NASA, intalnire cu o cometa care va trece pe langa Pamant

1 Octombrie 2010
1662 Vizualizari | 0 Comentarii
Un astronom NASA, Bill Cooke, a prezentat imagini cu o cometa, a carei lumina de culoare verde se zareste printre stelelele din constelatia Casiopeea. Ea a fost descoperita in anul 1986 de catre astronomul australian Malcolm Hartley.

Numele acestei comete este Hartley 2. Astronomul a facut fotografiile chiar de la calculatorul propriu prin care controleaza un telescop aflat la distanta, langa localitatea Mayhill, in statul american New Mexico, informeaza dailygalaxy.com .

Pentru a putea folosi telescopul de la distanta, tot ce are nevoie aceste este de o conexiune la Internet. Cometa Halley 2 este si tinta unei misiuni NASA, Deep Impact.

In 2005, o naveta NASA a lansat un proiectil pe cometa Temple 1, pentru a putea fi studiata indeaproape prin crearea unui nor compus din gheata si praf.

Dupa incheierea cu succes a acestei misiuni, NASA a redirectionat naveta spre Hartley 2. Astfel, pe 4 noiembrie 2010 aceasta se va apropia de cometa la o distanta de doar 965 de kilometri.

Scopul este de a studia tipul cometei Hartley 2 prin studierea craterelor acesteia si a sursei norului de gaz si praf din coada ei. Oamenii de stiinta au banuiala ca unele comete s-au format in afara sistemului solar.

Pe 20 octombrie 2010, cometa Hartley 2 se va apropia la cea mai mica distanta de Pamant, adica 17,7 milioane de kilometri.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.