News Flash:

Ape tulburi in ancheta "Motorina"

21 Februarie 2001
983 Vizualizari | 0 Comentarii
De mai bine de trei luni, la Depoul Pascani s-a demarat o ancheta privind disparitia a circa 2.600 tone de motorina •Nici pana acum nu s-a finalizat ancheta si, conform unor surse, dosarul "Afacerii Motorina" ar putea fi clasat
Inca se mai cauta vinovatii

Inceputa in tromba, datorita campaniei electorale, ancheta in cazul disparitiei a 2.600 tone de motorina din Depoul Pascani continua sa ramana un mister. De-a lungul investigatiilor, afacerea a fost bine ascunsa de ochii curiosilor, si mai ales a reprezentantilor mass-media. Cu grija deosebita, principalul vinovat, dar si martorul cheie in "evaporarea" motorinei, gestionarul Virgil Stoleru, a fost internat la Spitalul CFR Iasi pe motiv de incoerenta. Mai mult decat atat, ori de cate ori era contactat in legatura cu stadiul cercetarilor privind disparitia motorinei din propria "curte", seful interimar al Depoului Pascani ridica din umeri, raspunsul fiind acelasi. "Nu sunt abilitat sa va dau astfel de informatii, nu cunosc. Cel care ar putea sa va spuna despre stadiul cercetarilor este domnul Adrian Tacea (n.r. - directorul SC Transport Marfa SA, Regionala Iasi)", doar atat poate sa spuna noul sef al Depoului Pascani despre cea mai mare afacere a anului trecut, descoperita in municipiu si care a prejudiciat statul cu circa 26 de miliarde lei. Chiar daca inca de la inceperea cercetarilor s-a incercat "secretizarea" anchetei, am reusit, totusi, sa aflam ca investigatiile nu s-au incheiat. Conform unor surse demne de incredere, la Depoul Pascani inca se mai lucreaza la Controlul Financiar al Gestiunii, in ceea ce priveste gestiunea rezervoarelor de motorina, din care s-au evaporat cele 2.600 tone. "Noi nu ne mai ocupam de caz, dar din cate am inteles inca se mai fac cercetari, iar dupa definitivarea acestora se va vedea cine sunt vinovatii sau daca acestia exista", ne-a declarat maior Vasile Costiug, comandantul postului de Politie TF Pascani.

Motorina armatei trasa pe linie moarta

La momentul descoperirii "gaurii negre" din depou, unul dintre motivele care ar fi trebuit sa-i stimuleze pe anchetatori era faptul ca din cele 2.600 de tone de combustibil disparute, circa 800 de tone de motorina reprezentau rezerva strategica a armatei, care putea fi folosita la nevoie. In schimb, o data cu disparitia motorinei, armata a fost pusa implicit in imposibilitatea de a actiona in caz de nevoie. Conform unor surse demne de incredere din cadrul Depoului Pascani, musamalizarea planeaza tocmai asupra disparitiei motorinei armatei. Tot din afirmatiile sursei respective reiese ca se incearca avansarea ideii ca acele 800 de tone de motorina din rezerva armatei s-ar fi scurs in pamant datorita unei fisuri a rezervorului in care erau depozitate. Numai ca, pentru a duce la bun sfarsit o astfel de tentativa, ar trebui ca persoanele ce se ocupa de acest caz sa faca pierdute procesele-verbale in care s-a specificat faptul ca armata a luat probe de sol pentru a verifica o astfel de pista. Mai mult decat atat, aceeasi sursa ne-a mai declarat ca printre cei care vor trebui sa plateasca pentru lipsa din Depoul Pascani s-ar afla si directorul Adrian Tacea, pentru motivul ca la momentul despartirii SNCFR nu s-a facut un inventar la Depoul Pascani.
Mihai HOGAS
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1438 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019398 (s)

loading...