News Flash:

Exista posibilitatea instituirii unui calcul al impozitului pe avere

11 Martie 1999
1243 Vizualizari | 0 Comentarii
•Presedintele Romaniei, la o ora de maxima audienta, intr-o "editie speciala" a jurnalului de seara a TVR acum citeva saptamini, a lasat sa se inteleaga ca ar exista o posibilitate de marire a bugetului statului cit si o modalitate de stavilire a coruptiei, respectiv, instituirea unui calcul al impozitului, in afara celui rezultat din profitul declarat sau constatat de organele abilitate, si pe cel al "averii afisate".

Aceasta sugestie a fost criticata aproape in intreaga mass-media romaneasca, dupa care nu s-a mai comentat nimic, poate chiar si datorita faptului, ca ulterior institutia prezidentiala a dat de inteles, la o intilnire cu patronatul, ca s-a interpretat gresit, ca intentia a fost benefica pentru concurenta, deoarece ar fi bine sa se cunoasca cei mai bogati ai Romaniei.

Aceasta rasturnare de situatie este surprinzatoare, intrucit nici specialistii, consilierii presedintelui, nici politicienii nostri, in special cei care participa la guvernare, nu au analizat profund propunerea domnului Constantinescu, care materializata ar fi fost de o importanta deosebita in lupta impotriva imbogatirii ilicite, a coruptiei cit si pentru majorarea bigetului tarii, deja secatuit.

Astfel, a existat posibilitatea si chiar inca mai exista, sa se creeze un instrument juridic care sa poata controla, nu printr-o modalitate prea complicata, averile imense, neimaginabile a unor semeni de-ai nostri. Usurinta de functionare a acestui instrument a fost oferita insasi de oamenii de afaceri ai Romaniei, a unora dintre acestia, care s-au multumit in loc sa reinvesteasca veniturile, fie acestea uneori ilicite, le-au destinat unui confort visat chiar si de unii occidentali, materializat in imobile, autoturisme etc.

Afirm ca ar fi simplu controlul averilor acestora, intrucit fiecare dintre noi a avut si are obligatia sa plateasca un impozit pe profiturile realizate prin activitati licite. Cu multa usurinta, pornind de la aceasta obligatie legala, organele specializate pot cu usurinta, sa estimeze "averea afisata" a unui oarecare individ, apoi sa verifice impozitul pe profit sau pe venit, dupa caz, pe care acesta la achitat la stat, restul, de circa 60%, avea posibilitatea sa-l investeasca in bunurile dobindite. Cind impozitul achitat este vadit disproportionat fata de asa-zisele "investitii" se poate conchide ca averea celui in cauza a fost dobindita prin doua modalitati: ori prin eludarea fiscului ori prin metode frauduloase nelegale.

Desigur, tragerea la raspundere penala ar necesita un volum de munca a organelor de drept foarte ridicat, de o lunga durata in timp a materializarii acesteia, dar ar exista solutia de recalculare a impozitului pe profit, pentru cei in cauza.

Fara a fi partizanii odioasei Legi 188, care a functionat pina in 1989, dar analizind fara resentimente, fara a considera ca cele scrise mai sus oglindesc in mod absolut realitatea, ramin la parerea ca sugestia presedintelui nu trebuia tratata cu atita usurinta, in primul rind de organele statului, care aveau posibilitatea sa o matrerializeze si, nu in ultimul rind, de catre guvernanti cu o referire speciala la ministrul finantelor domnul Remes.

Totodata trebuie sa fim constienti de urmatorul fapt: cu cit numarul persoanelor cu acumulari de capital va fi mai ridicat, cu atit vom avea o tara mai bogata.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1867 (s) | 24 queries | Mysql time :0.022721 (s)