urmă cu doi ani pentru ca aceasta să fie testată pentru activitățile sale antimicrobiene.

„Pe baza metodelor internaționale, am aflat că soluția era un produs care putea fi utilizat cu unele efecte, cum ar fi vindecarea țesuturilor și prevenirea inflației. Ingredientul principal al produsului dezvoltat era cunoscut de ani de zile; totuși, au existat probleme în utilizarea sa pentru sănătatea umană. Nu a avut un efect permanent și structura sa se deteriora rapid”, a explicat el.

„După ce au fost făcute noi dezvoltări asupra produsului, efectele produsului au devenit mai permanente cu cele mai noi aplicații tehnologice. Odată cu aplicațiile nanotehnologice, a început să arate un impact de lungă durată prin moleculele speciale pe care le leagă. De asemenea, faptul că are biocompatibilitate, ceea ce înseamnă că acționează fără a deteriora țesuturile și celulele umane, ne-a permis să o facem utilizabilă pentru sănătatea umană”, a spus Özakın.

Özakın a spus că au testat inițial eficacitatea antivirală a soluției împotriva virușilor obișnuiți, dar când a început pandemia coronavirusului, accentul lor a trecut pe SARS-CoV-2. După efectuarea testelor necesare, cei trei cercetători au demonstrat că soluția are un efect direct asupra noului coronavirus.

„Am demonstrat că are un efect letal împotriva bacteriilor, ciupercilor și mai ales a SARS-CoV-2”, a spus Özakın.