Eveniment-Social

Tramvaie moderne, aer conditionat, Wi-Fi! La Cluj, iesenii raman cu vagoane second-hand

Publicat: 31 iul. 2011
1

In timp ce iesenii sunt nevoiti sa circule zi de zi cu tramvaie second-hand, clujenii se vor deplasa in curand cu vagoane super-moderne. Peste 7 milioane de euro este gata sa investeasca Primaria Cluj-Napoca in achizitia unor tramvaie noi. Acestea ar putea circula pe sinele din oras la mijlocul anului viitor. Conform primarului de Cluj, Sorin Apostu, vagoanele vor avea podea joasa, cu locuri speciale pentru carucioare pentru copii sau persoane cu dizabilitati, sistem de înregistrare video, sistem de contorizare a numarului de calatori, aer conditionat, scaune ergonomice si sistem Wi-Fi. Tramvaiele moderne de la Cluj vor putea transporta între 175 si 200 de pasageri.
Banii pentru achizitia acestora vor fi cheltuiti dintr-un imprumut de 300 de milioane de lei, obtinut de municipalitatea clujeana. La Iasi, un credit de 200 de milioane de lei a fost topit de oficilii primariei pentru modernizarea strazilor din oras, multe dintre ele cedand deja si avand nevoie de reparatii. Noile tramvaie de la Cluj vor circula pe o linie modernizata cu 25 de milioane de euro, finantare europeana obtinuta de municipalitatea de acolo. La Iasi, linia este reabilitata cu peste 20 de milioane de euro, din care 15 milioane de euro au fost imprumutate de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. Cat despre tramvaie noi, autoritatile locale nu dau prea mari sperante. Iesenii vor circula in continuare cu tramvaie second-hand, produse intre 1959 si 1982, intrucat bani pentru achizitia unor vagoane noi nu sunt si nici nu vor fi prea curand. „Noi avem un proiect de modernizare a unui tramvai GT4 cu o firma la Pascani. Cei de la Cluj cred ca vor cumpara, cel mai probabil, tramvaie produse la Arad. La noi nu este cazul deocamdata. Abia din 2014 exista sperante pentrru vagoane noi. Atunci se vor deschide si liniile europene de finantare pentru materialul rulant. Pana atunci mergem cu ce avem, cu tramvaie second-hand, dar modernizate”, a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.





Comentarii
  • am ramas ultimul oras din tara daca nichita nu lasa pe altu la primari o sa ajungem in epoca de piatra nu se poate asa ceva sa ne ia clujul inainte dar pe deoparte e normal ca nichita are ca etalon dorohoi atata timp cat noi suntem in fata dorohoiului totul e bine nichita e multumit

  • daca se investeau ceva bani la nicolina, si nu se dorea falimentarea acesteia, aveam si noi o uzina care putea fabrica astfel de tranvaie.dar nahh, daca cei care ne conduc prefera sa importe la preturi exorbitante, decat sa fabrice la noi….daca se investea ajungeam departe, cel putin cu mijloacele de transport…au dus de rapa nicolina, romanul, etc

Adauga un comentariu