WoW!

Afacere în domeniul HORECA – Cum să o începi ca să ai succes

Publicat: 02 mart. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Afacere în domeniul HORECA - Cum să o începi ca să ai succes
HoReCa este un termen care se folosește în România, Franța, Benelux și țările scandinave

Pentru a răspunde la această întrebare, în primul rând trebuie spus ce înseamnă HORECA. Există două abrevieri: HoReCa sau horeca. Indiferent pe care o foloseşti, semnificaţia este aceeaşi. HoReCa este un acronim de la sintagma HOteluri, REstaurante şi CAfenele (CAtering).

Termenul HoReCa e folosit cu precădere la noi în ţară, în peninsulă scandinavă, dar şi în Benelux (Luxemburg, Olanda, Belgia), precum şi în Franţa. El face referire la industria hospitalitatii şi desemnează servicii de cazare şi servicii de alimentaţie (mâncare şi băutură).

Cum să începi o afacere în domeniul HoReCa

Dacă e să întrebi acest lucru pe un patron din domeniu, ai fi întrebat la rândul tău: Câţi bani eşti dispus să pierzi?. Sună ciudat, dar ar avea dreptate. Nu se poate deschide o afacere fără a lua în calcul că nu va avea succes.
Respectă şi următorii paşi.

1. Ce vrei să oferi clienţilor?

Setează-ţi mai întâi domeniul de activitate. Ce vrei să le oferi celor care îţi vor trece pragul? Vrei să deschizi restaurant, cafenea, catering? Îţi doreşti o pensiune sau un hotel? Indiferent despre care vorbeşti, ai nevoie de: resurse umane, utilaje şi echipamente, consumabile, software, tehnica de calcul, textile produse şi nu numai.

2. Documentează-te!

Nimic nu se face fără o documentare temeinică. Apelează şi la consultanta, dar mergi efectiv pe teren. Visezi la o pensiune într-o zonă de munte mai retrasă? Urcă-te în maşină şi cauta acea zonă. Vrei să îți deschizi o pensiune în nordul Bucovinei? Ia în calcul inclusiv specificul culinar al zonei. Spre exemplu, asigură-te că ai în meniul zilnic celebra ciorbă rădăuțeană.

3. Scrie planul de afaceri!

Scrie ce ai, ce îţi doreşti, ce vrei să împrumuţi. Scrie de unde pleci şi unde vrei să ajungi. Trece pe foaie obiectivele şi ţelul pe care să le atingi. Pune şi o marjă de eroare. Ia în calcul o eventuală pandemie, ca pandemia de coronavirus. Scrie analiza SWOT.

4. Calculează de câţi bani ai nevoie!

Scrie ce ai şi ce îţi trebuie. Nu uita să pui pe lista cheltuielile. Gândeşte-te în cât timp poţi returna un împrumut.

5. Spaţiul şi legalitatea!

Vezi ce autorizaţii îţi trebuie, certificate etc. Forma juridică este foarte importantă.

6. Cauta resursele umane!

Nu e chiar uşor să angajezi pe cineva. Trebuie să cunoască meserie ori să-şi dorească să înveţe şi să evolueze. Ia în calcul şi investiţia făcută în personal (calificări, cursuri de specializare etc.).

7. Marketing şi publicitate!

Până îţi câştigi bunul renume, trebuie să investeşti serios în marketing.

Adauga un comentariu