Informații incredibile de la Compania de Transport Public Iași. Vatmanii sunt nevoiți să iasă pe riscul lor cu vagoane defecte la stradă doar pentru a fi la număr
Problemele de la CTP parcă se țin în lanț. Angajații s-au săturat de bătaia de joc din partea companiei. Vatmanii sunt obligați să scoată un anumit număr de vagoane la stradă pentru a deservi serviciului public și pentru a da bine în ochii primarului. După o oră, un sfert dintre acestea revin la depou pentru că sunt defecte și nu pot rămâne în trafic.
Informații incredibile din Compania de Transport Public Iași
Petru Diaconescu îi reprezintă pe vatmani prin Sindicatul Șoferilor și Angajaților CTP. Problemele vehiculelor din dotarea companiei afectează, în mod direct, viața angajaților ce riscă atunci când ies la stradă, dar și cea călătorilor.
„Treaba la CTP este una mai complicată. Multe dintre informațiile pe care le vedeți nu sunt justificate, de fapt sunt probleme enorme la companie și nimeni nu zice nimic. Eu lucrez în domeniu de ani de zile, am văzut foarte multe în atâția ani, deci știu despre ce vorbesc.
Din păcate, cei mai afectați suntem noi, vatmanii, cei de jos. Deci vă spun că noi suntem un pericol pentru populație, având în vedere cu ce vagoane ieși la stradă. Vatmanii se riscă foarte mult, pentru că le primesc așa, altfel nu ai cu ce să lucrezi și nu ești plătit în ziua respectivă”, povestește Petru Diaconescu, vicepreședintele Sindicatului Șoferilor și Angajaților CTP.
Numărul de vagoane care ies la stradă este, de fapt, unul mai mic decât apare oficial, deoarece multe dintre tramvaie se întorc pentru că sunt defecte și reprezintă un risc enorm pentru călători.
„În fiecare dimineață se dă un număr de tramvaie la stradă, în unele zile sunt 50, altele 40, depinde dacă e în weekend sau în timpul săptămânii. Problema este alta, din cele 50 de tramvaie scoase dimineața, între 10 și 20 sunt defecte, dar sunt scoase așa pentru a fi la număr, să fie cele 50 care trebuie să iasă la stradă. Însă puteți vedea că, după o oră sau poate două, multe dintre ele se întorc la depou pentru că nu pot funcționa din cauza defectelor pe care le au.
Compania face aceasta statistică, însă nu este reală, iar mai departe o trimit și la primărie, pentru a vedea că sunt tramvaie la stradă și transportul în comun funcționează, dar de fapt nu este așa. Cel mai grav este faptul că aceste lucruri se știu în companie, dar nu se face nimic. Piesele de schimb sunt doar din recondiționări, nu există piese noi, iar tramvaiele sunt vechi, se defectează foarte des. Tocmai de asta, multe se retrag în depou, pentru că nu au cum să circule pe stradă, imediat se defectează ceva după care meseriașii din depou iar își bat capul cu ele”, mai adaugă Petru Diaconescu, vicepreședintele Sindicatului Șoferilor și Angajaților CTP.
Totuși, compania susține că nu există altfel de probleme, deși informațiile sunt clare și demonstrează contrariul.
„Nu există așa ceva, vatmanii sunt răuvoitori, la noi tot ce iese la stradă este verificat, se fac revizii, până și dacă iese murdar, nu iese la stradă, nici nu vorbim defect. Este verificat când intră în depou, dacă este defect, se duce la reparat, iar ultima verificare se face fix atunci când iese la stradă și se semnează pe foaie că este bun, inclusiv de vatman”, a declarat Mihai Jescu, șef de coloană la CTP.
Vatmanii sunt epuizați din cauza programului
Vatmanii se mai confruntă cu alte probleme care le afectează munca. Unii au acuzat starea de oboseală din cauza programului structurat greșit, astfel că ajung să lucreze două ture într-un interval de timp foarte scurt.
„O altă problemă apăsătoare este faptul că programul nu este făcut corespunzător pentru unii dintre noi. Unii au ture de după-amiază și termină târziu, iar a doua zi sunt în tura de dimineață, ceea ce le poate afecta aptitudinile în trafic.
Astfel, timpul dintre turele de muncă este prea mic, am colegi care au fost la medic pentru a se consulta, aveau tensiunea crescută, erau obosiți vizibil, chiar și medicul le-a spus că nu este normal un astfel de program și au nevoie de odihnă. De asemenea, unii primesc ture de weekend pentru a fi plătiți dublu, în timp ce cei care nu se înțeleg cu conducerea, dacă primesc și ei câte un weekend”, a mai specificat Petru Diaconescu.
Astfel, oamenii sunt nevoiți să finalizeze turele de după-amiază, iar dimineață să fie din nou pe traseu, ceea ce poate fi periculos în trafic. Mihai Jescu are altă variantă și nu recunoaște că vatmanii sunt epuizați și că orele de odihnă sunt foarte puține.
„Vatmanul, în aceste cazuri, lucrează până la ora 21.00 seara, iar a doua zi dimineață, la ora 6.00, începe tura următoare. Conform codului muncii, trebuie să aibă minim 8 ore un interval între ture, deci nu există probleme. Nu este vina mea că el stă departe de locul de muncă, trebuie să își asume acest lucru”, a mai specificat Mihai Jescu, șef de coloană la CTP.
Reporterii BZI l-au contactat pe primarul Mihai Chirica pentru a oferi un punct de vedere, însă nu a răspuns la telefon.
Informații incredibile de la Compania de Transport Public Iași au ieșit la iveală, după ce vatmanii s-au săturat să fie nevoiți să folosească vagoane defecte.
19 oct an curent ,traseul 11 urc din St Flora respectiv Bicaz in ambele cazuri tramvaiele tixite afara frig în tramvai frig îmi pun întrebarea tramvaiele astea nu au caldura dar totuși suntemm câteva zeci de oameni aici de ce nu se simte căldura degajată de corpul omenesc (morți nu eram) până când îmi arunc privirea și vad ceata de afară prin burduful ce leagă cele două părți ale tramvaiului cam astea sunt condițiile dar..domnii directorii au lefe de mii de euro,biletele de la 1 nov se scumpesc mna mergem înainte .
Cei din Depou nu au piesa, reparatiile se fac cu sarma sau banda adeziva, sunt amenintati ca li se ua din salar daca nu sunt tramvaie la strada! Aduc de acasa surubelnite si truse de lucru. Lucreaza printre sobolani si gandaci! Au salarii de mizerie la fel ca si vatmabii!
Directorii au 20.000 de mii de lei, vedeti cati directori sunt si sefi de sectie si asa veti constata singuri, dragi ieseni unde se duc banii din vanzarea biletelor!
Primaria stie, dar ei se lauda ca nu au ce sa le faca pt ca plicul vorbeste, asa cum tot plicul vorbeste si mai jos. Trec pe langa tine si iti zic in fata…. da un porc bu se mai taie… si cate si m cate
La ture, unde esti mai bine platit au acces doar ,,baietii destepti,, restul…. salarii de 2000. Nu le pasa!
Chiar si in depou e la fel! La tura doar cei care dau dreptul! Te pun la tura, daca nu dai, nu mai pupi! Iti cauta nod in papura ca nu ai facut… ca… cu ce sa faci daca nu ai? Piesele se muta de la un tramvai la altul, ca sa iasa si colegul la strada sa ia si el un ban in ziua respectiva, ca altfel sunt trimisi acasa! Au copiii, cu ce sa-i creasca, daca nu au ore, nu au salar!
LA PUSCARIE VU CONDUCEREA CTP IASI SI JEGU PENAL DE CHIRIKA LINGAU JADANILOR ,AM LUCRAT IN RATC 30 DE ANI ,SE FURA PE RUPTE SI ISI BAT JOC DE VATMANI
La Sectia 1 din Tudor , IJTL, RATP, CTP, se fura si se faceau mânării dintotdeauna! De pe vremea lui gâlea, cuza, topiță, nedelcu, sandu , velișcu et company! Toti niste spagari nenorociți, daca dădeai aveai o masina mai buna( troleu, autobuz) daca nu, gâscă scria pe tine! + furat piese, motorina, ulei etc
taci harca hemafrodita ,babaciune cu barba ca tu ai furat si inselat toata viata ta ,ai fost si esti o cartita turnatoare la sefi lingatoare de clante ce esti cu neamurile tale bolnave angajate pe pile la iasi #
Mai votați-l pe chirica
Cele mai mari defecte sunt vatmanii… o mare parte dintre ei trebuie schimbati. Sunt incompetenti sau tampiti.
CA. al societatii ??? are vreun cuvant de spus sau doar incseaza zeci de mii lei degeaba! Se pricep oamenii pusi politic la administratie sau doar muta bobul de ici colea !
Cine a ajuns sa se exprime public in numele vatmanilor, Diaconescu Petru. Jenant! Toate demersurile pe care le-a facut in numele vatmanilor, desi nu are in sindicat mai mult de 10 din peste 200, ne-au adus doar prejudicii. Daca el nu a fost in stare sa lucreze nici macar 160 ore lunar, a cerut ITMului sa verifice de ce altii lucreaza suplimentar. Pentru ca au nevoie de bani sa-si asigure un trai decent, Petrica! Acum, cu decizia de pensionare in buzunar te arati viteaz. Spune mai bine ce ai realizat pana acum si daca se justifica indemnizatia de vicepresedinte pe care ai primit-o luna de luna.
Sa mai dea afara din birouri, ca șanț prea multe sugatoare în birouri care nu fac mai nimica, șanț ținute în funcție pe post de veverite
La ctp, mereu au fost probleme de acest fel. Este normal ca rablele vechi de 30 ani sa cedeze, e normal, piese de schimb, pauza, daca vrei un tramvai bun, pune spaga la bataie, asa a fost mereu.
Dimineata, trebuie sa iasa toate rablele, sa fie la numar, pentru ca apoi sa fie raportata situatia la primarie, apoi, multe revin cu defecte.
Revizorul tehnic, care teoretic, ar trebui sa verifice starea tehnica la iesirea din depou, nu are curaj sa comenteze, semneaza foile de parcurs din birou…
Aici intervine si nepasarea si coruptia celor de la ITM, reapaosul intre 2 ture de munca poate fi de 8 ore, in cazuri EXCEPTIONALE, dar nu se aplica in cazul transportului in comun de persoane, boul ala de sef de coloana sa puna mana sa se informeze!
La fel, sunt specificate in norme si temperatura ce trebuie asigurata la locul de munca, sa lucrezi in cabina incinsa la 35 grade e total ilegal, diminueaza capacitatea de reactie!
Cu vorbe si articole in ziare, nu se rezolva nimic, 2-3 zile greva, demisia conducerea si numiti oameni competenti, in prezent ctp e condusa de clanuri si familii, functii mostenite din generatie in generatie!
INCA CEVA INTERESANT, DACA ESTI TRECUT DE 45 ANI, AI NEVOIE DE,, PLIC,, SAU RELATII SA FII ANGAJAT, 500 EURO PT UN POST DE VATMAN, GRESESC, DOMNULE,, M., NU ITI DAU NUMELE CA…….
Pt ITP, zic sa veniti sa va treziti la ora 3 dimineata, sa lucrati pt 2000-2500/luna, sa nu-ti primesti salarul la timp si mai vorbim! Traficul din oras, stresul ca vagonul e defect… si daca nu iesi in ziua aia nu esti pontat
Asta inseamna salariu motivant care apare prin reclame!
Bună ziua,
acum aproape 20 de ani, am fost și eu, pentru cca. 7 luni, vatman la (pe atunci) RATP IAȘI. Faptul că vagoanele SH, erau și sunt peticite și că se făceau presiuni să se iasă la stradă, chiar cu ….mici defecte (că merge, nu se întâmplă nimic) nu era și nu este o noutate. Lipsa pieselor de schimb și din această cauză canibalizarea altor vagoane, iarăși nu este o noutate. Acestea sunt ,,politici împământenite” la (RATP) CTP IAȘI. Unele din motivele pentru care ….,,am schimbat macazul” au fost cele de mai sus, plus faptul că atunci când un vatman sau un șofer este implicat într-un accident, pentru cei de la Siguranța Circulației din start vatmanul, ori șoferul este vinovat…..
Păcat, CTP are un sistem de-a dreptul feudal….
Dar si vatmanii sunt asa cum sunt. Cand toata planeta incearca sa faca economie de energie , in amiaza mare toate lampile aprinse in tramvai!!Cred ca sunt in cardașie cu furnizorul de electricitate.
CTP ESTE VACA DE MULS A PRIMARULUI. CE NU SE STIE?