Local

Feedback pozitiv după cele două module încheiate din noua structură școlară! ISJ Iași: „Oferă posibilitatea adaptării ritmului de transmitere de noi informații”

Publicat: 23 dec. 2022
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Feedback pozitiv după cele două module încheiate din noua structură școlară ISJ Iași Oferă posibilitatea adaptării ritmului de transmitere de noi informații
După cele două module încheiate din cele cinci regăsite în noua structură a anului școlar 2022-2023, atât profesorii cât și elevii s-au arătat mulțumiți

După cele două module încheiate din cele cinci regăsite în noua structură a anului școlar 2022-2023, atât profesorii, cât și elevii s-au arătat mulțumiți. Elevii sunt încântați de faptul că perioadele de învățare alternează cu pauzele. Chiar dacă profesorii au privit cu reticență această schimbare la început, în cele din urmă s-a dovedit că a dat rezultate

Structura anului școlar 2022-2023 este împărțită pe cinci module, fiind eliminată varianta celor două semestre, introdusă în anul 1998. Elevii au încheiat cel de-al doilea modul joi, 22 decembrie 2022. Urmează să aibă vacanță până pe 8 ianuarie 2023, inclusiv. Directorii unităților de învățământ din Iași au spus pentru reporterii BZI că la început au fost reținuți în ceea ce privește noua structură a anului școlar. În prezent s-au adaptat acestei schimbări, părerea cea mai importantă fiind a elevilor care sunt complet mulțumiți.

Antonina Bliort
Contactați de către reporterii BZI, ISJ Iași spune că până în momentul de față, atât profesorii, cât și elevii s-au arătat mulțumiți de noua structură a anului școlar 2022-2023

Două module încheiate din noua structură școlară. ISJ Iași, feedback pozitiv din partea unităților de învățământ

elevi in fundal, iar in prim-plan, inscriptie cu scoala
Directorii unităților de învățământ din Iași au spus pentru reporterii BZI că la început au fost reținuți în ceea ce privește noua structură a anului școlar

Contactați de către reporterii BZI, ISJ Iași spune că, până în momentul de față, atât profesorii, cât și elevii s-au arătat mulțumiți de noua structură a anului școlar 2022-2023.

„Din feedback-ul obținut până în acest moment, din perspectiva elevilor, această structură modulară oferă perioade de învățare care alternează cu perioadele de pauză, diminuând stresul generat de evaluarea care avea, în vechea structură, un calendar aproximativ identic pentru toate obiectele de studiu. Din perspectiva profesorilor, această nouă structură a anului școlar oferă posibilitatea adaptării ritmului de transmitere de noi informații, dar și de evaluare la nevoile concrete ale colectivelor de elevi”, declară Antonina Bliorț, purtătorul de cuvânt al ISJ Iași.

Contactând directorul adjunct al Școlii Gimnaziale Speciale „Constantin Păunescu” Iași, Irina-Teodora Rotaru a spus că această structură modulară ajută elevii la o mai echilibrată împărțire a secvențelor de activitate didactică și de pauze.

„Pauzele foarte lungi înseamnă și pierderi în învățare, mai ales pentru copiii din învățământul special. Cu cât este mai mare pauza cu atât este mai mare perioada de regăsire a ritmului de învățare”, spune Irina-Teodora Rotaru, directorul adjunct al Școlii Gimnaziale Speciale „Constantin Păunescu” Iași.

elevi pe holul scolii
În prezent s-au adaptat acestei schimbări, părerea cea mai importantă fiind a elevilor care sunt complet mulțumiți

Anca Dimitriu: „Timpul este bine dozat pentru învățare și relaxare”

banci si scaune in sala de clasa
Elevii sunt încântați de faptul că perioadele de învățare alternează cu pauzele în învățare

Anca Dimitriu, directoarea Școlii Gimnaziale Speciale „Constantin Păunescu” Iași, spune pentru reporterii BZI că nu este reticentă în ceea ce privește această schimbare. Noua structură prinde foarte bine elevilor, deoarece au timp mai mult pentru relaxare.

„La început am privit cu reticență această structură de an școlar. Constat că structura aceasta modulară, cu pauze după câteva săptămâni de efort, nu este chiar un lucru rău. Nu mă pot pronunța 100 la sută, dar vacanța din octombrie le-a prins bine copiilor, nu și-au ieșit din ritmul de învățare firesc, adică n-a urmat o perioadă de letargie, de vacanță totală, a fost mai degrabă un timp petrecut pentru relaxare, pentru reconfigurarea forțelor. Acum toți copiii se bucură de vacanța de Crăciun.

Cred că vom vedea rezultate. Nu pare a fi un lucru care să-i scoată din ritm. Cred că timpul este bine dozat pentru învățare și relaxare. Întotdeauna când sunt schimbări fundamentale, efectele le vedem în timp. Nu sunt reticentă la această structură a anului școlar. Constat că practica este una pozitivă și așteptăm să vedem și starea de bine, dacă se instalează în această formă”, spune Anca Dimitriu, directoarea Școlii Gimnaziale Speciale „Constantin Păunescu” Iași.

După cele două module încheiate din noua structură școlară se constată faptul că schimbarea este în bine, atât pentru profesori, cât și pentru elevii care se bucură de perioade de învățare alternate cu cele de pauză.

Adauga un comentariu