Titlurile zilei

Experiment inedit, încercat de o ieșeancă. A renunțat la mașină pentru tramvai timp de câteva săptămâni. Femeia povestește prin ce a trecut în această perioadă – FOTO

Publicat: 30 apr. 2024
_____ Vizualizări 26 Comentarii
Experiment inedit încercat de o ieșeancă. A renunțat la mașină pentru tramvai timp de câteva săptămâni. Femeia povestește prin ce a trecut în această perioadă - FOTO
Irina nu regretă decizia, însă este dezamăgită de anumite lucruri

O ieșeancă a decis să renunțe la mașina personală pentru a încerca tramvaiele din oraș. După câteva săptămâni, femeia a tras concluziile

Irina Cristea locuiește în Tătărași, iar din cauza traficului groaznic din oraș a decis să nu mai meargă cu mașina personală la muncă, ci să folosească tramvaiul. Deși era încrezătoare la început, entuziasmul a început să dispară pe parcurs. Problemele întâmpinate au făcut-o să renunțe la acest tip de transport și să meargă mai mult pe jos.

Ieșeanca a renunțat la mașină pentru a merge cu tramvaiul

Irina Cristea locuiește în cartierul Tătărași și a renunțat să mai meargă cu mașina personală la serviciu, astfel că a decis să încerce transportul public din Iași. După câteva săptămâni, femeia și-a dat seama că nu este o alternativă eficientă și a rămas dezamăgită de serviciile oferite de CTP. Aceasta mergea cu tramvaiul de la stația Dr. Savini și cobora la Filarmonică, deoarece lucrează în zonă.

„În urmă cu câteva luni, am renunțat la mașina personală și m-am gândit să susțin și eu transportul în comun din oraș. Am crezut că este o alternativă eficientă și din punct de vedere economic, dar și din punct de vedere al timpului. La început, îmi cumpăram bilete, însă am renunțat repede la ele pentru că de multe ori nu mergeau automatele, iar în tramvaiele vechi ai doar în spate compostoare pentru tramvai, iar dacă e aglomerat, e imposibil să ajungi la capătul tramvaiului. Mi-am instalat aplicația în cele din urmă și mi-am cumpărat un abonament la 110 lei, pentru o lună, și am început să folosesc așa tramvaiele”, povestește Irina Cristea.

De cele mai multe ori, dimineață, tramvaiele sunt pline după 3-4 stații, iar călătorii sunt nevoiți să aștepte alt mijloc de transport. Deși și-a făcut abonament pentru o lună, Irina a decis să meargă pe jos la muncă, iar în situații excepționale apelează la transportul în comun.

„Dimineața, plecam undeva la 7 de acasă, eu stau în zona Tătărași și lucrez undeva în centru, deci am de mers cam 5 stații. În timpul săptămânii, în intervalul 07:15 și 08:00, majoritatea tramvaielor care trec sunt cele de pe traseul 3, care sunt pline ochi de elevi și de oameni care merg la muncă.

Tramvaiul 1 este o raritate, abia trece unul în intervalul respectiv. Mi-am dat seama că timpul pe care îl pierdeam în mașină, în trafic, îl pierd acum în stație în așteptarea unui tramvai. Nu mai zic că modelele de tramvaie noi abia le văd, pe ruta 3 numai tramvaie vechi am văzut, cred că de vreo două ori am văzut și un model nou. De asemenea, și seara, când ies de la muncă, mai ales vinerea, abia dacă trece vreun tramvai, te uiți pe panourile alea electrice și te rogi să apară un 13 sau un 3. Acum, mai vine și căldură, o să fie groaznic în vagoanele astea vechi, nici nu ai aer. Sincer, am rămas dezamăgită de transportul public”, a mai adăugat femeia.

Femeia nu a rămas mulțumită de servicii

Femeia este dezamăgită de autoritățile locale și de faptul că strategia în ceea ce privește transportul public este total ineficientă. Primăria a cumpărat 32 de tramvaie noi, însă aproape jumătate din ele sunt defecte în depou, astfel că se utilizează cele vechi. Autoritățile locale încurajează cetățenii să folosească transportul în comun, însă nu oferă condiții de calitate, astfel că oamenii nu vor renunța prea curând la mașini.

„Compania și primăria ar trebui să regândească toată strategia, ei ne încurajează să folosim mijloacele de transport în comun, însă sunt probleme care necesită să fie rezolvate. Într-adevăr, nu am renunțat complet și la mașină, însă o folosesc doar când am de mers pe distanțe mult mai lungi. Dimineața, acum, plec pe jos spre locul de muncă, tramvaiul îl folosesc doar la nevoie și sunt prea obosită ca să merg pe jos. Trebuie să ajungem și noi la nivel european, la nivelul mijloacelor de transport și la precizia orarului, așa, poate, lumea mai renunță la mașini”, a mai spus Irina Cristea.

Ieșeanca Irina Cristea a renunțat la mașină pentru tramvai, însă nu a fost convinsă de această soluție ca o alternativă pentru a evita traficul din oraș.

Comentarii
  • Irina ,tata nu te mai alinta atâta daca și în Tatarasi e rău cu transportul mergi zonele limitrofe și atunci îți vei schimba părerea și legăturile din statia Dr.Savini app distanta care o parcurgi munca-locuinta nu ar trebui sa îți ia mai mult de 40 de minute daca tot e aglomerat tramvaiul .

  • @Miecea, nu ai înțeles nimic, probabil ai citit doar titlul. Femeia a zis că timpii de așteptare în stații sunt prea mari, tramvaiele sunt antice, deja merge pe jos, iar pt știința ta și Tătărași este zona limitrofă.

  • Aiurea!! Un jurnalist mai ,,rasarit” putea trai expierenta pe propria piele pentru a scrie despre………. Subiectivismul apare oricand la terta persoana

  • Daca tot am trecut pe electric, nu prea mai vad utilitatea tramvaielor. Ba, chiar mi se pare ca incurca mult circulatia, folosesc autobuzul 36 si observ ca atunci cand din Independentei pana la Agronomie nu sunt tramvaie, ajung relativ repede, spre deosebire de situatia cand prind niste tramvaie pe traseu. Si eu folosesc de aproximativ un an transportul in comun si pot spune ca, cel putin pe linia 36, conditiile sunt decente, dar am o problema cu comportamentul unor soferi, unii sunt teribil de nesimtiti.

  • Irinucă, vorbești prostii, doar ca să te afli în discuții!! Și eu am renunțat la mașină fiindcă am constatat că mai repede ajungeam cu tramvaiul la destinație, decât cu mașina. Mi-am luat abonament lunar, tramvaiele circulă destul de bine, urc tot din Dr. Savini(Tătărași), merg până în Copou, și foarte rar au fost întârzieri. Tu, probabil ai vrea să vină tramvaiul exact când ajungi în stație, sau dacă este posibil, să te aștepte el în stație. Eiiii, draga mea, așa nu se poate.

  • Merg cu tramvaiul de o luna. Din Tudor pana la capatul Copoului. CTP circula foarte bine. E adevarat ca unele tramvaie seamana cu cele de la 1989, dar asta e.Timpii de steptare de 5-6 minute mi se par rezonabili. Un singur aspect negativ… soferii de pe majoritatea autobuzelor circula de parca au facut practica la camioanele cu cartofi. Oricand risti sa0ti rupi nasul in vreo bara din mijlocul de transport. Si asta permanent du numai din cauza conditiilor de trafic. ZI BUNA TUTUROR.

  • DIn Alexandru in Copou ai 2 amarate de autobuze electrice pe linia lui 52 care se umplu de la capat, rond Piata Alexandru, si 2-3 autobuze 36.
    Sau iei un tramvai 6 pana in centru, apoi alt tramvai care e plin de obicei, spre Copou.
    Mai bine vii pe jos in Copou, desi te ia cu transpiratie sa urci dealul.
    Cine isi permite masina, nu va folosi niciodata transportul in comun din Iasi care este DEPASIT.

  • Haideți sa nu exageram! Mama mea sta în Tatarasi, 2 Baieti. În 10 minute ajunge la piata, în 20 maxim 30 min a ajuns cu tramvaiul în centru. Dar nu e vorba numai de timp, haideți sa ne gândim la cati bani salvezi dacă mergi cu transportul în comun. Abonament 110lei versus o masina: baga benzina, ITP, asigurare, nu mai zic dacă se mai strica și tb băgată în service.

  • Are mare dreptate doamna, de la masina am trecut direct la mersul pe jos. Asta evolutie. Se asteapta f mult in statii, iar serviciile CTP antice.

  • Chiar dacă ar pleca Chirica sau l-ar aresta, caracatița corupției și incompetenței din primărie și serviciile subordonate este prea mare. Dacă l-au arestat pe Nichita, s-a întâmplat ceva? Niște ordinari șpăgari şi incompetenţi. In Primarie şi peste tot trebuie schimbat tot de sus până jos

  • Am urmatoarea propunere pentru primarul orasului Iasi. Sa se voteze in Consiliul Local, ca timp de 2 saptamini, in administratia publica (primarie, consiliul judetean), institutiile publice, politie etc, de la primar si directorul cel mai mare pina la ultimul sef sa nu mai fie utilizate masinile de serviciu. Le bagati fratilor in garaje si asa frumusel, veniti la serviciu cu transportul in comun, plecati la vilisoarele voastre de la marginea orasului, tot cu transportul in comun, cu taxiul, pe jos etc. Veti constata in acest fel ce conditii ofera transportul in comun, veti sta la coyi si in statii cit trebuie, veti vedea si pe tiganii care nu platesc bilet si maninca seminte, veti vedea si cit de indisciplinati sint soferii de autobuze,cei de taxi, firmele de livrare mincare la domiciliu etc. Veti lua contact cu situatia din teren si veti vedea astfel realitatea. Asa, cum nu platiti un leu din buzunarul vostru ca sa veniti la serviciu, ca va plateste institutia masina, ca aveti loc de parcare la institutie, ca dimineata va puneti fundul in masina si tup la
    serviciu e foarte simplu sa dai din gura sau sa ai initiative care dupa foarte scurt timp se dovedesc proaste . Sinteti de acord Domnule primar sa votati aceasta masura ? Dar Cei din Consiliul Local ? Daca da, va mai propun una, o saptamina din luna, pentru protectia mediului si incurajarea transportului in comun, primaria si toate institutiile publice nu utilizeaza masinile, doar transportul in comun. Dupa 3 luni de exemplu dat de voi, urmeaza si cetatenii. DE ACORD Domnule primar? Daca nu, sa vedem cine preia initiativa ?

  • Cine permite si acopera acest jaf din banul public ? Salariile directorilor şi membrilor din consiliile de administraţie din subordinea Primăriei/CL Iaşi:

    CITADIN SA – 1.188,860 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 3 directori executivi – 17.550 lei net / lună / director, 4 membri CA – 3.546 net / lună
    SPAŢII PUBLICE S.A. – 1.507.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 2 directori executiv, Director general – 22.707 lei net / lună,
    Director executiv – 19.126 lei net / lună, 4 membri CA – 6.092 lei net/ lună
    SALUBRIS S.A. – 1.238.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director executiv – 26.714 lei net / lună, 6 membri CA – 5.563 lei net/ lună
    COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC S.A. – 2.044.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 4 directori executivi – 17.550 lei net / lună, 5 membri din Consiliul de Administraţie – 5.960 lei net / lună
    ECOPIATA S.A. – 642.800 lei / lună (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director – 21.645 lei net/ lună, 4 membri în CA – 2.340 lei net/ lună,
    S.C. Termo Service S.A. – 658.000 lei / an (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director – 15.210 lei net / lună, 4 membri CA – 4.212 lei / net lună.

  • Chiar daca in Primarie, institutiile publice si societatile Consiliului local salariatii au salarii bune, nivelul dezastruos al activitatii si eficienta nu se schimba. Exista insa si o minoritate in aceste institutii care-si face treaba bine. Am intilnit astfel de oameni. Doar ca, pentru a fi performant, iti trebuie mai intii minte, nu bani. In concluzie, in majoritate, Primaria, societatile CL si institutiile primariei (POLITIA LOCALA, SALUBRIS, ECOPIATA, CTP, CITADIN, DAC, Finante locale etc) nu sint altceva decit o gloata de golani analfabeti si incompetenti, multi neamuri intre ei, multe curve, multi lingai , care au ca singur scop sa primeneasca si sa mulga pe cetateni si pe altii ca sa alimenteze buzunare personale. La vreme de alegeri, daca numarati toti angajatii din aceste structuri, sint votanti extrem de fideli ce lupta in haita pentru a-l pastra pe mafiotul sef, primarul sau cine o mai fi. In nici o firma reala nu exista asa un surplus de personal si atita ineficienta. In economia reala, firme din acestea ar muri imediat. In Iasi, li se asigura monopol. Numarati citi angajati au aceste societati ale primariei ori institutii si veti vedea ca interesul de a le avea este majoritar electoral pentru ca votul lor este garantat. E spirit de haita. Voturi garantate. Nu conteaza pentru ce au fost create aceste structuri, nu exista controale sau audituri, totul in aceste structuri e protejat de mafiotul sef. Lunar, mafiotul sef primeste daruri de tot felul, dar mai ales plicuri cu bani de la fiecare dintre sefi. Aveti exemplul cel mai bun cu botezul copilului Primarului, a vicelui Botez si cite or mai fi. Exista dovezi. In fapt, multi dintre ei sint niste nulitati in toate directiile. Din pacate nimeni, nici macar opozitia sau presa nu zice nimic, iar justitie nu avem. Uitati-va la fetele acestor sefi din institutii si vedeti chipuri de oameni mediocri, supusi et cu inteligenta minimala. Uitati-va ce origini si studii au acesti oameni !

  • În unele zile circulă bine tramvaiele dar am prins și zile câd trebuia să aștept 40 minute și atunci am plecat pe jos. Să nu mai spun ce este în orele de vârf, 7 – 8:30… și 14 – 17 ca în vremea lui Ceașcă numai că nu se circulă pe scară ! Tramvaiele noi sunt deja hodorogite, tramvaiele achiziționate de la fier vechi din Elveția deja pierd șuruburi pe drum le crapă contactoarele, rămân fără frâne.
    Chiar și în situația în care se circulă bine, tot prost se circulă dacă facem o comparație cu alte țări. Practic noi nu am evoluat la acest capitol ! Mergeți dincolo de granițe și veți vedea că mijloacele de transport în comun circulă la intervale de cca 5 minute și la orele precizate pe tabelul afișat în stație. Noi am rămas tot în epoca primitivă. Directorul de la IJTL care a băgat IJTL în faliment a fost făcut director la CTP , nu am evoluat niciun pic.
    Suntem un oraș condus de proști și hoți pt că au fost urcați la putere de toți proștii care i-au votat și tot ei se miră acum că suntem in rahat ! Degeaba se duc la vot 10 oameni deștepti pt că vin 100 de proști și puturoși care aleg unul de al lor, un gunoi hoț și manevrabil cu ajutorul dosarelor din sertarul procurorilor DNA !

  • vrajeala de buftea. pana in ora 9 merg si cate 3 tramvaie de 3 unul dupa altul iar ca sa mearga pana in centru poate lua autobuzul 20 care merge foarte bine

  • O invit pe domnisoara fie sa ia 28 in Nicolina(unde astrapta cate 40 minute si nu intri nici in primul, nici in al doilea cand nu e vacanta). Sau, mai frumos, la gara mare, unde am asteptat odata ajunsa cu trenul 1 ora si 10 minute pentru un 30 sau 30 b spre Nicolina. Este deja ceva obisnuit ca acolo sa astepti 30/30b cam 30-40 minute. Si te mai si fenteaza…il afiseaza pe panou ca vine si dispare brusc si mai astepti un sfert de ora in plus. Cred ca astea 2 si Targu Cucu-Ciric sunt cele mai tampite trasee.

  • Sa fim optimisti. Femeia doarme acum linistita ca a salvat planeta cu sacrificiul ei. Mai mult, si-a tonifiat fesierii si gambele, spre deliciul trecatorilor si al partenerului.

  • EU AM IN GARAJ BMW X6, PORSCHE CAYENNE SI MERG CU TRAMVAIUL LA BIROU. SUNT MANAGER LA O FIRMA DIN IASI UNDE NU GASESTI UN LOC DE PARCARE!!!!!!!! SI SUNT MULTUMIT DE SERVICIILE RATP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TRAMVAIUL !!!!!!!!!!!!!! AUTOBUZUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LASATI MASINILE ACASA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Vinzi droguri si numesti asta, afacere. Daca chiar ai avea o afacere, ai avea si atata minte incat sa nu iti cumperi atatea masini scumpe daca tot mergi cu tramvaiiul.
    Apropos, esti maritat? Inseamna ca inca ti-o freci singur daca ar fi sa ne luam dupa logica ta.

  • Ai nevoie de ce ai scris acolo ieseanule revoltat.
    Cine naiba este mulțumit de transportul in comun? O catastrofa totala in cea mai mare perioada a anului.Doar când este vacanta școlară,situația este ok,doar că atunci și traficul este mai lejer și poati merge liniștit în mașină personală.

  • Daca nu esti facut din portelan, si nici nu te-ai nascut intr-un castel cu slugi peste tot, poti merge linistit cu tramvaiul. Uneori e mai bine, alteori mai rau, ca in viata.

Adauga un comentariu