Secretele istoriei

De ce biserica se mai numeste si „corabia Mantuitorului”?

Publicat: 19 ian. 2015

Simbolul cel mai adecvat si mai cuprinzator al Bisericii este corabia. Prefigurarea lui se afla in corabia lui Noe, din vremea potopului.

Menirea ei era aceea de a pluti pe deasupra apelor si de a-i mantui (adica de a-i salva) de la moarte pe cei ce se aflau inlauntru.

Neavand tinta, corabia lui Noe nu avea nici carma.

Corabia Bisericii are aceeasi menire, de a-i mantui pe cei ce se afla intr’insa. Ea pluteste pe oceanul istoriei si se indreapta spre sfarsitul acesteia, adica spre „limanul cel neinviforat”, unde Imparatia lui Dumnezeu se implineste prin ultimii sositi si intra in vesnicie. Avand o tinta, are si carma.

Vezi si Biserica NU vrea sa recunoasa ASTA! „Ar insemna SFARSITUL”!

In Manastirea Hurezi, si anume in pridvorul bisericii bolnita, poate fi vazuta urmatoarea scena: Pe apa unui fluviu pluteste o corabie cu vasle. In spate, la carma, Iisus Hristos. In fata, la prora, Sfintii Apostoli Petru si Pavel.
Pe laturi, tragand la lopeti, cuviosi parinti. Pe mal, capii ereticilor, cu niste carlige lungi in maini, straduindu-se s’o agate si s’o abata din drum. In mijlocul corabiei, pe un podium, o masa. In jurul mesei, preoti si arhierei in odajdii. Pe masa, o cutie mica, in care poate fi usor recunoscut un chivot in care se pastreaza, de obicei, Sfanta Euharistie, adica Trupul si Sangele Domnului. Asadar, in aceeasi nava, Hristos istoric si Hristos euharistic.

Vezi si Galileo Galilei in fata Vaticanului, procesul care a zguduit lumea

Corabia este Biserica, adica Imparatia Cerurilor in devenire, iar in mijlocul ei se afla Liturghia, adica Imparatia Cerurilor, statica si dinamica in acelasi timp, oferind pregustarea celei finale, desavarsite si vesnice.

Text adaptat dupa: I.P.S. Bartolomeu Anania, „Cartea deschisa a Imparatiei – o insotire liturgica pentru preoti si mireni”; Bartolomeu Valeriu Anania – Cerurile Oltului



loading...

Adauga un comentariu