Diete si regimuri

Para, un fruct bogat în apă și vitamina C: iata numeroasele beneficii ale perelor!

Publicat: 21 oct. 2020
pere
Perele nu numai că ne reîmprospătează, dar sunt și pline de vitamine și minerale care ne păstrează starea de sănătate.

Perele nu numai că ne reîmprospătează, dar sunt și pline de vitamine și minerale care ne păstrează starea de sănătate. Descoperiti numeroasele beneficii pentru sănătate ale acestui fruct hidratant!

Perele hidratează corpul și previne bolile cardiovasculare. Mâncați-le mai ales simple, nepreparate!

Un fruct bogat în apă și vitamina C

Cu 85% apă, para este un fruct care potolește setea, care contribuie la o bună hidratare a corpului. Este, de asemenea, o sursă bună de vitamina C: o para medie conține aproape 10% din aporturile recomandate ale acestei vitamine, utile pentru imunitate și prevenirea bolilor cardiovasculare.

Un alt avantaj: o pere medie oferă aproape 10% din aportul zilnic recomandat de acid folic. Acidul folic sau vitamina B9 este deosebit de util femeilor însărcinate pentru a reduce riscul de defecte ale tubului neural la copilul nenăscut.

Pere sprijină digestia

Perele oferă mai mult de 3 g de fibre la 100 g. Acestea sunt atât fibre insolubile, cât și fibre solubile. Aceste fibre, în special pectina, calmează și curăță sistemul digestiv. De asemenea, luptă împotriva constipației, ajutând la eliminarea deșeurilor.

Protejează împotriva bolilor cardiovasculare

Perele conțin mulți antioxidanți, cum ar fi caroten, vitamina E și flavonoide, iar acest lucruse numara printre numeroasele beneficii ale perelor! Dintre acești flavonoizi, para oferă quercetină, un antioxidant care ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare. Un studiu publicat în Stroke, în 2011, arată că consumul unei pere în fiecare zi poate reduce riscul de boli cardiovasculare cu 45%, cu condiția, bineînțeles, să aveți o dietă echilibrată.

Facilitează eliminarea acidului uric

Potasiul este cel mai important mineral găsit în pere, 130 mg/100 g. Acest fruct oferă și taninuri. Combinația de potasiu și taninuri favorizează eliminarea acidului uric din urină, supraproducția acestuia fiind cauza atacurilor de gută. Această combinație de potasiu-tanin ajută, de asemenea, la ameliorarea reumatismului și a artritei.

Precauții înainte de a mânca o pară

Aveți sindrom de colon iritabil? Perele conțin sorbitol, care poate provoca gaze și balonare dacă se depășește cantitatea de 10 g pe zi, sau echivalentul a două pere și jumătate. În ceea ce privește fructoza, aceasta poate provoca diaree la peste 50 g pe zi sau cinci pere.

Ești alergic la polen: consumata crud, para poate provoca furnicături în gură, buze și gât. Proteina alergenică fiind distrusă în timpul gătitului, para poate fi consumată gătită fără acest risc.





Adauga un comentariu