Economic Local

O ieșeancă a transformat banalele șosete colorate într-o afacere de succes! Mihaela Sinescu le transformă în păpuși personalizate care se vând rapid! „Totul a luat amploare când am pus pozele pe Internet”

Publicat: 27 mart. 2021
Mihaela Sinescu, în atelierul unde confecționează păpușile din șosete

Mihaela Sinescu este o tânără din Iași care a găsit o metodă inedită de a-și diversifica veniturile. A început să creeze din joacă, împreună cu fiica sa, păpuși din șosete colorate, iar acum abia mai face față comenzilor. Creațiile personalizate îi aduc venituri lunare de 1.000 de euro

A pornit de la o păpușă, în joacă, și a ajuns la câteva mii, în aproape 2 ani de la prima păpușă creată. Mihaela Sinescu, o mamă creativă, spune că i-a fabricat fiicei sale în vârstă de 9 ani o păpușă originală, din două șosete, iar de aici nu a durat mult până ce această joacă mamă-fiică să se transforme într-o afacere de succes cu produse hand-made.

„Ideea e că totul a început ca o activitate pentru Daria, fiica mea, iar apoi totul a luat amploare. Fiica mea a fost foarte încântată de ideea de a face păpuși, astfel că am început să le facem împreună. Șosetele pe care le-am folosit prima dată erau cele rămase desperecheate. Aveam o pungă numai cu șosete și atunci am zis că trebuie să facem ceva cu ele, să le folosim cumva. După ce am postat primele poze cu păpușile, pe facebook, au început să apară comenzile de la clienți, de la mămici, care cumpărau pentru copiii lor, și nu numai. A crescut treptat numărul comenzilor și am observat că cel mai bine merg vânzările de Crăciun”, spune Mihaela Sinescu.

Mihaela Sinescu creează păpuși personalizate din șosete colorate, fabricând până acum câteva mii de păpuși

Ieșeanca povestește că investiția nu este mare în acest business. Nu e nevoie de foarte multă recuzită, ci de mai mult timp pentru a face păpuși. Mihaela spune că-i sunt de-ajuns doar două șosete, vatelina antialergenică și multă inspirație pentru a crea o păpușă marca „Friendly Dolls”, cum se numesc creațiile sale.

„Nu am investit foarte mult în afacere. Cel mai mult investesc în timpul meu, pentru că durează puțin mai mult realizarea păpușilor, fiind făcute handmade, doar cu ac și ață. Noi am mărit lista de jucării și facem acum animăluțe, dar și alte jucării, în funcție de solicitările clienților. Păpușile sunt personalizate, astfel că se regăsesc detalii din persoanele pentru care le realizez. Seamănă cu acele persoane, având aceeași culoare a ochilor, a părului. Ca să facem o păpușă «Friendly Dolls», avem nevoie de două șosețele: una simplă și mai deschisă la culoare, pentru fabricarea feței, și una colorată, să îi facem corpul și căciulița. Șosetele sunt din bumbac, iar păpușile pot fi spălate la o temperatură de maximum 40 de grade”, mai spune Mihaela Sinescu.

În funcție de complexitatea păpușii, timpul de confecționare este de maximum două ore, redus de la cinci ore, cât era la începuturile afacerii cu păpuși.

„Acum, după aproape 2 ani de la momentul în care am creat prima păpușă, am devenit mai profesionistă și reușesc să fac păpușile într-o oră, cel mult două ore (n.r.- râde)”, mai spune Mihaela Sinescu.

Mihaela Sinescu: „Mi s-a cerut să creez persoane în miniatură”

Mihaela Sinescu lucrează în domeniul alimentar, iar când s-a apucat de această afacere muncea tot în acest domeniu. Comenzile venite din toată țara, dar și din străinătate îi aduc venituri lunare de până la 1.000 de euro, numai din vânzarea păpușilor. Povestea păpușilor din șosete colorate a ajuns cunoscută și în Palma de Mallorca, Italia, Anglia, Germania și Islanda, însă cele mai multe comenzi provin de la clienți din România. În funcție de cât de elaborată este păpușa, prețul variază între 30 și 150 de lei. Tânăra antreprenoare susține că succesul afacerii constă în faptul că păpușile sunt făcute să semene cu destinatarii lor. Mihaela Sinescu a făcut păpuși pentru un cuplu de miri, pentru o clasă de copii, dar și pentru persoane care au vrut să ofere cadouri speciale.

„Mi s-a cerut de multe ori să fac păpuși care să semene cu toți membrii unei familii sau să creez persoane în miniatură. Păpușile chiar seamănă cu persoanele care fac comenzile”, spune Mihaela Sinescu.

Astfel, a făcut o păpușă îmbrăcată într-o rochie cu gogoși pentru o fată căreia îi plăceau gogoșile, iar pentru băieți pasionați de mașini, păpuși care să semene cu proprietarii, dar care să arate și pasiunea pentru mașini. Indiferent de păpușă, Mihaela a vrut ca detaliile fizice ale unei persoane să se regăsească în creațiile sale.

„O păpușă a avut și alunița pe față, așa cum avea clienta”, spune Mihaela.

O altă tânără din Iași care creează păpuși personalizate este Silvia Costin, care le creează în atelierul său de mai bine de 3 ani.

Digitalizarea a ajutat afacerile de familie din Iași, care au înregistrat mai multe vânzări în perioada pandemiei COVID-19

Micile afaceri de familie din Iași, care au pus accent pe digitalizare, pe perioada pandemiei, au avut numai de câștigat. Astfel, a crescut cererea din partea clienților pentru produsele locale, iar unele afaceri au reușit să aibă mai multe comenzi decât s-ar fi așteptat. Livrările produselor la domiciliu au fost cheia succesului sau a supraviețuirii unor afaceri, în această perioadă dificilă.

Astfel, antreprenorii din Iași au plătit câteva mii de euro pentru realizarea unei pagini de facebook atractive, iar investiția nu a fost în zadar, reușind să o amortizeze în scurt timp. O parte din micile afaceri din Iași s-au dezvoltat cu 18.540.686 de lei de la stat, bani obținuți prin programul Start-Up Nation, pentru proiectele depuse în perioada 2018-2020. Fiecare beneficiar din Iași a investit 44.000 de euro în afacere. Potrivit specialiștilor din cadrul Agenției pentru IMM-uri Iași, în perioada 2018-2020 au fost încheiate 411 contracte cu beneficiarii din județ.





Adauga un comentariu